"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΠΑΙΔΕΙΑ - ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΚΗΦΗΝΟΣΟΥΡΓΕΛΑΡΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Οι αγράμματοι εκπαιδευτικοί της ΟΛΜΕ



Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος, είναι φιλόλογος. Είναι, δηλαδή, αυτός που πληρώνεται από σένα κι από μένα για να μαθαίνει στα παιδιά μας Ελληνικά. Είναι αυτός που παίρνει το κείμενο ενός μαθητή και διορθώνει τα λάθη: ορθογραφικά, συντακτικά, εκφραστικά. Έχει την ειδικότητα που θα μυήσει τα παιδιά στον κόσμο των ιδεών, θα οξύνει την κρίση και θα διευρύνει την αντίληψή τους.

Είναι και πρόεδρος της ΟΛΜΕ. 


Η ΟΛΜΕ εξέδωσε μια ανακοίνωση σχετικά με την μετάδοση του μαθήματος μέσω διαδικτύου, την οποία υπογράφουν ο Θεόδωρος Τσούχλος (εκλεγείς με τη δεξιά ΔΑΚΕ) και ο Γεν. Γραμματέας Βαγγέλης Μπουντουλούλης (εκλεγείς με τις αριστερές ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ) αγνώστου ειδικότητας – δεν υπάρχει πουθενά, ούτε στο site της ΟΛΜΕ, το βιογραφικό του.

Πρόκειται για “περιβόλι” ορθογραφικών, συντακτικών και εκφραστικών λαθών.

“Σχετικά με την από τηλεοράσεως προφορική εντολή της υπουργού Παιδείας περί βιντεοσκόπησης και ζωντανής αναμετάδοσης των μαθημάτων, είναι προφανές ότι κάτι τέτοιο αντιβαίνει σε άρθρα του Συντάγματος, της ελληνικής νομοθεσίας αλλά και των Διεθνών Κανονισμών περί προστασίας προσωπικών δεδομένων. “

Κάποιος θα πρέπει να εξηγήσει στον κο Τσούχλο, ότι δεν υπάρχει “ζωντανή αναμετάδοση”. Υπάρχει ζωντανή μετάδοση, όταν τη στιγμή του μαθήματος λειτουργεί live streaming. Υπάρχει βιντεοσκόπηση. Υπάρχει και αναμετάδοση. Όλα μαζί δεν γίνoνται.

Κάποιος θα πρέπει, επίσης, να εξηγήσει στον κο Τσούχλο πως όταν προσπαθείς να στηρίξεις έναν συλλογισμό δεν ξεκινάς με το «είναι προφανές». Αν ήταν προφανές, δεν θα το συζητούσαμε. Προφανώς είναι προφανές για τον ίδιο, όχι όμως για το Υπουργείο Παιδείας. Ούτε, ενδεχομένως, για τους αναγνώστες της ανακοίνωσης. Αυτούς πρέπει να πείσει. Αλλά αποφεύγει να το κάνει. Αυτή η «συλλογιστική» ονομάζεται «λήψη του ζητουμένου» (στα λατινικά petitio principii) και είναι ένα από τα κυριότερα σφάλματα λογικής. Θα έπρεπε να το ξέρει ο κος Τσούχλος. Υποτίθεται ότι το διδάσκει.

 
Συνεχίζει: ...κάτι τέτοιο αντιβαίνει σε άρθρα του Συντάγματος, της ελληνικής νομοθεσίας αλλά και των Διεθνών Κανονισμών περί προστασίας προσωπικών δεδομένων. Δηλαδή: αντιβαίνει σε άρθρα της ελληνικής νομοθεσίας και σε άρθρα των Διεθνών Κανονισμών. Επειδή παραθέτει άρθρο του Συντάγματος, αλλά ολόκληρον τον Κανονισμό της Ε.Ε. χωρίς να διευκρινίζει σε ποιο άρθρο αναφέρεται, κι επειδή η έκφραση “άρθρα των Διεθνών Κανονισμών” δεν είναι και τόσο σόι, ένας εγγράμματος φιλόλογος θα διόρθωνε τη σύνταξη ως εξής: “…κάτι τέτοιο αντιβαίνει σε άρθρα του Συντάγματος, στην ελληνική νομοθεσία αλλά και στους Διεθνείς Κανονισμούς περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.”  


Επίσης, το αρκτικόλεξο του Υπουργείου Παιδείας δεν είναι ΥΠΕΘ. Ήταν ΥΠΕΠΘ όταν το Υπουργείο ονομαζόταν Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και είναι ΥΠΑΙΘ μετά την απάλειψη του “Εθνικής”: ΥΠουργείο ΠΑΙδείας & Θρησκευμάτων.

Παρακάτω διαβάζουμε: «Τα ζητήματα αυτά θέσαμε και στην πολιτική ηγεσία». Δηλαδή σε ποια άλλη ηγεσία τα έθεσαν; Συναντήθηκαν προηγουμένως με τον πρόεδρο του Αρείου Πάγου; Ένας εγγράμματος φιλόλογος θα διέγραφε το “και”.

Συνεχίζει η ομοσπονδία των ανθρώπων που μορφώνουν τα παιδιά μας, σχολιάζοντας τη στάση της Υπουργού: «…η οποία αντί ουσιαστικής απάντησης είπε ότι  η ζωντανή αναμετάδοση δεν αντιβαίνει στους κανόνες προστασίας προσωπικών δεδομένων χωρίς όμως να κάνει καμία αναφορά σε νόμους που να το αποδεικνύουν

Κάποιος θα πρέπει να εξηγήσει στον κο Τσούχλο ότι όταν η ένστασή του είναι επί της αντισυνταγματικότητας της μετάδοσης, η απάντηση πως δεν υπάρχει παράβαση των κανόνων προστασίας προσωπικών δεδομένων είναι ουσιαστική. Μπορεί να μην είναι αρεστή στην ΟΛΜΕ, αλλά ουσιαστική είναι. Θα έπρεπε να ξέρει επίσης ότι δεν υπάρχουν νόμοι που επιτρέπουν, αλλά νόμοι που απαγορεύουν. Ό,τι δεν απαγορεύεται, επιτρέπεται, χωρίς να χρειάζεται ειδικός νόμος που να το… αποδεικνύει! Άρα, έπρεπε εκείνος να έχει μαζί του στη συνάντηση με την Υπουργό τους νομικούς συμβούλους της ΟΛΜΕ, οι οποίοι θα υποστήριζαν τους ισχυρισμούς του. (Η “ζωντανή αναμετάδοση” συνεχίζεται. Σταθερή αξία.)

Λίγο παρακάτω βλέπεις ένα «επέραιτο» που σου χώνεται στο μάτι και χάνεις για μερικά λεπτά το φως σου. Δεν είναι από τα λάθη που γίνονται εκ παραδρομής. Ένας εγγράμματος φιλόλογος έχει προ οφθαλμών, βεντάλια, την ετυμολογία κάθε λέξης, το επι+αίρομαι, την αφ-αίρεση, την εξ-αίρεση, τον αίροντα τις αμαρτίες του κόσμου, την αίρεση, την άρση, οπότε το «ε» που άλλαξε θέση με το «αι», του προκαλεί σοκ. Δεν μπορείς να το δεις και να το προσπεράσεις. Είναι γροθιά κατευθείαν στην περιοχή Broca.  


Διαπιστώνω ότι κάποιος τους το σφύριξε, και στην ηλεκτρονική εκδοχή της ανακοίνωσης το διόρθωσαν, αργότερα. Αφού όμως είχαν στείλει παντού το ανορθόγραφο κείμενο που βλέπετε, το οποίο ανέβασαν όλα τα sites αυτούσιο με το «επέραιτο»,  ανάμεσά τους και το site των εκπαιδευτικών, το alfavita, που το έχει ακόμα εκεί, καμαρωτό – καμαρωτό να επαίρεται για τη μαγκιά όλων τους, που, αγράμματοι όντες, διαφεντεύουν τον χώρο της Παιδείας σαν να είναι τσιφλίκι τους.

Αλλά δεν τελειώσαμε. Ο κος Τσούχλος συνεχίζει: “Είναι γνωστό σε όλους ότι οι εκπαιδευτικοί, παρά την έλλειψη σχεδιασμού και χρηματοδότησης από το ΥΠΑΙΘ (Σ.Σ. Εδώ έβαλε το σωστό αρκτικόλεξο), στήριξαν με όλες τους τις δυνάμεις και με αποκλειστικά δικά τους μέσα την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, στηρίζοντας το δημόσιο σχολείο και τους μαθητές μας.

Ένας εγγράμματος φιλόλογος θα έλεγε στον μαθητή: “Μη βάζεις παιδί μου δύο φορές το ρήμα “στηρίζω” στην ίδια φράση, υποδηλώνει λεξιπενία. Βρες ένα συνώνυμο. Τόσα έχουμε. Αν δεν μπορείς, σύνταξέ το αλλιώς”. Ψιλά γράμματα θα μου πεις. Για έναν εγγράμματο φιλόλογο, όχι. Για έναν συνδικαλιστή της ΟΛΜΕ, προφανώς. (Εδώ, προφανώς, ταιριάζει το “προφανώς”.) Βέβαια, το τι είναι γνωστό σε όλους, το αφήνω ασχολίαστο καθώς η στάση της ΟΛΜΕ και διαφόρων ΕΛΜΕ από την  έναρξη της κρίσης του κορονοϊού είναι όντως γνωστή και καταγεγραμμένη σε δεκάδες ανακοινώσεις τους, σε αντίθεση με τις φιλότιμες προσπάθειες πολλών άξιων εκπαιδευτικών να ξεπεράσουν τις τεχνικές ελλείψεις και τη δυσλειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου και να διδάξουν εξ αποστάσεως, συνεπείς στο λειτούργημά τους. Δυστυχώς αυτοί, μολονότι όχι λίγοι, είναι η εξαίρεση στον κανόνα. (Μήπως να το γράψω «εξέραιση» για να το καταλάβει καλύτερα η ΟΛΜΕ;) Και, δυστυχέστατα, δεν δίνουν τον τόνο στο συνδικαλιστικό τους όργανο. Κάποιος όμως θα πρέπει να εξηγήσει στον κο Τσούχλο ότι οι καθηγητές δεν “στηρίζουν” το δημόσιο σχολείο διότι αποτελούν συστατικό του. Δημόσιο σχολείο δεν είναι τα κτήρια. Είναι όλο το “πακέτο”. Κυρίως είναι οι διδάσκοντες. Κι όταν αρνούνται, με νομικίστικους ισχυρισμούς, να προσφέρουν διαδικτυακές υπηρεσίες, μολονότι πληρώνονται στο πλήρες, υπονομεύουν το δημόσιο σχολείο.

Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ συνεχίζει με το συμπέρασμα πως “…η ζωντανή αναμετάδοση αντιβαίνει την κείμενη νομοθεσία.” Αντιβαίνει ΣΤΗΝ κείμενη νομοθεσία είναι το σωστό. Και καταλήγει με την απειλή πως η ΟΛΜΕ διατίθεται να κινηθεί νομικά. ΠΡΟΤΙΘΕΤΑΙ είναι το σωστό, αλλά δε βαριέσαι! Τι προ-, τι δια-. Σημασία έχει ότι αντιτίθεται στην εντολή της κυβέρνησης και επιτίθεται στην Κεραμέως. Κι ότι ο μισθός κατατίθεται κάθε 15 μέρες, δουλεύεις δεν δουλεύεις, και προστίθεται στο μπαγιόκο, μολονότι η Παιδεία αποσυντίθεται.

Ρωτάω τον κο Τσούχλο, διαπρύσιο αρνητή της αξιολόγησης αλλά και της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών την οποία θεωρεί “σύστημα σωφρονισμού”: ένας φιλόλογος, που έχει μια ντουζίνα λάθη σε μισή σελίδα κείμενο, το οποίο μάλιστα θα έπρεπε να ψειρίσει γράμμα – γράμμα, καθώς είναι η επίσημη ανακοίνωση της εκπαιδευτικής κοινότητας, δηλαδή ο καθρέφτης της, μπορεί να συνεχίσει να αποτελεί μέρος αυτής της κοινότητας;

Την ίδια ερώτηση κάνω και στην κα Κεραμέως.  


Κι επειδή σήμερα είναι η μέρα ψήφισης του νομοσχεδίου για την Παιδεία ρωτάω όλα τα πολιτικά κόμματα: πότε θα τολμήσουν να νομοθετήσουν την ΑΠΟΛΥΣΗ των ανεπαρκών, τουλάχιστον ως προς τις γνώσεις τους, εκπαιδευτικών; (Η διδακτική ικανότητα είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία.) 


Εγώ τον Τσούχλο θα τον είχα ήδη απολύσει.

Δεν αναφέρθηκα καθόλου...


 στη νομική πλευρά του θέματος, κατά πόσον δηλαδή είναι παραβίαση προσωπικών δεδομένων η ζωντανή μετάδοση (κι όχι αναμετάδοση) του μαθήματος στους μαθητές της ίδιας τάξης που έχουν επιλέξει να παραμείνουν στο σπίτι, ζήτημα που όντως σηκώνει κουβέντα καθώς πρέπει να διασφαλίσουμε πως δεν θα εκθέσει παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. 


Εστίασα μόνο στα άθλια Ελληνικά ενός κειμένου που υπογράφεται από φιλόλογο, πρόεδρο της ΟΛΜΕ, που εξελέγη μάλιστα με τη στήριξη της ΝΔ, εκφράζοντας τις πιο αντιδραστικές, αριστερίστικες θέσεις και οργανώνοντας απεργίες και στάσεις εργασίας με αίτημα την μη μετάδοση του μαθήματος, την μη επαναλειτουργία των σχολείων, την μη αξιολόγηση, την μη επιμόρφωση, γενικώς το “μη”.  


Βεβαίως, τους καταλαβαίνω. Ξέρουν πως πολλά “επέραιτο” θα γραφτούν στον πίνακα από συναδέλφους του κου Τσούχλου. Μέχρι τώρα, χωρίς βίντεο, περνούσαν στο ντούκου και τα έσβηνε ο σπόγγος. Με βίντεο μπορεί να γίνουν viral και να γελάν κι οι κιμωλίες.

Το μόνο παρήγορο είναι πως ο κος Τσούχλος, ως καριερίστας συνδικαλιστής, έχει πολλά χρόνια να μπει σε τάξη. Το εφιαλτικό είναι πως όσοι τον εξέλεξαν συνεχίζουν να μπαίνουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: