"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Σκοντάφτει η πώληση των 4 Airbus της παλιάς Ο.Α. - Προβλήματα δεν τους επιτρέπουν να πετάξουν ώς τη Φλόριντα των ΗΠΑ

Της Αλεξανδρας Κασσιμη

Στον αέρα κινδυνεύει να τιναχθεί η πώληση των 4 αεροσκαφών τύπου Airbus Α340 της παλαιάς Ολυμπιακής, λόγω... τεχνικών προβλημάτων.

Η σύμβαση πώλησης των τεσσάρων αεροσκαφών ήταν από τις πρώτες που υπέγραψε το οικονομικό επιτελείο της νέας κυβέρνησης, στις αρχές Ιουλίου, και προέβλεπε την πώλησή τους έναντι 40,4 εκατ. δολαρίων στην εταιρεία Apollo Aviation Group. Με βάση τη συμφωνία που υπέγραψαν το ελληνικό Δημόσιο και η νέα ιδιοκτήτρια εταιρεία των τεσσάρων Airbus, το ελληνικό Δημόσιο αναλαμβάνει την ευθύνη να φέρει τα αεροσκάφη σε κατάσταση παράδοσης (delivery condition), ώστε να πετάξουν στη βάση της εταιρείας στη Φλόριντα των ΗΠΑ.

Ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι η Apollo Aviation Group υποστηρίζει πως στα δύο από τα τέσσερα αεροσκάφη παρατηρούνται προβλήματα στα ηλεκτρονικά τους συστήματα τα οποία είναι απόρροια πλημμελούς συντήρησής τους, το διάστημα που ήταν καθηλωμένα. Η αγοράστρια εταιρεία έχει ζητήσει να πραγματοποιηθούν επιπλέον εργασίες συντήρησης στα αεροσκάφη κατόπιν επανελέγχου των βιβλίων συντήρησης των αεροσκαφών.

Κύκλοι της αεροπορικής αγοράς σημειώνουν ότι η συντήρηση που απαιτείται για την αποκατάσταση των ηλεκτρονικών συστημάτων είναι του επιπέδου της βαριάς συντήρησης που πραγματοποιείται σε αεροσκάφη που εκτελούν πτήσεις. Ωστόσο πρόκειται για εργασίες οι οποίες είναι χρονοβόρες και ιδιαιτέρως ακριβές.

Η διαμάχη μεταξύ αγοράστριας εταιρείας και ελληνικού Δημοσίου συνεχίζεται, με την Apollo Aviation Group να υποστηρίζει ότι αρνείται να τα παραλάβει εάν δεν πραγματοποιηθούν επιπλέον εργασίες στα αεροπλάνα. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση πτήσης «κενής επιβατών» –όπως θα είναι αυτή που θα πραγματοποιηθεί προκειμένου να μεταφερθούν τα αεροσκάφη στον προορισμό τους– ακολουθούνται άλλοι αεροδιάδρομοι (πετούν σε χαμηλότερο ύψος απ’ ό,τι οι συνηθισμένες τακτικές πτήσεις) ώστε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης να έχουν ευκολότερη και ταχύτερη πρόσβαση σε αεροδρόμιο.

Στο μεταξύ, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία και τα αεροσκάφη να απογειωθούν θα πρέπει η εταιρεία να ζητήσει ειδική άδεια την οποία χορηγεί η ΥΠΑ προκειμένου να πιστοποιηθεί το αξιόπλοο των αεροσκαφών, ενώ δηλώνεται στην αρμόδια Υπηρεσία η ακριβής ώρα πτήσης και το δρομολόγιο που θα ακολουθηθεί.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΥΠΑ δεν έχει δεχτεί ακόμη αίτηση από την εταιρεία προκειμένου να προχωρήσει στην έκδοση της εν λόγω άδειας. 

Κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών (ιδιοκτήτης των αεροσκαφών από τον οποίο η Apollo Aviation Group αγόρασε τα αεροσκάφη) από την άλλη, υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τα αεροσκάφη και αποδίδουν την καθυστέρηση στο γεγονός ότι δεν επαρκεί το τεχνικό προσωπικό της εταιρείας που έχει αναλάβει τη συντήρηση των τεσσάρων Airbus. Διαβεβαιώνουν δε, ότι τα δύο πρώτα αεροσκάφη θα αποχωρήσουν για τη νέα τους βάση στα τέλη Σεπτεμβρίου, ενώ τα άλλα δύο θα ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο ένα με δύο μήνες αργότερα.

Το βέβαιο πάντως είναι ότι συνεχίζονται τα προβλήματα μεταξύ Δημοσίου και αγοράστριας εταιρείας για μια συμφωνία η οποία έχει ήδη περάσει από σαράντα κύματα. Υπενθυμίζεται ότι οι δύο πλευρές είχαν συμφωνήσει στην πώληση των εν λόγω αεροσκαφών από τον περασμένο Νοέμβριο με τίμημα κατά 10 εκατ. δολάρια χαμηλότερα από αυτό που υπεγράφη στη συμφωνία του Ιουλίου.

Ωστόσο οι δύο πλευρές διαφωνούσαν με το εάν στο τίμημα περιλαμβάνεται ο ΦΠΑ με την Apollo Aviation Group να υποστηρίζει ότι τα 30 εκατ. δολάρια περίπου ήταν το τελικό τίμημα, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Η κυβέρνηση τότε, έχοντας δεχτεί έντονη κριτική για το χαμηλό τίμημα, επέμεινε ότι το συμφωνηθέν τίμημα δεν περιελάμβανε τον ΦΠΑ. Υστερα από σημαντικές καθυστερήσεις, τελικώς υπεγράφη νέα συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών τον Ιούλιο του 2012.
Σημειώνεται ότι στην τελική φάση του πλειοδοτικού διαγωνισμού είχαν συμμετάσχει άλλες τρεις εταιρείες η AerSale Inc. (35 εκατ. δολάρια), η AAR Corp. (33,6 εκατ. δολάρια) και η Universal Asset Management Inc. (24,04 εκατ. δολάρια).

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: