"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΣΥΡΙΖΟΞΕΦΤΙΛΑΡΑΔΙΚΟ: Έγγραφο – ντοκουμέντο: Ο Σπίρτζης αγνόησε επιστολή που προέβλεπε ατύχημα από τα καλώδια στον Γαλατά


Από το MEA CULPA
 

Από τον Μάιο του 2018 η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων είχε προειδοποιήσει το υπουργείο Μεταφορών της προηγούμενης κυβέρνησης για πιθανό ατύχημα στο ελικοδρόμιο του Γαλατά. 


Η ΕΔΑΑΠ στην τότε επιστολή της, στις 11 Μαΐου 2018, αναφερόταν ξεκάθαρα ότι τα καλώδια στο οικόπεδο μπορεί να προκαλέσουν ατύχημα. Ο Πρόεδρος της ΕΔΑΑΠ ζητούσε να μπει σήμανση στα καλώδια που τελικά έριξαν το μοιραίο ελικόπτερο στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Πόρου και Γαλατά δύο μέρες πριν. 


 «Τα εν λόγω καλώδια αποτελούν δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος (πρόσκρουση ελικοπτέρου) τόσο στη διαδικασία προσγείωσης όσο και μετά την απογείωση, ιδιαίτερα για τους μη γνωρίζοντες την περιοχή», έγραφε χαρακτηριστικά η προειδοποιητική επιστολή που απέστειλε στις 11/5/2018 – 15 μήνες πριν πέσει το ελικόπτερο- ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) Αθανάσιος Μπίνης, στον ΔΕΔΔΗΕ. 


Όπως προκύπτει από την επιστολή -την οποία δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» με αφορμή το δυστύχημα με το ελικόπτερο- ο κύριος Μπίνης είχε επικοινωνήσει αρχικά με τον διευθυντή διεύθυνσης δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ ώστε να του επισημάνει την αναγκαιότητα λήψης μέτρων για τα εναέρια καλώδια μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς σήμανση, που βρίσκονται πάνω από το πεδίο προσγείωσης, προκειμένου να μη δημιουργηθούν στο μέλλον δυσχερείς καταστάσεις. 


Η επιστολή της ΕΔΑΑΠ, που είχε κοινοποιηθεί στους προέδρους των ΔΕΔΔΗΕ και ΑΔΜΗΕ, στο διοικητή της ΥΠΑ και στο ΥΠΟΜΕ, αποδεικνύει ότι...


 το πρόβλημα προϋπήρχε και δεν πάρθηκε κανένα μέτρο


Μάλιστα, είχε παρακαλέσει, στο πλαίσιο προαγωγής της ασφάλειας των πτήσεων, να εξεταστεί «η δυνατότητα σήμανσης των εν λόγω καλωδίων (τοποθέτηση σφαιρικών ανακλαστικών σημαντήρων κ.λπ.)».

Δεν υπάρχουν σχόλια: