Θα μπορούσε άραγε από σοβαρούς ανθρώπους, πολλώ δε μάλλον από καθηγητές Πανεπιστημίου, να τεθεί το ερώτημα υπό τύπον εξεταστέου μαθήματος σε μια τάξη σχολική: «Γιατί μια κόρη ή ένας κούρος του Μουσείου της Ακροπόλεως, γιατί ο πρίγκιπας των κρίνων στην τοιχογραφία της Κνωσού, γιατί ο θρόνος του ιερέα του Διονύσου στο αρχαίο θέατρο, το λεγόμενο διονυσιακό, είναι σημαντικότερα μνημεία από μια ραψωδία του Ομήρου, από τον Επιτάφιο του Περικλή στην Ιστορία του Θουκυδίδη και από ένα απόσπασμα της Σαπφούς;».
ΠΑΙΔΕΙΑ στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Ξεράσματα
Του
Θα μπορούσε άραγε από σοβαρούς ανθρώπους, πολλώ δε μάλλον από καθηγητές Πανεπιστημίου, να τεθεί το ερώτημα υπό τύπον εξεταστέου μαθήματος σε μια τάξη σχολική: «Γιατί μια κόρη ή ένας κούρος του Μουσείου της Ακροπόλεως, γιατί ο πρίγκιπας των κρίνων στην τοιχογραφία της Κνωσού, γιατί ο θρόνος του ιερέα του Διονύσου στο αρχαίο θέατρο, το λεγόμενο διονυσιακό, είναι σημαντικότερα μνημεία από μια ραψωδία του Ομήρου, από τον Επιτάφιο του Περικλή στην Ιστορία του Θουκυδίδη και από ένα απόσπασμα της Σαπφούς;».
Αλήθεια, θα υπήρχε βλαξ να θέσει τέτοιο ερώτημα; Αρα και να προχωρήσει σε επιπόλαιες, για να μην πω γελοίες, προτάσεις να κλείσουν π.χ. τα μουσεία γιατί μας βάζουν σε έξοδα συντηρώντας τέχνες νεκρές.
Γιατί μ' αυτή τη λογική δεν είναι νεκρός αρχιτεκτονικά ο δωρικός ναός της Αθηνάς στην Ακρόπολη; Κατασκευάζει κανένας Καλατράβα σήμερα περίπτερους ναούς και κιονόκρανα ή αετώματα;
Ανοίχτε ένα σημερινό λεξικό, π.χ. του Τεγόπουλου, του Μπαμπινιώτη, και για να μην κουράζεστε, στα λήμματα του γράμματος χ, που είναι λίγα. Μετρήστε π.χ. πόσες από τις λέξεις εκεί, εν χρήσει σήμερα, θα τις βρείτε και σ' ένα λεξικό της αρχαίας ελληνικής. Από το χαμός έως το χρήμα, από τη χιόνα και το χρησμό έως τη χρήση και το χρυσό!!
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ,
ΓΛΩΣΣΑ,
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ,
ΕΛΛΑΔΑ,
ΞΕΦΤΙΛΙΚΙΑ,
ΠΑΙΔΕΙΑ,
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου