"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Συνταξιούχοι πιλότοι διεκδικούν μετάταξη!

Των Π. Δ. ΥΦΑΝΤΗ, Π. ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ

Ενάμιση χρόνο μετά το λουκέτο στην παλιά Ολυμπιακή, τρία υπουργεία και τουλάχιστον άλλοι τρεις δημόσιοι φορείς δεν μπορούν να αποφασίσουν τι θα κάνουν τους πιλότους.

Η τελευταία εμπλοκή προέκυψε προ τριμήνου, όταν, αφού αποφάσισαν πόσοι πιλότοι θα μεταταγούν στην ΥΠΑ και εκδόθηκε σχετική κοινή υπουργική απόφαση, διαπίστωσαν ότι ένας στους δύο ήταν ήδη συνταξιούχος. Η κατόπιν εορτής απόφαση δεν περιελάμβανε καμία εξαίρεση.

Το κουβάρι αποπειράθηκαν να ξεμπλέξουν τουλάχιστον τρεις δημόσιοι φορείς (Γενικό Λογιστήριο, ΥΠΑ, ΙΚΑ) σε μια προσπάθεια να απαντήσουν πόσοι είναι τελικά οι πιλότοι που είχαν προλάβει να συνταξιοδοτηθούν και εάν δικαιούνται μετάταξη στην ΥΠΑ.

Οι τρεις φορείς επικαλούνται έγγραφο του υπουργού Εργασίας Γ. Κουτρουμάνη, που από τον περασμένο Απρίλιο -τότε ως αναπληρωτής υπουργός Εργασίας- απαντούσε σε παρόμοιο ζήτημα για τους μηχανικούς της παλιάς Ολυμπιακής: «Η πράξη μεταφοράς ήδη συνταξιούχων σε φορείς του Δημοσίου δεν είναι σύννομη, καθώς η μετάταξη και η μεταφορά προσωπικού αφορούν εν ενεργεία υπαλλήλους και όχι συνταξιούχους».

Οπως επισημαίνεται στο ίδιο έγγραφο, η επίμαχη κοινή υπουργική απόφαση «αναφέρεται σε «μεταφορά υπαλλήλων ΕΣΙΔ (σ.σ.: εργαζομένων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου) και όχι σε μεταφορά ήδη συνταξιούχων με βάση τις διατάξεις του νόμου 3717/08». Καλεί δε τη διοίκηση «εφόσον προέβη σε εσφαλμένη εκτίμηση των πραγματικών προϋποθέσεων της διοικητικής πράξεως να ανακαλέσει την εκδοθείσα παράνομη πράξη (...), αποκαθιστώντας έτσι την έννομη τάξη».

Το έγγραφο απευθύνεται προς τη διοίκηση του ΙΚΑ, αλλά και προς τα γραφεία των υπουργών Εσωτερικών, Μεταφορών και Οικονομικών. Ενα μήνα αργότερα, στις 21 Απριλίου, το υπουργείο Οικονομικών μέσω του Γενικού Λογιστηρίου το διαβίβασε στην ΥΠΑ και στο τέλος του επόμενου μήνα, στις 30 Μαΐου, η ΥΠΑ απευθύνθηκε -δεύτερη φορά- στη διοίκηση του ΙΚΑ ζητώντας να απαντήσει ποιοι πιλότοι «δεν είχαν δικαίωμα μεταφοράς τους στην ΥΠΑ λόγω συνταξιοδότησης».

Η επικοινωνία ΥΠΑ και ΙΚΑ παραπέμπει σε σπασμένο τηλέφωνο. Οι υπηρεσιακοί παράγοντες του ιδρύματος προβληματίζονται εάν πρέπει να απαντήσουν. Οπως εξηγούν  θεωρούν ότι η ΥΠΑ είναι τρίτος (!) και ως εκ τούτου τα στοιχεία που ζητάει για τους πιλότους δεν μπορεί να της δοθούν, καθώς εμπεριέχουν προσωπικά δεδομένα. Ετσι, προσανατολίζονται να υποβάλουν σχετικό ερώτημα στην αρμόδια Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, «τις ερχόμενες ημέρες», για το εάν οφείλουν να γνωστοποιήσουν τα στοιχεία.

Την απάντηση στο «μυστηριώδες» -για τις εμπλεκόμενες δημόσιες υπηρεσίες- ερώτημα πόσοι είναι τελικά οι συνταξιούχοι πιλότοι της Ο.Α. που έχουν μεταταγεί στην ΥΠΑ, δίνει ο πρόεδρος της Ενωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας. Σύμφωνα με τον Γρ. Κωνσταντέλλο, εκλήθησαν προς μετάταξη 294 πιλότοι. Αποδέχθηκαν τη μετάταξη 207, εκ των οποίων οι 104 είχαν στο μεταξύ συνταξιοδοτηθεί. Οπως διευκρινίζει, όλοι τους υπέβαλαν αίτηση αναστολής της συνταξιοδότησης αμέσως μόλις εκλήθησαν από την ΥΠΑ να ολοκληρώσουν τη μετάταξή τους σε αυτή. Σημειώνει ταυτόχρονα ότι μεταξύ των δικαιολογητικών που κατέθεσαν στην ΥΠΑ περιλαμβανόταν υπεύθυνη δήλωση ότι ανέστειλαν τη συνταξιοδότησή τους και αντίγραφο της αίτησης αναστολής προς το ΙΚΑ. Από τους υπόλοιπους, 39 βρίσκονται σε άδεια άνευ αποδοχών και εργάζονται σε ιδιωτικές εταιρείες. Το κύμα φυγής ενισχύεται, καθώς οι αμοιβές των πιλότων που έχουν μεταφερθεί στην ΥΠΑ βαίνουν μειούμενες, ακολουθώντας τις περικοπές με βάση τη σκληρή δημοσιονομική πολιτική της κυβέρνησης.

Οι άλλοι 64, που δεν υπέβαλαν αίτηση για σύνταξη, τους τελευταίους μήνες δεν πληρώνονται από πουθενά.

Δικαιούται, όμως, ένας συνταξιούχος, ακόμη κι αν αναστείλει τη συνταξιοδότησή του, να μεταταγεί στο Δημόσιο; Σε όλο το δημόσιο τομέα, όχι. Με βάση, όμως, το νόμο Χατζηδάκη οι εργαζόμενοι της Ολυμπιακής θεμελιώνουν τέτοιο δικαίωμα, όχι ως εργαζόμενοι αλλά ως απολυμένοι. Και αυτό επειδή χρειάστηκε να απολυθούν όλοι για να μπει λουκέτο στην παλιά Ο.Α. και να μη θεωρηθεί η νέα εταιρεία ως διάδοχη κατάσταση.

Σύμφωνα με τον Γρ. Κωνσταντέλλο, ο οποίος επικαλείται γνωμοδότηση του καθηγητή Λεβέντη, εκ των συντακτών του νόμου για τη μεταφορά του προσωπικού της Ο.Α., η διαδικασία είναι σύννομη. Και ο συνταξιούχος μπορεί εάν αναστείλει τη σύνταξή του να καταλάβει θέση στην ΥΠΑ.

Πάντως, όπως λένε οι πιλότοι, ήδη έχει διακοπεί η συνταξιοδότηση από τον Ιούνιο για το 80% των δικαιούχων. Απομένει να τους καλέσει το ΙΚΑ προκειμένου να επιστρέψουν ό,τι τους καταβλήθηκε από τον Απρίλιο και μετά. Ακόμη και έτσι, όμως, το θέμα δεν έχει λυθεί. Η ΥΠΑ, επικαλούμενη αναμονή της απάντησης του ΙΚΑ, δεν έχει πληρώσει κανέναν από τους μεταταγέντες. Επιπλέον, το υπουργείο Μεταφορών, με βάση την πρόσφατη αναδιάρθρωση της ΥΠΑ, έχει θέσει χρονική προθεσμία τα μέσα Αυγούστου να αποφασίσει πόσους πιλότους της Ο.Α. χρειάζεται. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση της ΥΠΑ θα απαντήσει ότι χρειάζεται μόνο 20 πιλότους και έναν χειριστή ελικοπτέρου. Οι υπόλοιποι θα πρέπει να μεταφερθούν -εκ νέου (!)- σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου και σε συναφές αντικείμενο με την ειδικότητά τους. Οι πιλότοι, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν προτείνει μεταξύ άλλων να αναλάβουν τις αεροδιακομιδές ασθενών (τώρα πραγματοποιούνται με στρατιωτικά μέσα), αλλά και τα δρομολόγια των άγονων γραμμών με μικρότερο κόστος για το δημόσιο και με αεροπλάνα, που θα μισθωθούν για αυτό το σκοπό.

Κατά μία άλλη εκδοχή, έχει τεθεί ζήτημα και για το μισθολογικό κόστος. Οι αμοιβές τους, που ακολουθούν τα κλιμάκια των χειριστών της ΥΠΑ, φτάνουν για τους παλαιότερους τα 5.800 μεικτά μηνιαίως (4.050 ευρώ καθαρά) και αφορούν περί τους 15 πιλότους. Κάποιοι άλλοι θα εισπράττουν περί τα 2.000 ευρώ καθαρά, ενώ οι περισσότεροι θα έχουν μισθό μεταξύ 2.700 και 2.900 ευρώ (καθαρά). Ολα αυτά υπό την αίρεση ότι θα αποφασίσουν τι θα κάνουν οι «αρμόδιες» υπηρεσίες...

* Αν δεν δέχονται τις υπεύθυνες δηλώσεις των πιλότων της πάλαι ποτέ κρατικής Ο.Α. ότι έχουν υποβάλει αιτήσεις για αναστολή συνταξιοδό- τησης... Αν οι δημόσιες υπηρεσίες δεν είναι σε θέση να προβούν σε στοιχειώδη διασταύρωση στοιχείων ποιος παίρνει σύνταξη και ποιος όχι... Πώς περιμένουμε να ανακαλύψουν ποιοι παίρνουν «μαϊμού» συντάξεις και ποιοι κοροϊδεύουν το κράτος; Ρητορικό το ερώτημα...

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: