"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Βιοι παράλληλοι



 - Γεια σου ρε Βρύαξι, πως πάει;


- Μια χαρά Λεωχάρη μου, εσύ;

 

- Κι εγώ καλά. Οι δουλειές καλά;

 

- Σούπερ! Άνοιξα κάτι ιστορίες με Κίνα.

 

- Εισαγωγές;

 

- Όχι ρε, εξαγωγές! Είδαν δουλειά μου στην Αλικαρνασσό και μου ζητήσαν να τους φτιάξω κάτι αγάλματα.

 

- Πολλά;

 

- Μόνο πολλά; Έναν στρατό ολόκληρο! 8000 αγάλματα!

 

- Έλα Δία και Ερμή!

 

- Και άλογα μαζί και άρματα περίπου δέκα χιλιάδες κομμάτια!

 

- Και πού θα τα φτιάξεις;

 

- Θα τα έφτιαχνα εδώ που έχω το εργαστήριο και τους μαθητές, και θα τους τα έστελνα με πλοίο, αλλά θα με τσακίσουν στον φόρο. Κατ αρχήν μόνο οι μαθητές μου δεν φτάνουν. Πρέπει να πάρω πολλούς βοηθούς. Όταν τελειώσει η δουλειά δεν θα μπορώ να τους απολύσω. Θα πλακώσει κι ο Κλέωνας με τους μπράβους του και θα με καταγγείλουν ως εχθρό του λαού. Άσε που φοβάμαι μη στήσουν κανέναν καταπέλτη απέναντι από το εργαστήριο και αρχίσουν το πετροβόλημα. Μετά θα πρέπει να πληρώσω έναν σκασμό φόρο.

 

- Ναι ρε γαμώτο, πήγαν και την προκαταβολή για την επόμενη χρονιά στο 100%!

 

- Μα πόσο ηλίθιοι! Πιστεύουν ότι κάθε χρόνο θα παραγγέλνουν οι Κινέζοι 8.000 αγάλματα;

 

- Και τι θα κάνεις;

 

- Θα πάω να τα φτιάξω στην Κίνα. Θα μεταφέρω την έδρα της επιχείρησης εκεί και θα με φορολογήσουν οι Κινέζοι με 10% φλατ ταξ.

 

- Και βοηθούς πού θα βρεις;

 

- Κινέζους. Θα πάρω 2-3 μαστόρους από δω, και τους καλύτερους μαθητές μου (τους το έχω πει κι έχουν ενθουσιαστεί) και θα πάμε να βρούμε ταλέντα στην Κίνα να τα εκπαιδεύσουμε. Μαθαίνουν γρήγορα αυτοί. Είναι και δουλευταράδες.

 

- Ρε συ, μήπως να τα μαζεύω να έρχομαι κι εγώ;

 

- Το ρωτάς; Θα στο πρότεινα, αλλά με πρόφτασες. Αν μείνεις εδώ, θα σε γδάρουν στο φόρο. Και θα σκλαβωθούν στο τέλος στους Ρωμαίους, τέτοιοι κλέφτες που είναι. Τι νομίζεις τα κάνουν τα λεφτά; Στρατό; Συμπόσια με εταίρες τα κάνουν.

 

- Κι η δουλειά μας; Τόση δουλειά δεν θα γίνει γνωστή;

 

- Μη σε νοιάζει! Θα γίνει. Θα την ανακαλύψουν κάποτε. Μπορεί να περάσουν χιλιάδες χρόνια αλλά θα την ανακαλύψουν.
 


- Οι Έλληνες;

 

- Ποιοι Έλληνες ρε κακομοίρη... Οι Έλληνες δεν μπορούν ούτε ένα στέγαστρο στη Θήρα να φτιάξουν. Οι Κινέζοι θα την ανακαλύψουν. Οι Έλληνες και μετά από 2500 χρόνια...
 θα τρώγονται μεταξύ τους και θα ρίχνει το φταίξιμο ο ένας στον άλλον.

 

- Φύγαμε Βρύαξι! Μαζί σου.


- Θα το πούμε σε όλο το σινάφι. Πάμε στην Κίνα να γίνουμε πλούσιοι. Οι καλοί γλύπτες ποτέ δεν ξεμένουν από δουλειά. Στην Ελλάδα οι μόνοι που θα μείνουν, θα είναι οι γλείφτες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: