Αεροπορικές τραγωδίες λόγω κόπωσης των πιλότων
ΝΕΟ ΔΕΛΧΙ. Η κόπωση και η αδυναμία προσανατολισμού και ο λήθαργος του πιλότου που προκάλεσε η απουσία ύπνου αποτελούν αίτια του τραγικού δυστυχήματος της Air India τον περασμένο Μάιο, που κόστισε τη ζωή σε 158 άτομα.
Η ειδική εξεταστική επιτροπή της ινδικής κυβέρνησης που διερεύνησε τα αίτια του αεροπορικού δυστυχήματος της 22ας Μαΐου κατέληξε ότι ο Σέρβος κυβερνήτης του αεροσκάφους Ζλάτκο Γκλούσιτσα ήταν ζαλισμένος και υπερβολικά βραδύς κατά την τελική προσέγγιση του αεροσκάφους στο αεροδρόμιο της Μανγκαλόρ, αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας Hindustan Times.
Κυβερνητικός αξιωματούχος, η ταυτότητα του οποίου δεν έγινε γνωστή, επιβεβαίωσε το δημοσίευμα και επισήμανε ότι το πόρισμα θα δημοσιοποιηθεί αφού παρουσιαστεί στο Κοινοβούλιο.
Η πτήση της Αir India από το Ντουμπάι στη Μανγκαλόρ της νότιας Ινδίας δεν προσγειώθηκε ποτέ στον προορισμό της. Το μοιραίο αεροσκάφος ξέφυγε από τον διάδρομο προσγείωσης, προσέκρουσε στο έδαφος και έπεσε σε γκρεμό με αποτέλεσμα να σκοτωθούν ακαριαία και οι 158 επιβαίνοντες. Η εξεταστική επιτροπή μελέτησε τις καταγραφές των μαύρων κουτιών και κατέληξε ότι ο κυβερνήτης του αεροσκάφους δεν τήρησε τα πρωτόκολλα που προβλέπονται ενώ καθυστερούσε να αντιδράσει. Βρισκόταν σε κατάσταση λήθαργου και δεν μπορούσε να προσανατολιστεί όταν το αεροσκάφος ξεκίνησε την προσέγγιση στο αεροδρόμιο προορισμού. Μάλιστα τα μαύρα κουτιά μαγνητοφώνησαν βαρύ ροχαλητό και αναπνοές.
Ο Ινδός συγκυβερνήτης Χ.Σ. Αλουγουάλια ακούγεται επανειλημμένως να ζητεί από τον πιλότο να ακυρώσει την προσέγγιση και να αρχίσει εκ νέου τη διαδικασία. Οι τελευταίες λέξεις που ακούγονται είναι κάποιος από τους δύο πιλότους να λέει «Ω Θεέ μου».
Το πόρισμα θα πυροδοτήσει εκ νέου τις ανησυχίες της κοινής γνώμης για την υπερβολική κόπωση των πιλότων εξαιτίας των πολλών ωρών πτήσης που συχνά επιβάλλουν οι εταιρείες. Τα 15 τελευταία χρόνια, τουλάχιστον, περισσότερα από δέκα πολύνεκρα αεροπορικά δυστυχήματα αποδίδονται στην υπερβολική κούραση των χειριστών. Αυτή είναι η αιτία για ένα από τα πιο πολύνεκρα δυστυχήματα στην ιστορία των πτήσεων, την πρόσκρουση ενός Β747 της Korean Air σε λόφους στο Γκουάμ.
Μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί έως σήμερα δείχνουν ότι η κόπωση μπορεί να μειώσει την κριτική ικανότητα του πιλότου ακριβώς όπως το οινόπνευμα. Συχνά οι κουρασμένοι πιλότοι δεν μπορούν να εστιάσουν την προσοχή τους και να φέρουν σε πέρας τα καθήκοντά τους.
Σε Ευρώπη και ΗΠΑ θα ρυθμιστεί νομοθετικά η μείωση των ωρών εργασίας των χειριστών της πολιτικής αεροπορίας.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Ετικέτες
ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ,
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΘΕΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ,
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου