"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΣΑΡΛΑΤΑΝΟΚΟΥΛΤΟΥΡΙΑΡΟΠΛΗΚΤΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Απάτη πρώτου μεγέθους



Ενα περίεργο σκάνδαλο απασχολεί αυτές τις μέρες τον θεατρόφιλο κόσμο της χώρας. Εδώ και καιρό είχε γίνει γνωστό ότι στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης θα ανεβαζόταν μια θεατρική παράσταση που θα σκηνοθετούσε ο διάσημος Ταϊβανέζος σκηνοθέτης Ανγκ Λι, δημιουργός μεγάλων ξένων κινηματογραφικών επιτυχιών όπως το «Μυστικό του Μπρόουκμπακ Μάουντεν», «Η ζωή του Πι» κ.ά. Ο Λι υποτίθεται ότι θα σκηνοθετούσε την Πέμη Ζούνη στο έργο «...και Ιουλιέτα» του Ακη Δήμου.  


Μεγάλη επιτυχία, το δίχως άλλο. Σωστά;
 
Κυκλοφόρησαν τα σχετικά δελτία Τύπου, έγιναν και οι συνεντεύξεις με την κ. Ζούνη (μεταξύ των «θυμάτων» και η κυριακάτικη «Κ»), καθώς ήταν τουλάχιστον αξιοπρόσεκτο ένας ξένος σκηνοθέτης τέτοιου βεληνεκούς να αποφασίζει να ανεβάσει στην Αθήνα ένα ελληνικό έργο με Ελληνίδα πρωταγωνίστρια.
 
Μαζί με τα δελτία Τύπου, κυκλοφόρησαν και ορισμένες φωτογραφίες που απεικόνιζαν την κ. Ζούνη με τον κ. Λι. Κάπου εκεί στράβωσε η δουλειά. Στη λεγόμενη πιάτσα κυκλοφόρησαν έντονες φήμες ότι οι εν λόγω φωτογραφίες ήταν προϊόν photoshop – αποτέλεσμα «φωτομοντάζ», όπως λέγαμε μερικά χρόνια πριν. Βρέθηκαν εύκολα οι πρωτότυπες φωτογραφίες του Ανγκ Λι και κυκλοφόρησαν ευρέως στο Διαδίκτυο, μαζί με εκείνες που εστάλησαν από το Ιδρυμα Κακογιάννη ώστε να γίνουν οι απαραίτητες συγκρίσεις

Η σύγκριση ήταν όντως ντροπιαστική. Ολα έδειχναν ότι δεν συναντήθηκαν ποτέ. Για λίγο επικράτησε μια αδικαιολόγητη σιωπή από όλους τους εμπλεκομένους. Ωσπου το Ιδρυμα Κακογιάννη εξέδωσε ανακοίνωση όπου ξεκαθάριζε ότι διένειμε απλώς υλικό που του χορηγούσε η εταιρεία παραγωγής με την οποία συνεργαζόταν η κ. Ζούνη.
 
Προχθές το βράδυ, η ίδια η κ. Ζούνη εξέδωσε (καθυστερημένα) μια ανακοίνωση μέσα από την οποία ζητά συγγνώμη για την εξαπάτηση. Στην ανακοίνωσή της αφήνεται σαφώς να εννοηθεί ότι και η ίδια έπεσε θύμα εξαπάτησης και ότι προσεχώς θα εξηγήσει τι εννοεί


Στη συνέχεια, εξέδωσε ανακοίνωση και ο συγγραφέας του θεατρικού έργου, ο κ. Ακης Δήμου, ο οποίος είναι εξοργισμένος και με το δίκιο του.
 
Ως δημοσιογράφος αισθάνθηκα και εγώ θυμό, νιώθοντας πως, άθελά μου, συμμετείχα στην εξαπάτηση του κοινού. Μια συγγνώμη οφείλουμε και εμείς από τους αναγνώστες μας λοιπόν. Μισό λεπτό όμως: οι επίσημες ανακοινώσεις, τα δελτία Τύπου, οι δηλώσεις, όλα ήρθαν από έναν καθ’ όλα σεβαστό πολιτιστικό οργανισμό και, βεβαίως, από μια καταξιωμένη Ελληνίδα πρωταγωνίστρια – και πρώην βουλευτίνα, να υπενθυμίσω. Γιατί, στην πρώτη φάση, ένας δημοσιογράφος να υποδυθεί τον κακόβουλο ντετέκτιβ; Σε κάθε περίπτωση, η δική μας συγγνώμη επιβάλλεται.
 
Από κει και πέρα, όταν η αγορά άρχισε να βοά, δυσκολευτήκαμε να πιστέψουμε ότι μπορεί να διαδίδεται ένα ψέμα τόσο τερατώδες – ειδικά όταν η κ. Ζούνη έδινε τη μία συνέντευξη μετά την άλλη και μολονότι δεν ίσχυε απολύτως τίποτα και ο κ. Ανγκ Λι αγνοούσε, και συνεχίζει να αγνοεί, τόσο την κ. Ζούνη όσο και την περίφημη θεατρική παράσταση.
 
Αναρωτιέμαι:  

Ολο αυτό το διάστημα, η κ. Ζούνη, εκτός από τις συνεντεύξεις σε ελληνικές εφημερίδες, δεν επικοινώνησε έστω και μία φορά με τον κ. Λι που θα τη σκηνοθετούσε; 


Θα συνεργάζονταν στενά, διάβολε! 


  Αν όχι, είναι πράγματι τόσο αφελής ή απλώς κορόιδευε όλο αυτόν τον κόσμο –το κοινό της– από τον οποίο τρώει ψωμί τόσες δεκαετίες; 


Και...
 ποιος πίστεψε, στ’ αλήθεια, ότι τη σήμερον ημέρα θα μπορούσε με ένα photoshop να εξαπατηθούν κοινό και δημοσιογράφοι λες και είναι αδαείς ιθαγενείς; 


  Οποιος το έκανε, το κατάφερε βέβαια – αλλά για λίγο, όπως ήταν και αναμενόμενο.
Δεν ξέρω ποιος εξαπάτησε ποιον, πρέπει να αναλάβουν δικηγόροι τώρα. 


Αυτό που ξέρω είναι πως όποιος έστησε αυτή την κακόγουστη φάρσα είναι απλώς απατεώνας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: