"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ: Διορία για ενιαίο ουρανό στην ΕΕ


Διορία δύο μηνών έδωσε με προειδοποιητικές της επιστολές η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Ελλάδα και σε άλλες 17 χώρες, προκειμένου να βελτιώσουν τα κοινά λειτουργικά τμήματα του εναέριου χώρου στα οποία ανήκουν.


Ουσιαστικά πρόκειται για την προετοιμασία της εφαρμογής του «ενιαίου ευρωπαϊκού ουρανού», η οποία θα μειώσει κατά τουλάχιστον μία ώρα τα αεροπορικά ταξίδια από την Αθήνα προς το Λονδίνο, το Παρίσι ή τις σκανδιναβικές χώρες.  

Πρόκειται για το νέο πρόγραμμα διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας των αεροσκαφών στην Ευρώπη που ετοιμάζει η Κομισιόν, σύμφωνα με το οποίο ολόκληρος ο ευρωπαϊκός εναέριος χώρος από το 2020 έως το 2030 θα ενοποιηθεί έως και το ύψος των 46.000 ποδιών.

Αποτέλεσμα της ενοποίησης αυτής θα είναι οι αεροπορικές εταιρείες να μπορούν να επιλέγουν συντομότερες ευθείες διαδρομές σε καλύτερο ύψος, χωρίς να αναγκάζονται σε ζιγκ-ζαγκ μέσα από δαιδαλώδεις αεροδιαδρόμους βάσει των κρατικών συνόρων, ενώ θα αποφεύγουν περιοχές με συνωστισμό. Τα οφέλη από την εφαρμογή του ενιαίου ευρωπαϊκού ουρανού είναι σημαντικά, καθώς:
  • Θα συντομεύσει ο χρόνος των αεροπορικών ταξιδιών.
  • Θα μειωθούν οι καθυστερήσεις στις προγραμματισμένες ώρες πτήσεων και θα αυξηθεί η ασφάλεια.
  • Θα μειωθούν τα καύσιμα που θα καταναλώνονται.
  • Θα μειωθεί το κόστος των εταιρειών, κάτι που θα οδηγήσει σε μείωση και της τιμής των εισιτηρίων.
  • Θα μειωθούν οι εκπεμπόμενοι ρύποι αλλά και ο θόρυβος. Προς το παρόν όμως, σύμφωνα με τον αρμόδιο επίτροπο Σιμ Καλάς, η ομαδοποίηση του εναέριου χώρου στα εννέα τμήματα που έχουν αποφασιστεί παραμένει στα χαρτιά. Ειδικά το Blue Med, στο οποίο ανήκουν η Ελλάδα, η Ιταλία, η Κύπρος και η Μάλτα, δεν έχει ακόμα καθοριστεί επισήμως, ενώ προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι υπόλοιπες ζώνες.
Υπολογίζεται μάλιστα ότι η καθυστέρηση στην πλήρη εφαρμογή του προγράμματος αντιστοιχεί σε απώλειες που φτάνουν το 30%-40% του συνολικού κόστους της αεροναυτιλίας και των τελών που επιβάλλονται στην Ευρώπη, δηλαδή ποσό περί τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Μετά την παραλαβή των προειδοποιητικών επιστολών που έλαβαν, εκτός της Ελλάδας, η Αυστρία, η Βουλγαρία, η Κροατία, η Κύπρος, η Τσεχία, η Ουγγαρία, η Ιρλανδία, η Ιταλία, η Λιθουανία, η Μάλτα, η Πολωνία, η Πορτογαλία, η Ρουμανία, η Σλοβενία, η Σλοβακία, η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, τα κράτη-μέλη έχουν στη διάθεσή τους δύο μήνες για να απαντήσουν και να κάνουν γνωστή τη θέση τους. Στη συνέχεια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να εκδώσει αιτιολογημένη γνώμη που μπορεί να συνοδεύεται από κυρώσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια: