"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Απεργοί... μετ' αποδοχών στις αστικές συγκοινωνίες


Σε... «καζάνι που βράζει» μοιάζει η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες, με τους εργαζόμενους στο μετρό να συνεχίζουν για έκτη συνεχή ημέρα σήμερα τις κινητοποιήσεις τους κάνοντας μάλιστα λόγο για κλιμάκωση, ενώ στον χορό των κινητοποιήσεων μπαίνουν και οι οδικές συγκοινωνίες.

Από την πλευρά της η κυβέρνηση αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμα και επίταξης, αν δεν ομαλοποιηθεί η κατάσταση μέχρι το τέλος της εβδομάδας, με τον υπουργό Υποδομών Κ. Χατζηδάκη να κάνει λόγο για απεργίες «μαϊμού» και να προειδοποιεί με νέα προσφυγή στη Δικαιοσύνη, εφόσον διαπιστωθεί ποιες μεθόδους μετέρχονται οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς που πληρώνονται, ενώ θεωρητικώς απεργούν!..

Με βάση τα στοιχεία που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα και μπορούν να σοκάρουν και τους πιο μετριοπαθείς, ενώ τα μέσα απεργούν το μεγαλύτερο ποσοστό των εργαζομένων πληρώνονται, καθώς κάνουν χρήση αδειών, ρεπό και ασθενειών αγγίζοντας μέχρι και το 97% του συνόλου των υπαλλήλων!..

Χθες ο Κ. Χατζηδάκης αποκάλυψε ότι ενώ «για μέρες δεν λειτουργούν το Μετρό, ο Ηλεκτρικός και το Τραμ, την ίδια στιγμή από τα στοιχεία της ΣΤΑΣΥ για την περασμένη εβδομάδα προκύπτει ότι μόνο μειοψηφία των εργαζομένων απεργεί και η πλειοψηφία πληρώνεται».

Ειδικότερα με βάση τα στατιστικά στοιχεία των απεργιών την προηγούμενη Δευτέρα 17 Ιανουαρίου, ημέρα απεργίας του μετρό από τους 1.300 εργαζομένους απήργησαν οι 430. Το προσωπικό ασφάλειας ήταν 80 άτομα, ενώ 790 έκαναν χρήση ρεπό, άδειας ή άδειας ασθενείας. Το ποσοστό των απεργών βάσει του αριθμού των εργαζομένων ήταν 33,08%!.. Οι υπόλοιποι εργαζόμενοι πληρώθηκαν κανονικά.

Το ίδιο εντυπωσιακά είναι τα νούμερα της επόμενης ημέρας που απεργούσαν και τα τρία μέσα σταθερής τροχιάς. Το ποσοστό των απεργών έναντι του αριθμού των εργαζομένων ήταν 48,46% για το μετρό, 44,34% για τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και 3,94% για το τραμ: (μόνο 20 από το σύνολο των 507 εργαζομένων απεργούσαν)!

Στις 19 και 20 του μηνός που απεργούσε το μετρό τα ποσοστά των απεργών με βάση τους εργαζομένους ήταν 16,15% και 24,62% αντίστοιχα με πάνω από 1.000 άτομα από το σύνολο των 1.300 εργαζομένων να κάνουν χρήση ρεπό και αδειών.

Ακόμα και σε τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου που επιτρέπει στους απεργούς να κάνουν χρήση των ρεπό και των αδειών τους ώστε να πληρώνονται κατά τη διάρκεια απεργίας προσανατολίζεται η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, με τον κ. Χατζηδάκη να προειδοποιεί με νέα προσφυγή στη Δικαιοσύνη.
 
«Έχω δώσει εντολή στη Διοίκηση να προχωρήσει σε ελέγχους και να διαπιστώσει ποιες μεθόδους μετέρχονται όλοι αυτοί που πληρώνονται, ενώ θεωρητικώς απεργούν», τόνισε και πρόσθεσε: «Η κυβέρνηση τέτοιου είδους αθέμιτες πρακτικές που προσβάλλουν την κοινωνία, δεν πρόκειται να τις δεχτεί».

Ο κ. Χατζηδάκης υποστήριξε ότι «η προκήρυξη των απεργιών γίνεται χωρίς να τηρούνται οι νόμιμες προθεσμίες και διαδικασίες» και γι' αυτό τον λόγο έγινε η προσφυγή της ΣΤΑΣΥ στη Δικαιοσύνη. «Η απεργία είναι δικαίωμα προστατευμένο από το Σύνταγμα, αλλά ασκείται με συγκεκριμένους όρους που ορίζονται από το Σύνταγμα και τους νόμους. Υπάρχουν λοιπόν όροι και όρια στην απεργία. Φοβούμαι ότι όπως εξελίσσονται τα πράγματα, δεν υπάρχει σεβασμός ούτε απέναντι στους όρους ούτε απέναντι στα όρια», είπε και ξεκαθάρισε ότι δεν μπορεί να υπάρξει καμία εξαίρεση από το ενιαίο μισθολόγιο για κανένα φορέα του Δημοσίου.
 
Την ίδια στιγμή, παράνομες έκρινε το δικαστήριο τις χθεσινές και τις σημερινές κινητοποιήσεις ύστερα από προσφυγή της ΣΤΑΣΥ.
Ωστόσο, οι εργαζόμενοι εμφανίζονται ανυποχώρητοι και εκτός από τους υπαλλήλους του μετρό, που θα απέχουν από την εργασία τους από την έναρξη μέχρι τη λήξη της βάρδιας, στάσεις εργασίας από τις 12 το μεσημέρι έως τις 4 το απόγευμα έχουν εξαγγείλει για σήμερα και οι εργαζόμενοι στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και το τραμ. Επίσης, σήμερα η Αθήνα θα μείνει χωρίς λεωφορεία και τρόλεϊ από τις 11 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα λόγω στάσης εργασίας των εργαζομένων. Η στάση θα επαναληφθεί και μεθαύριο Πέμπτη από τις 11 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα.

Στο διάστημα αυτό οι εργαζόμενοι στα οδικά μέσα θα πραγματοποιήσουν γενική συνέλευση, στην οποία, πιθανότατα θα αποφασίσουν απεργίες. Για τον λόγο αυτό η διοίκηση προσέφυγε και πάλι στα δικαστήρια, προκειμένου να βάλει «φρένο» στις νέες κινητοποιήσεις. Σήμερα, οι εργαζόμενοι σε όλες τις συγκοινωνιακές εταιρείες και τον σιδηρόδρομο πραγματοποιούν σύσκεψη για δημιουργία ενιαίου απεργιακού μετώπου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: