"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


"Ελληνικη ναυτική παραδοσιακή μαγεία..." (προσωρινά στη θέση της "επίγειας σοφίας")

Mιας και η εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου αποτελεί "παραδοσιακή" περίοδο διακοπών, κατά προτίμηση δίπλα στο κύμα,  το radar για τις μέρες αυτές αντικαθιστά την "επίγεια σοφία" με μια σειρά αναρτήσεων αφιερωμένων στην ελληνική ναυτική παράδοση και συγκεκριμένα στα παραδοσιακά ελληνικά σκάφη, που οι απίστευτοι πολιτικοί ντενεκέδες μας επιδοτούν με χρήματα της Ε.Ε. τον "θάνατό" τους!

Δείτε τον ναυτικό πολιτιστικό πλούτο που κάποιοι άχρηστοι θέλουν να αφανίσουν, σκεφτείτε οτι στις διακοπές του ΚΟΝΤΙΝΟΥ μέλλοντός σας δεν θα τον ξανααντικρίσετε "ζωντανό" στα λιμανάκια και στις θάλασσές μας,  και με τις μικρές σας δυνάμεις σκεφτείτε πως μπορεί ο καθένας σας να τον προστατέυσει...


Το τρεχαντήρι
Είναι οξύπλωρο και οξύπρυμνο σκαρί. Παλιότερα εξοπλιζόταν με μονό ή διπλό κατάρτι και τα πανιά που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτό ήταν το λατίνι, η σακολέβα, η μπούμα, η ψάθα και ο φλόκος. 

Σήμερα το τρεχαντήρι κινείται αποκλειστικά με πετρελαιοκινητήρες, ενώ το κατάρτι, που εξακολουθεί να υπάρχει σε ορισμένα, έχει μάλλον διακοσμητικό ρόλο, αν και είναι πολύ εύκολο με ένα μικρό λατίνι να κινηθεί και χωρίς κινητήρα. 

Το τρεχαντήρι σήμερα είναι το σκαρί που κυριαρχεί στην παράκτια αλιεία και το βρίσκουμε από πολύ μικρά μεγέθη, της τάξης των 5,5 με 6 μέτρων, μέχρι και 12 μέτρα. Εχει αποδειχθεί το πιο αξιόπιστο σκαρί για τα νερά του Αιγαίου, έχει εξαιρετική πλεύση στις άσχημες καιρικές συνθήκες, λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους, και γι' αυτό το λόγο είναι το κυρίαρχο σκαρί του ελληνικού αλιευτικού στόλου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: