TOYΡΚΙΑ: H διπλωματία αγωγών με τη Ρωσία
Της ΝΕΦΕΛΗΣ ΤΖΑΝΕΤΑΚΟΥ
Ανοίγματα στη Ρωσία κάνει η απομονωμένη από τους παραδοσιακούς συμμάχους της (Ηνωμένες Πολιτείες, Ισραήλ) Αγκυρα, επιχειρώντας να καλλιεργήσει εκ νέου θετικό κλίμα στις διαπραγματεύσεις της για τον «παγωμένο», ως προς την υλοποίησή του, πετρελαιαγωγό Σαμψούντα-Τζεϊχάν.
Προς το παρόν, οι τουρκικές κρούσεις στη Μόσχα, αλλά και οι απόπειρες προσέγγισης (με δέλεαρ οικονομικό) των ρωσικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας (και συγκεκριμένα της Transneft) δεν φαίνεται να είναι επιτυχείς.
Σημειώνεται στο σημείο αυτό πως η Ρωσία, σε σχέση με το ενεργειακό «παιχνίδι» που βρίσκεται σε εξέλιξη στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, έσπευσε να εκφράσει ρητά τη στήριξή της στην κυβέρνηση της Κύπρου.
Επίσης, υπενθυμίζεται πως όλο το τελευταίο διάστημα η Τουρκία, στην προσπάθειά της να αποκομίσει στον ύψιστο βαθμό οφέλη -είτε οικονομικής φύσεως, είτε πολιτικής- πολλές φορές «έκανε τη δύσκολη» απέναντι στη Ρωσία, με συνέπεια έργα δισεκατομμυρίων, όπως είναι ο αγωγός φυσικού αερίου South Stream (ο οποίος αποτελεί μέρος του «Νότιου Διαδρόμου» για την τροφοδοσία της ευρωπαϊκής αγοράς), να υποστούν καθυστερήσεις.
Στην περίπτωση του αγωγού πετρελαίου Σαμψούντα-Τζεϊχάν ειδικότερα, η Ρωσία δήλωσε ευθύς εξαρχής ότι η Αγκυρα δεν θα πρέπει να τρέφει πλέον ελπίδες για την υλοποίησή του, γεγονός όμως που δεν φαίνεται να αποθάρρυνε τον υπουργό Ενέργειας της Τουρκίας, Τανέρ Γιλντίζ, ο οποίος, κατά δήλωσή του, πιστεύει πως με τον... διάλογο πάντοτε βρίσκεται λύση.
Στο πλαίσιο αυτό υπογράμμισε ότι «η Transneft δεν είναι η μόνη εταιρεία που συμμετέχει στο εν λόγω έργο - πράγματι συμμετέχουν επίσης οι ρωσικές Rosneft και Sovcomflot και η ιταλική ΕΝΙ. Ωστόσο, η θέση της θα πρέπει να ληφθεί υπ' όψιν. Μέχρι σήμερα, ποτέ δεν εξετάσαμε το ενδεχόμενο μείωσης της φορολογίας για τις ρωσικές επιχειρήσεις, αλλά όλα τα "εκκρεμή ζητήματα" μπορούν να λυθούν με διάλογο ανάμεσα στις κυβερνήσεις».
Ο αγωγός Σαμψούντα-Τζεϊχάν, ο οποίος θα διέσχιζε κατά μήκος την Τουρκία, από την Σαμψούντα στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας έως το λιμάνι της Μεσογείου Τζεϊχάν, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, θα κόστιζε περί τα 3 δισ. δολάρια, ενώ η Αγκυρα φαίνεται να τον προτιμούσε λόγω του ότι θα αποτελούσε μία εναλλακτική δίοδο για τη διοχέτευση στις αγορές έως και 70 εκατ. κυβικών μέτρων ρωσικού πετρελαίου, αντί του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων.
enet.gr
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ,
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ,
ΕΝΕΡΓΕΙΑ,
ΡΩΣΙΑ,
ΤΟΥΡΚΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου