"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΡΑΚΜΗ - ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΣΟΥΡΓΕΛΟΚΑΤΣΑΠΛΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Παιδεία… Ποια παιδεία;

Του Strange Attractor

Με αφορμή την καταδίκη των χρυσαυγιτών άρχισε πάλι ο καθένας, επώνυμος και μη, το μακρύ του και το κοντό του.

Το τι γράφεται και εκστομίζεται στα ΜΜΕ και στα σόσιαλ μύδια από όψιμους «αντιφασίστες» δεν λέγεται.

Κάποιοι μάλιστα προσπαθούν (μάταια) να κάνουν το μαύρο άσπρο, έχοντας στηρίξει με ζέση την Χ.Α., αποπειρώμενοι όμως τώρα, ακόμη και με πρωτοσέλιδα, να μας πείσουν φερ’ ειπείν ότι ο Σαμαράς και ο Μητσοτάκης είναι «φιλοναζί»!

Μιλάμε για σοφιστείες του κερατά.

Από πολιτικούς «συνδαιτυμόνες» των νεοναζί.

Από opinion makers, που τώρα θυμήθηκαν το «αυγό του φιδιού» και άλλες τέτοιες κοινοτοπίες.

Και που όλως ξαφνικά, άρχισαν κάποια μεγάλα κανάλια να προβάλουν παλιά βίντεο του Μιχαλολιάκου να μιλάει γελώντας για «διακοπές σε κάμπινγκ με καμινάδες», ή να προειδοποιεί πως αν μπουν μια δυο φορές στη Bουλή, την τρίτη δεν θα χρειάζεται να αγωνιούν για ψήφους, διότι ξέρουν τι θα κάνουν…

Που ήταν όλα αυτά τα βίντεο το 2010, το 2011, το 2012;

Τώρα τα ανακάλυψαν;

Όπως παλιά, τότε με την εξάρθρωση της 17 Ν, που όλοι ανεξαιρέτως αποκήρυτταν την τρομοκρατία, ακόμη και δημοσιογράφοι ή εφημερίδες που μέχρι τότε μιλούσαν με θαυμασμό για την «κριτική των όπλων» και τα «μαθήματα υψηλής οικονομίας και πολιτικής ανάλυσης» των προκηρύξεων της οργάνωσης.

Κάποιοι, δυστυχώς λίγοι, έχουμε μνήμη ελέφαντα, και δεν είμαστε αρκούντως ζαλισμένοι για να μην ξέρουμε τι μας γίνεται, παρακολουθώντας τις πολιτικές εξελίξεις (και την κατρακύλα) επί δεκαετίες, κι ας μην είμαστε πολιτικάντηδες ή φιλόδοξοι «σωτήρες».

Και μιας και το θυμήθηκα, κρατήστε το στην άκρη του μυαλού σας, ότι δηλαδή και ο Χίτλερ, μαζί με δυο τρεις ακόμη μεγαλόσχημους ναζί, είχε φυλακιστεί μερικά χρόνια πριν εκλεγεί (ναι, εξελέγη) καγκελάριος, και στη συνέχεια κατάργησε κόμματα και Bουλή, and the rest is history…

Βέβαια, μπορεί κατά τον Μαρξ η ιστορία να επαναλαμβάνεται ως φάρσα, αλλά στη δική μας περίπτωση της βαλκανικής βλαχαδερής εκδοχής του ναζισμού, αν επαναληφθεί, που δεν το νομίζω αν και ποτέ μη λες ποτέ, θα επαναληφθεί ως ιλαροτραγωδία… ως τραγέλαφος, ή ως μπουρλέσκ «επιθεώρηση» μπουλουκιού σε ορεινό χωριό της Αρκαδίας του μεσοπολέμου.

Κάτι όμως που μου κέντρισε την προσοχή πρωί πρωί, ήταν το σχόλιο ενός δημοσιογράφου σε πάνελ, πως καλά όλα αυτά αλλά να μη ξεχνάμε πως τον Λαγό τον ψήφισαν για να μας εκπροσωπήσει στην ευρωβουλή κάπου 160.000 Έλληνες. Χμ…

Εξ ου και νομοθετεί εκεί για χάρη μας, με επιστημονικό του σύμβουλο τον Γερμενή, ή αλλιώς Καιάδα, γνωστό για την επιστημοσύνη του.

Τέλος πάντων, ποιο είναι το κλου;

Ότι στο πάνελ βρισκόταν και μια ψυχολόγος (αν δεν κάνω λάθος), που κληθείσα να σχολιάσει τα παραπάνω μας επανέλαβε το γνωστό και τετριμμένο πως για να διορθωθούν όλα αυτά χρειάζεται παιδεία και άρα αυτή θα πρέπει να ενισχυθεί… μπλα μπλα…

Μα καλά, δεν υπάρχει παιδεία; Και μάλιστα υποχρεωτική, δημόσια και δωρεάν, εδώ και πάνω από 100 χρόνια;

Δεν ζούμε ούτε στον μεσαίωνα, ούτε στην τουρκοκρατία.

Παιδεία υπάρχει και παρέχεται κανονικά από το κράτος.

Μάλιστα υπάρχει και δωρεάν ανώτατη παιδεία στο Ελάντα.

Οπότε; Πόση περισσότερη παιδεία χρειάζεται για να μην εκλέγει ο κάθε σελέμης Λαγούς, γόνους, σελέμπριτι και λοιπούς μαϊντανούς;

Ή μήπως αμφιβάλλει κανείς πως αν έβαζαν υποψηφιότητα οι κραταιοί τηλεοπτικοί σταρ των πρωινάδικων, θα έβγαιναν με ρεκόρ ψήφων (ασχέτως κόμματος);

Οπότε, για τι είδους παιδεία μιλάμε;

Δεν φτάνει το δημοτικό, το γυμνάσιο, το λύκειο, ακόμη και το ΤΕΙ ή το πανεπιστήμιο;

Όλα αυτά διατίθενται ελεύθερα και μάλιστα (το επαναλαμβάνω δωρεάν).

Άρα, μήπως δεν φταίει η έλλειψη παιδείας και ψηφίζουμε όπως ψηφίζουμε, ή χειροκροτούμε όπως χειροκροτούμε;

Μήπως τελικά φταίει κάτι άλλο, και απλά οι «ειδικοί» επαναλαμβάνουν μονότονα τις σαχλαμάρες περί ανάγκης για παιδεία;

Και τελικά τι είναι αυτή η περιβόητη παιδεία;

Προσωπικά έχω γνωρίσει μαθηματικό που δεν μπορεί να κάνει διαίρεση χωρίς κομπιουτεράκι, φιλόλογο που δεν μπορεί να γράψει μια παράγραφο συντακτικά και ορθογραφικά σωστή και νομικό που δεν γνωρίζει βασικές λέξεις της ελληνικής.

Για να μη μιλήσω για τα ορθογραφικά μαργαριτάρια ακόμη και από «φτυχιούχους» καθημερινά στο φέσιμπουκ…

Έχω κάτσει σε καφέ μια ολόκληρη ώρα παρακολουθώντας δεκάδες πελάτες να μπαινοβγαίνουν σε είσοδο που έγραφε ξεκάθαρα «ΕΛΞΑΤΕ», κι εκείνοι έσπρωχναν βρίζοντας γιατί είναι «χαλασμένη».

Τι είναι όλοι αυτοί; Αγράμματοι; Αναλφάβητοι; Που στερήθηκαν το δικαίωμα της παιδείας;

Να πω ένα άλλο παράδειγμα από εκείνα που σημάδεψαν τον τρόπο με τον οποίο βλέπω την κοινωνία μας και κατ’ επέκταση το πολιτικό μας σύστημα;

Ο Μότσαρτ έκανε καλύτερη μουσική ή ο Γονίδης;

Διότι αν δεν κάνω λάθος ο Γονίδης «πουλάει» υπερπολλαπλάσιους δίσκους κλπ. από τον πρώτο.

Αυτοί που τον επιλέγουν έναντι του Μότσαρτ δεν έχουν παιδεία; Δεν πήγαν σχολείο;

Κάντε αναγωγή και στον τρόπο που ψηφίζουμε «σωτήρες», και θα καταλάβετε ότι δεν φταίει η παιδεία για τα χάλια μας.

Και συνεχίζοντας τα περί παιδείας, ας θυμηθούμε πως ο μέσος συμπολίτης μας, αν διαβάζει εφημερίδα, αυτή είναι σε ποσοστό 70% αθλητική. Ακόμη και εν μέσω θερινής ραστώνης, χωρίς καν αγώνες ποδοσφαίρου, μπάσκετ, κλπ.

Για βιβλία δεν το συζητάω. Πάρα πολλοί τα αποφεύγουν όπως ο διάολος το λιβάνι.

Κι αυτοί που διαβάζουν, στη συντριπτική τους πλειοψηφία προτιμούν εύπεπτα βιβλία του στυλ «Ο Ιούδας Φιλούσε Υπέροχα»…

Όπως και στην τηλεόραση, όπου επί πολλά χρόνια κυριαρχούσαν εκείνα τα κανάλια που πρόσφεραν καθημερινά πανηλίθια δήθεν κωμικά σίριαλ, με ρόλους καρικατούρες.

Μέχρι που αντικαταστάθηκαν από εκείνα που μεταδίδουν εξίσου ηλίθια ριάλιτι και τούρκικες σαπουνόπερες.

Λέτε τα εκατομμύρια των τηλεθεατών που τα βλέπουν να πάσχουν από έλλειψη παιδείας;

Από έλλειψη αισθητικής, ή κατανόησης κειμένου και γραπτού λόγου ίσως, παιδείας όμως όχι.

Συνεπώς, και για να μη μακρηγορώ, η βλακεία που μας δέρνει, και άρα ψηφίζουμε Λαγούς και Κασιδιάρηδες, δεν είναι ζήτημα παιδείας.

Είναι...

 

 κάτι βαθύτερο.

Έχει να κάνει με την εγγενή ανθρώπινη φύση που καθορίζει τα πάντα.

Και που έχει σχέση, εκτός από το περιβάλλον και την ανατροφή, και με τον τρόπο που είναι hardwired ο εγκέφαλός μας… τον αριθμό των συνάψεων… τις χημικές διεργασίες του.

Είναι δηλαδή καθαρά ζήτημα νοημοσύνης θα έλεγα, αλλά αυτό είναι μάλλον ρατσιστικό.

Είμαστε όλοι ίσοι αφού… φωνάζουν με στόμφο οι οπαδοί της πολιτικής ορθότητας, αυτού του φασισμού του 21ου αιώνα.

Και όμως… δεν είμαστε, και το βλέπουμε γύρω μας καθημερινά.


Μπορεί δυο παιδιά να τελειώσουν μαζί το ίδιο σχολείο, να πάνε και πανεπιστήμιο, να ασκούν το ίδιο επάγγελμα, αλλά το ένα να ακούει Γονίδη, να παρακολουθεί με πάθος τα του ΠΑΟΚ, να σεληνιάζεται με τσιφτετελοπόπ, και να ψηφίζει τον … Καιάδα, ή τον Μπαρουφάκη.

Και το άλλο να διαβάζει Μαρκούζε, να γράφει ποιήματα, να ακούει ψυχεδελική ροκ, και να μην ψηφίζει καν…

Βίοι παράλληλοι, με διαφορετική όμως κατάληξη.

Διότι και οι δυο παραπάνω Έλληνες «απόλαυσαν» την ίδια παιδεία που παρέχει το μεγαλόθυμο κράτος μας.

Με διαφορετικά αποτελέσματα.


Άρα τι ρόλο μπορεί να παίζει η παιδεία στο γεγονός ότι 500.000 Έλληνες ψήφισαν την Χρυσή Αυγή, όπως μας λένε οι «ειδικοί»;

Μήπως όντως φταίει κάτι άλλο;


Που δεν μπορεί να αλλάξει, διότι θα χρειάζονταν κβαντικά άλματα προόδου στη νευροχειρουργική, στη νευροφυσιολογία, και γενικά στη μελέτη του ανθρώπινου εγκεφάλου;


Ερώτημα…



Δεν υπάρχουν σχόλια: