Του ΚΩΣΤΑ ΣΤΟΥΠΑ
Μια από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις της σημερινής κυβέρνησης είναι ο νόμος 4777/2021 με τον οποίο εισάγεται ως ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια το 10.
Από αυτή την εφαρμογή και μόνο θα βελτιωθεί το επίπεδο σπουδών μαζί με τον μέσο όρο των φοιτούντων καθώς θα απομακρυνθούν όσοι δεν έχουν τις δυνατότητες να παρακολουθήσουν.
Από την εφαρμογή της ελάχιστης βάσης θα προκύψει μια μείωση των φοιτητών της χώρας κατά 15-20.000 που σημαίνει πως από τα 430 τμήματα πανεπιστημίων θα καταργηθούν περί τα 50 με 70.
Σήμερα φοιτητές με βαθμούς πολύ κάτω από τη βάση του 10 καταφέρνουν και εισάγονται σε περιφερειακές Πανεπιστημιακές Σχολές των οποίων τα πτυχία δεν έχουν καμιά αξία...
Τούτο αποτελεί σπατάλη χρόνου αλλά και σπατάλη πόρων για τις οικογένειές τους και την οικονομία της χώρας. Κυρίως όμως αποτελεί μια πηγή κυοφορίας δυσαρέσκειας, αρνητισμού και παρασιτισμού.
Δεν είναι τυχαίο πως ο μοναδικός τομέας όπου έχουν κάποια χρησιμότητα τα άχρηστα πτυχία είναι ο Δημόσιος όπου δεν υπάρχει καμιά αξιολόγηση και η παραγωγικότητα είναι χαμηλή και οι αμοιβές αντιστρόφως ανάλογες αυτής.
Τουτέστιν, τι κάνει νιάου-νιάου στα κεραμίδια...
Είναι προφανές πως η λειτουργία μιας "άχρηστης" πανεπιστημιακής σχολής εξυπηρετεί περισσότερα ιδιοτελή συμφέροντα απ’ όσα κοινά συμφέροντα βλάπτει...
Κατ’ αρχήν η παράταση ενός ανώφελου σχολικού βίου αντί της προσαρμογής στον κόσμο της αναζήτησης εργασίας ικανοποιεί τους ίδιους τους μαθητές.
Ικανοποιεί τις οικογένειες που διατηρούν την ψευδαίσθηση πως έκαναν το καθήκον τους σε σχέση με τις επαγγελματικές προοπτικές που εξασφάλισαν για τα παιδιά τους.
Ικανοποιεί όσους ενοικιάζουν ακίνητα και προσφέρουν υπηρεσίες εστίασης και ψυχαγωγίας σε μικρές πόλεις της επαρχίας που φιλοξενούν τέτοιες σχολές...
Λάβετε υπόψη πως όλοι οι παραπάνω ψηφίζουν... άρα ικανοποιεί και τα κόμματα που έχουν άλλο ένα πεδίο συναλλαγής έναντι ψήφων.
Από την άλλη πλευρά η παραγωγή κάθε χρόνο μερικών δεκάδων χιλιάδων πανεπιστημιακών πτυχίων χωρίς αντίκρισμα, εκτός από άσκοπη σπατάλη πόρων για τη χώρα, δημιουργεί στα θεμέλια της κοινωνίας και της οικονομίας μια τεράστιας ισχύος βόμβα δυσαρέσκειας.
Ο κατέχων έστω και ένα "άχρηστο" πτυχίο συγκαταλέγει εαυτόν στους πτυχιούχους και αναπτύσσει ανάλογες απαιτήσεις θεωρώντας υποτιμητικό να κάνει κάποιες εργασίες τις οποίες θα έκανε ένας μη πτυχιούχος...
Μια χαρακτηριστική εκδήλωση αυτού του φαινομένου είναι τα δημοφιλή ρεπορτάζ που βρίσκονται συχνά στοn ελληνικό τύπο για πτυχιούχους που αναγκάζονται να ασκούν "ταπεινά" επαγγέλματα όπως αυτό του ντελιβερά...
Όταν υπάρχει ένα διογκούμενο πλήθος που θεωρεί πως οι ευκαιρίες που του προσφέρονται είναι κατώτερες των δυνατοτήτων που πιστεύει πως διαθέτει, τότε υπάρχει ένα υπόστρωμα δυσαρέσκειας που συνεχώς διευρύνεται στην κοινωνία.
Ας μην εκπλησσόμεθα λοιπόν για τον αυξημένο αριθμό των πτυχιούχων "ψεκασμένων" στις διάφορες έρευνες.
Το υπόστρωμα τούτο της κοινωνίας συνεχώς μεταμορφώνεται σε ποικίλες εκδοχές αντισυστημικών συμπεριφορών με αποτέλεσμα να "ψαρεύεται" εύκολα από δημαγωγούς πολιτικούς και υποστηρικτές "ψεκασμένων" ευκολόπεπτων λύσεων και θεραπειών...
Χαρακτηριστικό της έκτασης του φαινομένου είναι τα όσα ελέγχθησαν και αποκαλύφθηκαν την περασμένη εβδομάδα από τον βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Τζαβάρα:
Ο βουλευτής απείλησε με αποχώρηση από την Πολιτική αν προχωρήσουν οι αποφάσεις για κλείσιμο κάποιων πανεπιστημιακών τμημάτων στην εκλογική του περιφέρεια.
"...Αυτή λοιπόν τώρα η πρεμούρα του Πανεπιστημίου της Πάτρας, να έρθει και να πάρει μία απόφαση στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού δήθεν που κάνει και να μας πει ότι δύο σχολές από το Αγρίνιο θα καταργηθούν, μία σχολή από το Αίγιο, θα καταργηθεί, ένα τμήμα από τον Πύργο θα καταργηθεί και ένα τμήμα από την Αμαλιάδα. Επεμβαίνει όμως ο κ. Γιώργος Παπανδρέου και οι βουλευτές της Αχαΐας και σώζουν το τμήμα του Αιγίου...
… Αυτό όπως λέγεται εξορθολογισμός; Επεμβαίνουν από την Αιτωλοακαρνανία και σώζουν κάποια τμήματα του Αγρινίου. Αυτό λέγεται εξορθολογισμός;" είπε ο κ. Τζαβάρας και συμπλήρωσε για τους βουλευτές Ηλείας: "Δυστυχώς δεν έχουμε τη δύναμη. Εμάς δε μας ακούν. Παρότι διαθέτουμε τη φωνή..."".
Αν οι εξεγέρσεις των τοπικών βουλευτών εναντίον της κατάργησης άχρηστων τμημάτων αποτελούν δείγματα της ελληνικής παθογένειας, οι αποφάσεις της προηγούμενης κυβέρνησης να αναβαπτίζει Τεχνικά και Επαγγελματικά Ιδρύματα σε ΑΕΙ αποτελεί την ελληνική εκδοχή της μαοϊκής ισοπεδωτικής "Πολιτιστικής Επανάστασης"...
Το ζήτημα είναι σημαντικότερο από όσο φαίνεται εκ πρώτης όψεως καθώς έχει να κάνει με μια από τις δομικές παθογένειες της Κοινωνίας μας.
Η βιομηχανία "άχρηστων" πτυχίων αποτελεί σημαντική σπατάλη ανθρώπινων πόρων αλλά κυρίως εστία κυοφορίας της τελμάτωσης της χώρας...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου