Εκείνο που συζητείται ωστόσο ευρέως, πλην ανεπισήμως, στα Σκόπια είναι ότι η τοποθέτηση του σταυρού σχετίζεται με την ανέγερση, στα όρια του συγκεκριμένου δήμου, από τούρκικη κατασκευαστική εταιρεία, συγκροτήματος πολυώροφων πολυκατοικιών, και μάλιστα φέρεται να έχουν ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον αγοράς διαμερισμάτων αρκετοί μουσουλμάνοι. Υπό τον φόβο ότι η έλευση μουσουλμάνων σ’ έναν δήμο όπου το χριστιανικό στοιχείο υπερτερεί συντριπτικά θα φέρει και τζαμί για την τέλεση των θρησκευτικών τους καθηκόντων, οι εθνικιστές έσπευσαν να προλάβουν. Μένει να δούμε στο μέλλον εάν θα έχουμε, μετά τις διεθνοτικές διενέξεις μεταξύ Σλαβομακεδόνων και Αλβανών για το σχέδιο εξαρχαϊσμού του κράτους, και «πόλεμο καμπαναριών και μιναρέδων».
Επί του παρόντος στο αλβανικό στοιχείο καταγράφεται σε επίπεδο «μουρμούρας» μια δυσφορία για τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, καθώς πολλοί διαβλέπουν ότι πίσω από την τοποθέτηση του σταυρού κρύβονται σχέδια του Γκρούεφσκι, ώστε μαζί με τον «εκμακεδονισμό» να επιβάλει, τουλάχιστον σε επίπεδο εικόνας, και τον «χριστιανορθόδοξο χαρακτήρα» του κράτους, σε μια χώρα όπου τουλάχιστον το 25%, οι Αλβανοί δηλαδή, και ένα άλλο 2-3%, οι Τούρκοι, είναι μουσουλμάνοι.
Αν όμως η κίνηση αυτή έχει και συνέχεια, είναι βέβαιο ότι μια νέα εστία έντασης θα δημιουργηθεί στο βαθύ και «ανήσυχο» ρήγμα των σχέσεων των δυο εθνοτικών αλλά και θρησκευτικών κοινοτήτων της ΠΓΔΜ, ικανή να το ενεργοποιεί και να δημιουργεί συνθήκες αποσταθεροποίησης. Και αυτό τη στιγμή κατά την οποία η χώρα βρίσκεται θρησκευτικά απομονωμένη από τον υπόλοιπο ορθόδοξο κόσμο μετά την απόσχιση το 1967 από τους κόλπους του Σερβικού Πατριαρχείου και την ανακήρυξη αυτοκέφαλης «Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας» και τον εγκλεισμό στις φυλακές του Αρχιεπισκόπου της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αχρίδας, που παραμένει πιστή στην εκκλησιαστική τάξη, Ιωάννη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου