"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟ ΣΟΥΡΓΕΛΟ-ΨΩΝΑΡΟ-ΨΕΥΤΟΚΟΥΛΤΟΥΡΙΑΡΟΠΛΗΚΤΟ ΚΩΛΟΧΑΝΕΙΟ: Η τέχνη του ξεκατινιάσματος

 


Διασκεύασε, λένε, τους «Σφήκες» του Αριστοφάνη για να σατιρίσει «πρόσωπα της επικαιρότητας». 

Αλλά ποια πρόσωπα, ποιας επικαιρότητας; 

Κρίνοντας από τα ονόματα που περιέλαβε η Λένα Κιτσοπούλου στο κείμενό της, είναι μάλλον αυτά που θρέφουν τη ζώνη του τηλεοπτικού λυκόφωτος και ψωμίζουν τον κατιμά των σόσιαλ μίντια. 

Η Κιτσοπούλου, με απλά λόγια, βλέπει πολλή τηλεόραση και σκρολάρει πολύ στο twitter – αυτή την τηλεόραση και σε αυτό το twitter. Και με αυτά τα υλικά κατασκεύασε έναν κλασικό ανθρωπότυπο, του «Ελληναρά», αλλά και μια ελληναράδικη παρλάτα που απήγγειλε η ίδια απολύτως σοβαρά και πολύ οργισμένα στο φινάλε. 

«Σφήκες» του Αριστοφάνη; 

Οχι, «Μια Ελληναρού στην Επίδαυρο»

Αρχαίο δράμα;  

Οχι, σκέτο δράμα. 

Αλλά...

 

 υψηλή τέχνη, ναι. Η υψηλή τέχνη του ξεκατινιάσματος.

 

ΤΟ ΒΗΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: