Δεν ξέρω πώς σας φαίνεται εσάς, αλλά η είσοδος ενός μαθητή με μέσο όρο 7,5 στο Μαθηματικό ή με 9,7 σε φιλολογικό τμήμα, δεν μου φαίνεται λογική.
Φταίει το χαμηλό επίπεδο της εκπαίδευσης που επηρεάζει εν τέλει και την απόδοση των υποψηφίων;
Μήπως από την άλλη έχει επιλεγεί να μπαίνουν σωρηδόν σε σχολές μαθητές που δεν το δικαιούνται με βάση το μαθησιακό τους επίπεδο μόνο και μόνο για να διατηρείται εν λειτουργία ένας μεγάλος αριθμός πανεπιστημιακών σχολών προς όφελος των πολιτικών και των τοπικών συμφερόντων;
Η προηγούμενη κυβέρνηση "ανακατεύοντας" με το πρόσχημα της μεταρρύθμισης το εκπαιδευτικό σύστημα, λειτουργώντας με ιδεοληψίες από την πρώτη κιόλας ημέρα διακυβέρνησης της χώρας, κατάφερε εν τέλει να "ξεχαρβαλώσει" το σύστημα. Όμως ευθύνες υπήρχαν και στις αμέσως προηγούμενες κυβερνήσεις, που εντός της κρίσης επίσης φρόντισαν για την αύξηση του αριθμού των εισακτέων. Με αποτέλεσμα να έχει παιχτεί και μία πολιτική σπέκουλα σε βάθος χρόνου στις πλάτες των ελληνικών οικογενειών, που ασφαλώς προσδοκούν και ποθούν κάθε χρόνο την είσοδο των παιδιών σε κάποια πανεπιστημιακή σχολή.
Όμως για ποιο επίπεδο εκπαίδευσης να μιλήσουμε και για ποιο επίπεδο φοιτητών, αλλά και για ποια αξιοπιστία και κύρος των πανεπιστημιακών σχολών... Όταν από τα γενικά λύκεια, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις του υπουργείου, ένα ποσοστό της τάξης του 25% πέρασε στο πανεπιστήμιο με συνολική επίδοση κάτω από 10;
Όσο και αν είναι κατανοητή και σεβαστή η χαρά των παιδιών αλλά και του γονιού (αλλοίμονο…) που το παιδί του πέρασε στο πανεπιστήμιο έστω και γράφοντας κάτω από τη βάση, όσο και αν πράγματι υπήρξαν στις φετινές εξετάσεις θέματα που ήταν όχι απλά δύσκολα αλλά και δυσνόητα, όσο και αν υπάρχουν προφανώς περιπτώσεις όπου το άγχος και το στρεσάρισμα των εξετάσεων προκαλεί προβλήματα σε καλούς μαθητές και επηρεάζει την απόδοσή τους, η ουσία δεν αλλάζει.
Πέρα από αυτήν όμως, θα πρέπει να αντιμετωπιστούν τα δυσεπίλυτα από ό,τι φαίνεται δομικά προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος σε όλες τις βαθμίδες και του συστήματος ενδεχομένως των εξετάσεων, που ασφαλώς έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης –ό,τι και αν πιστεύει κανείς- για την εικόνα που εμφανίστηκε κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου