"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΠΑΙΔΕΙΑ στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Ευκοίλια εκπαίδευση

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ

Ακούω και διαβάζω πως η φετινή άθλια εικόνα των επιδόσεων των υποψηφίων για την ανώτατη εκπαίδευση οφειλόταν, λέει, κυρίως στα δύσκολα θέματα. 

Θεέ και Κύριε!


Επιστήμονες δεν θέλουμε να παράγουμε; Με άχυρα και πίτουρα θα τους ταΐσουμε; 

Ηδη έχουμε εξευτελίσει κάθε έννοια εκπαιδεύσεως στον έρμο αυτόν τόπο. Εχετε ακούσει σήμερα αν υπάρχουν και πόσοι μετεξεταστέοι ή μετεξεταστέες στα ελληνικά Λύκεια;  

Δεν υπάρχουν υστερούντες μαθητές, όλοι οι σοφοί έφηβοι του κόσμου μαζεύτηκαν στα ελληνικά Γυμνάσια και Λύκεια.  

Για κάντε μια έρευνα με έναν πρόχειρο υπολογιστή: πόσος είναι ο μέσος όρος βαθμολογίας των απολυτηρίων που δόθηκαν φέτος.


Και ύστερα βρείτε το μέσο όρο επιδόσεως των ίδιων αποφοίτων στις πανελλαδικές εξετάσεις. Πώς το 16 των Μαθηματικών έγινε 3 και 4. Πώς το 18 των Ελληνικών, των Νέων Ελληνικών έγινε 4 και 5. Τις πταίει; Τα εύκολα ζητήματα που ετέθησαν στα σχολεία; Η φιλάνθρωπη επιείκεια των δασκάλων; Η ανικανότητα κάποιων δασκάλων να μεταδώσουν γνώση και κρίση; Οι πιέσεις των γονιών, τα ταξικά συμφέροντα; Ποιος; 


Αν θέλω να εκπαιδεύσω γιατρό, φιλόλογο, γεωπόνο, οικονομολόγο, δάσκαλο, δεν θα αναζητήσω πυκνή κρησάρα ώστε να διαθέτω το καλύτερο υλικό για να δημιουργήσω υψηλών προδιαγραφών επιστήμονες;


Αλήθεια πότε θα βαθμολογηθούν όσοι προμήθευσαν τα ημιμαθή νεαρά βλαστάρια με απολυτήρια της φωτιάς;

Δεν υπάρχουν σχόλια: