"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΔΙΕΘΝΗ ΚΑΘΑΡΜΑΤΑ και ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ: Η 86χρονη επιζήσασα του Ολοκαυτώματος που έκανε τον βασανιστή της να κλάψει

Η Καθλίν Ζαχάβι είδε 100 μέλη της ευρύτερης οικογένειάς της να μπαίνουν στο Άουσβιτς αλλά να μην βγαίνουν ποτέ… Η μητέρα, ο πατέρας, οι αδελφές, οι θείες και τα ξαδέλφια της ήταν ανάμεσα στα 1,2 εκατομμύρια ανθρώπων που θανατώθηκαν στην Πολωνία.

 
Σήμερα, η 86χρονη κοίταξε κατάματα τον Όσκαρ Γκρένινγκ, το «λογιστή του Άουσβιτς», και του είπε πως ελπίζει οι εικόνες των θυμάτων του να τον στοιχειώνουν για μια ζωή. Η Καθλίν Ζαχάβι εμφανίστηκε στη δίκη του 93χρονου και μίλησε για τον εφιάλτη που έζησε και τις μνήμες που τη συνοδεύουν εδώ και δεκαετίες.

 


«Είπες ότι αισθάνεσαι τύψεις αλλά αυτό δεν είναι αρκετό. Προσφέρθηκες εθελοντικά για αυτή την εργασία. Ήξερες τι συνέβαινε στο Άουσβιτς» είπε η 86χρονη, σε απάντηση στη δήλωση του Γκρένινγκ ότι εκείνος δεν είχε σκοτώσει ούτε έναν άνθρωπο αλλά ήταν μόνο υπεύθυνος για τα αρχεία στα οποία αναγράφονταν τα τιμαλφή των κρατουμένων.


 
«Ελπίζω οι εικόνες αυτών που συνέβησαν εκεί να σε ακολουθούν μέχρι να πεθάνες. Σου επετράπη η ελευθερία σου για να γεράσεις. Εγώ δεν ήμουν ποτέ τόσο ελεύθερη όσο εσύ. Είμαι 86 χρονών και ήρθα εδώ από τον Καναδά επειδή αυτό είναι το τελευταίο πράγμα που μπορώ να κάνω για τη νεκρή οικογένειά μου και όλους τους υπόλοιπους που πέθαναν στο στρατόπεδο» ανέφερε η Ζαχάζι, και συνέχισε: «Μια μέρα ήρθαν στο σπίτι μας και μας είπαν να μαζέψουν μόνο το απαραίτητα και ότι πηγαίνουμε σε γκέτο. Είχα μια οδοντόβουρτσα και τα ρούχα που φορούσα». 

 


Η 86χρονη έκανε τον βασανιστή της να δακρύσει όταν περιέγραψε τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρονταν στους κρατούμενους οι Γερμανοί στρατιώτες: 

«Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι είχαν 10-15 λυκόσκυλα που γάβγιζαν. Ακόμα και σήμερα ακούω αυτό το γάβγισμα στο κεφάλι μου. Αν κάποιος προσπαθούσε να το σκάσει, οι Γερμανοί στρατιώτες είτε τους πυροβολούσαν είτε έστελναν στα σκυλιά για να τους κυνηγήσουν. Τα είχαν εκπαιδεύσει να είναι φονιάδες» ανέφερε η γυναίκα, και συμπλήρωσε: «Όταν με χώρισαν από τους γονείς μου ρώτησα που είναι οι γονείς μου. Με ρώτησε αν βλέπω τον καπνό και μου είπε ότι εκεί είναι οι γονείς μου…». 
 

Στη δίκη του «λογιστή του Άουσβιτς» κατέθεσε και ο 83χρονος Άιβορ Πέρλ, που επίσης έχασε όλους τους αγαπημένους του στο στρατόπεδο

Δεν υπάρχουν σχόλια: