Στο ίδιο έργο θεατές βρισκόμαστε, όσον αφορά την πορεία του δημόσιου διαλόγου περί των γεγονότων στον Έβρο.
Εξάλλου, εξαιρουμένων των όποιων επιμέρους διαφορών σε επίπεδο διαχειριστικών ικανοτήτων, το πρόβλημα έλλειψης στρατηγικής είναι εγγενές, δομικό και ιστορικό.
Έχει φασίζουσες αντιλήψεις μια κοινωνία που διιστορικά έχει αποδείξει ότι στέκεται αλληλέγγυα στον αδύναμο και στον κατατρεγμένο και η οποία έχει γαλουχηθεί μέσω του ελληνισμού ως πρόταση εξωστρέφειας, επικοινωνίας μεταξύ των εθνών και συνεργασίας;
Πώς πρέπει να αντιδράσει μια κοινωνία και ένας κρατικός μηχανισμός όταν ένα άλλο κράτος επιβουλεύεται την κυριαρχία;
Βρισκόμαστε ενώπιον μιας πρόδηλης εκμετάλλευσης των ανθρωπιστικών αντανακλαστικών της Δύσης, και μάλιστα για πρώτη φορά σε αυτήν τη μορφή, καθώς δεν έχουμε την επίκληση του ανθρωπισμού ως «αμυντικού όπλου» ή «ασπίδας υπεράσπισης υποδομών» και μάλιστα σε εθελοντική-πατριωτική βάση (βλ. βομβαρδισμός Σερβίας 1999) αλλά ως εξαναγκαστικά ωθούμενη «εμπροσθοφυλακή επιθετικής στρατηγικής».
»Όμως είναι δύο πολύ διαφορετικά πράγματα η κατάργηση ενός εθνικού κράτους μαζί με όλα τα άλλα και η διάλυση ή ο ακρωτηριασμός του, γιατί ένα γειτονικό κράτος είναι ισχυρότερο και επιθετικότερο».
Αυτή την επισήμανση οφείλουμε να κατανοήσουμε, αν και ομολογουμένως έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση από σημαντικούς «πόλους ισχύος» της εγχώριας πολιτικής σκηνής, οι οποίοι από το διεθνισμό έχουν ενσωματώσει στον πολιτικό λόγο τους τις ίδιες ανησυχίες. Απαιτούνται και άλλα βήματα, όμως, από ένα επικοινωνιακό σύστημα το οποίο οφείλει να αντιληφθεί ότι διαμορφώνει γνώμη, και ως εκ τούτου έχει ευθύνη να συμπαρατάσσεται με την πραγματικότητα και όχι με τα ιδεολογήματα.
Έχει δημοκρατική ευθύνη να περιγράφει, να κρίνει, να στηλιτεύει, να επιβραβεύει, αλλά πάντοτε με άξονα την αλήθεια, όχι των μεν ή των δε, αλλά τη μία και αυταπόδεικτη, αυτήν που διαμορφώνεται μέσω της διεθνούς και περιφερειακής κατανομής ισχύος, των ηγεμονικών κρατών και των γεωστρατηγικών τους, της άνισης ανάπτυξης και των γεωπολιτικών δεδομένων. Αν τα λύσουμε αυτά, τότε δεν θα βρίσκουν πρόσφορο έδαφος οι ανησυχίες για την «επαπειλούμενη εσωτερική συνοχή», και επιτέλους θα καταφέρουμε να συνεννοηθούμε σε κάποια βασικά πράγματα για πρώτη φορά μετά από τουλάχιστον δύο αιώνες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου