Πρόκειται για μια εξέλιξη, η οποία δημιουργεί εντονότατα ερωτηματικά. Πόσο μάλλον, όταν, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το 2015 και το 2016, οπότε βρισκόταν σε εξέλιξη μια άλλη ευρωπαϊκή ναυτική αποστολή μεταξύ της Ιταλίας και της Λιβύης, η Αθήνα είχε αρνηθεί κατηγορηματικά κάτι αντίστοιχο.
Μάλιστα, είχε αναπτυχθεί μεγάλη διπλωματική κινητικότητα, με αποτέλεσμα να ματαιωθούν τέτοιου είδους σχέδια. Η Αθήνα, κινούμενη σε όλα τα διπλωματικά επίπεδα, είχε αρνηθεί να γίνει η Ελλάδα, και ιδιαίτερα η Κρήτη, αποδέκτης μεταναστών που θα περισυλλέγονταν από τα ευρωπαϊκά πολεμικά πλοία.
Κατά ασφαλείς πληροφορίες, ενώ τότε, το υπουργείο Εξωτερικών προσπαθούσε να αποφύγει μια τέτοια δυσμενή εξέλιξη για την Ελλάδα, κύκλοι του υπουργείου Άμυνας φέρονταν να αντιμετωπίζουν θετικά το ζήτημα, και μάλιστα είχαν προτείνει να στέλνονται οι μετανάστες και οι πρόσφυγες στα Χανιάκαι στο Ηράκλειο (!).
Να σημειωθεί ότι η τότε ναυτική επιχείρηση, "Σοφία", που προοριζόταν για τον έλεγχο των ιδιαιτέρως μεγάλων μεταναστευτικών ροών, από την Αφρική, προς τη Λιβύη, και από εκεί στην Ιταλία, συνάντησε αργότερα την κάθετη άρνηση της Ρώμης, με αποτέλεσμα να καταστεί νεκρό γράμμα και να σταματήσει.
Τώρα, αντίθετα, ως όλα δείχνουν, ενώ η Ιταλία και άλλες χώρες αρνήθηκαν να γίνουν αποδέκτες μεταναστών και προσφύγων, τους οποίους θα περισυλλέγει η νέα ευρωπαϊκή ναυτική δύναμη, "Ειρήνη", η Αθήνα υποχώρησε και δέχτηκε αυτό τον όρο.
Κατά πληροφορίες, προερχόμενες από τις Βρυξέλλες, η υπό σχηματισμό ευρωπαϊκή ναυτική δύναμη, κινδύνευε να μην σχηματιστεί, επειδή καμία χώρα δεν δεχόταν έναν τέτοιον όρο.
Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τον επικεφαλής του γραφείου του Bloomberg, για την ΕΕ και το ΝΑΤΟ, στις Βρυξέλλες, Νίκο Χρυσολωρά, "η δημιουργία της ναυτικής δύναμης επιτεύχθηκε χάρις στην Ελλάδα, μετά την πρότασή της να προσφέρει τα λιμάνια της για να μεταφέρονται μετανάστες που θα σώζονται από τα πολεμικά πλοία στις ακτές της Λιβύης. Ο λόγος που η ΕΕ καθυστερούσε ήταν ότι κανένας άλλος δεν τους ήθελε".
Αφού, λοιπόν, η Αθήνα συμφώνησε να προσφέρει "λιμάνια πρώτης αποβίβασης", μόνο τότε τα κράτη - μέλη της ΕΕ έδωσαν το πράσινο φως για την ενεργοποίηση της ναυτικής επιχείρησης, "Ειρήνη".
Κατά πληροφορίες, οι εκπρόσωποι των χωρών - μελών συμφώνησαν ότι...
Τέλος, κατά τις ίδιες πληροφορίες, δίδεται η δυνατότητα στην Ελλάδα ανά τέσσερις μήνες να "κλείνει" το λιμάνι που προσφέρει γι' ατούς τους σκοπούς, εάν επιβαρυνθεί υπερβολικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου