"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΠΙΣΤΗΜΗ και ΑΝΘΡΩΠΟΣ: 40χρονη ακούει για πρώτη φορά στη ζωή της - Video καταγράφει την μαγική στιγμή και συγκλονίζει...

Βίντεο: 40χρονη ακούει για πρώτη φορά στη ζωή της Ένα συγκλονιστικό βίντεο καταγράφει τη μαγική στιγμή που μια εκ γενετής κωφάλαλη γυναίκα ακούει για πρώτη φορά, χάρη στα ηλεκτρονικά εμφυτεύματα που τοποθετήθηκαν στα αυτιά της.

Η 40χρονη Τζόαν Μίλνε από την Αγγλία, ξέσπασε σε κλάματα όταν άκουσε μια νοσοκόμα να της διαβάζει τις ημέρες της εβδομάδας, συστήνοντάς της σε έναν κόσμο αισθήσεων που δεν γνώριζε μέχρι τώρα.


Στη 40χρονη τοποθετήθηκαν εμφυτεύματα κοχλία και στα δυο της αυτιά τον περασμένο μήνα, και τη Δευτέρα η μητέρα της κατέγραψε τη στιγμή που τέθηκαν σε λειτουργία με τηλεχειριστήριο.

Η Μίλνε από το Γκέιτσχεντ, δήλωσε: «Το να ακούω ήχους για πρώτη φορά είναι τόσο, μα τόσο συναισθηματικό, όσο το πάτημα ενός διακόπτη για την παροχή τρεχούμενου νερού. Δεν μπορώ να σταματήσω να κλαίω».

«Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 48 ωρών, άκουσα γέλια από κάποιον πίσω μου, τα πουλιά να κελαηδούν αλλά και φίλους μου να μιλούν – δεν χρειαζόταν να μου χτυπούν το χέρι ή το πόδι μου για να τραβήξουν την προσοχή μου, κάτι που είναι ένα τεράστιο άλμα για ένα κωφό άτομο».

Παρόλο που προσπαθεί ακόμη να συνηθίσει τα εμφυτεύματά της – ακόμη και ο ήχος από μια συσκευασία γαριδάκια την έκανε να τιναχτεί στον αέρα – ελπίζει ότι σύντομα θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει το τηλέφωνο ενώ αδημονεί για κάτι ακόμη μεγαλύτερο: τον ήχο της μουσικής.

«Το να είμαι κουφή, ήταν κάτι δεδομένο για μένα και δεν κάνω αρνητικές σκέψεις για την κώφωσή μου, απλά πάντα αναρωτιόμουν πως είναι η μουσική».

Στο παρελθόν είχε πάει σε συναυλίες με φίλους της και απολάμβανε την ατμόσφαιρα, ακόμη κι αν καταλάβαινε μόνο τις δονήσεις του εδάφους. Τώρα οι φίλοι της επέλεξαν τα αγαπημένα τους τραγούδια από κάθε έτος της ζωής της, από τον Πολ ΜακΚάρτνεϊ μέχρι τον Elbow, για να της δώσουν εντατικά μαθήματα όσων έχασε μέχρι στιγμής.

Η Μίλνε, που εργάζεται στο φιλανθρωπικό ίδρυμα Sense, υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση στο Κέντρο Εμφυτευμάτων στο νοσοκομείο του Μπίρμιγχαμ της Αγλλίας. Τα κοχλιακά εμφυτεύματα, που αναπτύχθηκαν για πρώτη φορά τη δεκαετία του 60 και έχουν τοποθετηθεί σε περισσότερους από 300.000 ανθρώπους από τότε, τονώνουν τα νεύρα της ακοής ώστε οι ασθενείς να ακούν θορύβους με τεχνητό τρόπο.

Τα εμφυτεύματα ήταν δύο φορές σημαντικά για την Μίλνε, καθώς πάσχει από το σπάνιο σύνδρομο Usher που εκτός από την ακοή οδηγεί και σε τύφλωση, με αποτέλεσμα η 40χρονη από την ηλικία των 20 να χάνει σταδιακά και την όρασή της με αποτέλεσμα πλέον να είναι σχεδόν τυφλή.

«Η ενεργοποίηση των εμφυτευμάτων ήταν η πιο συγκινητική και συγκλονιστική εμπειρία της ζωής μου και είμαι ακόμη σε κατάσταση σοκ. Ο κόσμος ακούγεται τόσο δυνατός και ξένος. Την πρώτη ημέρα, όλοι ακούγονταν σαν ρομπότ και πρέπει πλέον να μάθω να αναγνωρίζω τι είναι αυτοί οι ήχοι. Πρέπει να δημιουργήσω μια βιβλιοθήκη ήχων στον εγκέφαλό μου. Ήδη μπορώ να προβλέψω πώς πρόκειται να αλλάξει η ζωή μου. Είμαι τόσο μα τόσο ευτυχισμένη. Ακούω λέξεις χωρίς να χρειάζεται να διαβάζω τα χείλη κάποιου. Νέους ήχους, όπως το τρένο σε ένα σταθμό, το μαχαίρι που ακουμπά στο ξύλο κοπής στον πάγκο της κουζίνας μου, ο ήχος που κάνω όταν τρώω. Έχω σκοπό να χρησιμοποιήσω και το τηλέφωνο, αλλά θα κάνω ένα βήμα τη φορά, καθώς όλα είναι τόσο τρομακτικά» δήλωσε η 40χρονη

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ VIDEO:


Δεν υπάρχουν σχόλια: