"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΗΝΙΚΗ (ΣΥΡΙΖΟΑΝΙΚΑΝΟΠΛΗΚΤΗ) ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Μια μικρή «μαύρη» ιστορία….



Μέσα στη δίνη της πρωτοφανούς περιβαλλοντικής καταστροφής της «αθηναϊκής ριβιέρας» αποκαλύπτεται μια ακόμη τραγική διάσταση στη λειτουργία του ελληνικού δημόσιου τομέα.
 

Μετά το πρώτο σοκ,  από τις εικόνες της πετρελαιοκηλίδας στον Σαρωνικό και στις ακτές της Αττικής, όλοι άρχισαν να αναρωτιούνται πως έγινε το ναυάγιο με μπουνάτσα, αν είχε νόμιμα χαρτιά και άδειες το πλοίο, αν είχε πιστοποιητικά αξιοπλοΐας.  


Κυβερνητικά στελέχη και υπηρεσιακοί παράγοντες, τέσσερις μέρες κάνουν δηλώσεις για την «άμεση αντίδραση» και προβλέπουν τη «λύση του προβλήματος», αλλά σφυρίζουν αδιάφορα για το πλοίο και τα πραγματικά περιστατικά του ναυαγίου.


Το χειρότερο  που κάνουν είναι ότι στα μουλωχτά και ύπουλα, δείχνουν κάποιον κακό ιδιώτη που ευθύνεται.  Δυστυχώς για όσους τους αρέσει να παίζουν τέτοια παιχνίδια,  σε αυτή τη μικρή «μαύρη» ιστορία  ο «κακός» δεν είναι ένας ακόμη  της ιδιωτικής οικονομίας  που κερδοσκοπεί κάνοντας πλάτες σε σαπιοκάραβα. Αλλά το ίδιο το δημόσιο.


Το δεξαμενόπλοιο των 45 χρόνων που βυθίστηκε φέρεται να έχει χαρτιά από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, υπηρεσία του Λιμενικού Σώματος και του Υπουργείου Ναυτιλίας.  Υπηρεσία που έχει, πρωτίστως, την ευθύνη να ελέγχει τους ελληνικούς και διεθνείς νηογνώμονες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.


Μόνο, που  η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων παρέχει τις ίδιες ακριβώς υπηρεσίες, με όσους ελέγχει. Εκδίδει πιστοποιητικά σε μικρά και μεγάλα πλοία, ανταγωνιζόμενη με άνισους όρους τις ιδιωτικές εταιρείες που ελέγχει και αξιολογεί. Ελληνικά κλασσικά μπερδεμένα πράγματα. Η ίδια ελεγκτική αρχή που εποπτεύει τις ιδιωτικές νηογνωμικές εταιρείες που λειτουργούν  στη χώρα,  βάζει πρόστιμα, παραπέμπει σε εισαγγελείς, αλλά ταυτοχρόνως βγάζει πιστοποιητικά και κάνει επιθεωρήσεις με τις ίδιες   παραβάσεις, παρακάμψεις, εξαιρέσεις για τις  οποίες  τιμωρεί και εγκαλεί τους ιδιώτες.


Μαλλιά κουβάρια που λένε και στα παραμύθια. Η ρυθμιστική δημόσια αρχή και ελεγκτής και ελεγχόμενος. Κλασική συνταγή διαφθοράς, διαπλοκής, και αδιαφάνειας


Για να ανθεί η λαθρεμπορία, η «μαύρη» συναλλαγή με τη δημόσια αρχή , οι συμφωνίες κάτω από το τραπέζι για όσους το έχουν ανάγκη. Το έχουμε δει στην ενέργεια, στον τζόγο, στα media, υπάρχει και στη ναυτιλία . Το κράτος μέσα από δημόσια υπηρεσία  του Λιμενικού Σώματος  και σε αυτό  τον τομέα ρυθμιστής της αγοράς, αλλά και ανταγωνιστής των ιδιωτών. Και ελεγκτής των ιδιωτών αλλά και εκδότης  πιστοποιητικών.  


Ταυτόχρονα όμως ανίκανο να επιτελέσει την αποστολή και το ρόλο του:  
Να  έχει τα μέσα, την τεχνολογία, την γνώση να διαχειριστεί μια τέτοια κρίση περιβαλλοντική.


Μια ναυτική χώρα, η πρώτη δύναμη στον κόσμο,  που κυριαρχεί παγκοσμίως στις αγορές των τάνκερ, που στις θάλασσες της ταξιδεύουν και διασταυρώνονται supertankers, πνίγεται σε μια κηλίδα πετρελαίου ενός μπανκεραδικου 45 χρόνων που διακινεί πετρέλαιο (με όλους τους τρόπους!!!) σε εσωτερικές πλόες. 


Ένα κράτος που είναι ανήμπορο, αδύναμο και …κυρίως αδιόρθωτο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: