Από έναν απαρχαιωμένο πύργο ελέγχου του ΄60 στο στρατιωτικό αεροδρόμιο
της Πάχης που πια δεν πληροί τα διεθνή στάνταρτ και δεν εξασφαλίζει στο
έπακρον την ασφάλεια πτήσεων εξακολουθούν και γίνονται χιλιάδες
προσγειώσεις και απογειώσεις αεροσκαφών και ελικοπτέρων της Γενικής
Αεροπορίας.
Την ίδια στιγμή το ηλεκτρικό δίκτυο της αεροπορικής
βάσης δεν μπορεί να «σηκώσει» το σύστημα φωτοσήμανσης του αεροδρομίου,
ενώ οι χωματόδρομοι είναι το σήμα κατατεθέν της βάσης...
Και όλα
αυτά, γιατί επί μία επταετία παραμένουν στον «πάγο» ουσιώδη έργα
υποδομής στο αεροδρόμιο της Πάχης για την κάλυψη των αναγκών των
αεροπορικών μέσων της Γενικής Αεροπορίας που από τον Ιούνιο του 2005 που
έκλεισε το αεροδρόμιο του Ελληνικού με υπουργικές αποφάσεις (ΦΕΚ
773/Β/9-6-2005) και (ΦΕΚ 1074/Β/29-7-2005) μετακόμισαν στα Μέγαρα.
Οι αποφάσεις αυτές προέβλεπαν την
παραχώρηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) μιας έκτασης 100
στρεμμάτων στο νοτιοανατολικό άκρο της αεροπορικής βάσης για την κάλυψη
των αναγκών της Γενικής Αεροπορίας. Γενικά τα θέματα χρήσης του
στρατιωτικού αεροδρομίου Μεγάρων από τα αεροσκάφη της Γενικής Αεροπορίας
ρυθμίζονται με το Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του ΓΕΣ και της ΥΠΑ που
υπογράφτηκε στις 12-7-2005 και στο πλαίσιο των υποχρεώσεων που απορρέουν
για την ΥΠΑ εντάσσονται τα έργα αναβάθμισης, εκσυγχρονισμού και
συντήρησης των υποδομών του αεροδρομίου.
Οι πτήσεις των αεροσκαφών της Γενικής Αεροπορίας είναι αυστηρά
περιορισμένες τις πρωινές ώρες, εξαιτίας των δραστηριοτήτων της
Αεροπορίας Στρατού, και εκτελούνται κυρίως από το μεσημέρι και μετά. Τα
συγκεκριμένα αεροσκάφη και ελικόπτερα σταθμεύουν στην πίστα που
βρίσκεται Ανατολικά - Νοτιοανατολικά του διαδρόμου.
Από τις
υποχρεώσεις που ανέλαβε η ΥΠΑ, μέσα στην επταετία έχει υλοποιήσει μόνο
δέκα έργα αρκετά εκ των οποίων είτε είναι ημιτελή είτε επουσιώδη. Τα
σημαντικότερα έργα που θα εξασφαλίζουν την ασφάλεια πτήσεων και
εγκαταστάσεων παραμένουν ανεκτέλεστα.
Ξεκίνησαν με
«πασαλείμματα» ασφάλτου , διαγραμμίσεις και σηματοδοτήσεις δρόμων και
άφησαν στο «ψυγείο» όλα εκείνα τα έργα υποδομής που θα καθιστούσαν το
αεροδρόμιο της Πάχης σύγχρονο και ασφαλές.
Η κατασκευή του νέου
Πύργου Ελέγχου Αεροσκαφών (ΠΕΑ) θεωρείται έργο ζωτικής σημασίας για τη
λειτουργία του αεροδρομίου της Πάχης. Η υπάρχουσα υποδομή έχει
συμπληρώσει μισό αιώνα δράσης! (έτος κατασκευής 1960).
Σήμερα
κρίνεται ανεπαρκής για τις λειτουργικές ανάγκες του και εκτός των
προβλεπόμενων standard που καθορίζονται διεθνώς για τους ΠΕΑ. Το κόστος
κατασκευής του νέου ΠΕΑ και διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου,
ανέρχεται σε περίπου 3.000.000 ευρώ.
Σε εκκρεμότητα παραμένει και η κατασκευή πάρκου καυσίμων επιφανείας
δέκα στρεμμάτων, στο οποίο θα δραστηριοποιούνται δύο εταιρείες
αεροπορικών καυσίμων.
Οι εγκαταστάσεις των εταιρειών θα περιλαμβάνουν
χώρο εγκατάστασης δεξαμενών 100 κμ και κτίριο γραφείων. Η ΥΠΑ ζητά έναν
χώρο κοντά στις στρατιωτικές αποθήκες του αεροδρομίου.
Ωστόσο το
ΓΕΣ δεν υιοθετεί το σχετικό αίτημα για λειτουργικούς λόγους, καθώς η
ΥΠΑ επιθυμεί να κινούνται εντός στρατιωτικής περιοχής οχήματα και
προσωπικό ιδιωτικών εταιρειών καυσίμων.
Ανοιχτό παραμένει και το θέμα του καθορισμού του κόστους επιβάρυνσης
της ΥΠΑ για τη διάθεση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών της στο
αεροδρόμιο της Πάχης, καθώς και για τη χρήση του διαδρόμου απογείωσης -
προσγείωσης απ' αυτά. Οι πτήσεις αεροσκαφών της Γενικής Αεροπορίας
(απογειώσεις, προσγειώσεις και εκπαιδευτικές TOUCH & GO) ήταν:
13.950 για το 2007, 32.599 για το 2008 και 31.624 για το 2009. Σύμφωνα
με μελέτη της ΥΠΑ η κίνηση στο Α/Δ Πάχης αναμένεται να αυξηθεί σε 38.000
πτήσεις για το 2012, σε 51.000 για το 2015, σε 82.000 για το 2020 και
σε 103.000 για το 2025. Από τα προαναφερθέντα προκύπτει ότι το
οικονομικό όφελος για το ΤΕΘΑ είναι αρκετά σημαντικό, εάν αναλογιστεί
κανείς ότι η αντίστοιχη τιμολόγηση της Πολεμικής Αεροπορίας στα
στρατιωτικά αεροδρόμια είναι:
- Ενοικίαση υπόστεγου ανέρχεται από 5 έως 10 ευρώ τον μήνα για κάθε μέσον.
- Προσγείωση σε αεροδρόμιο15 ευρώ την ημέρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου