"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Ο Δήμαρχος αγκαλιά με την Αντιγόνη

Ε-Ξ-Α-Ι-Ρ-Ε-Τ-Ι-Κ-Ο.  Ο Ανδρέας Ζαμπουκας ΚΑΝΕΙ ΣΚΟΝΗ  την "αριστερή" τσαμπουκοκρατία...
 

Ο πλούτος της ελληνικής παράδοσης είναι αμύθητος. Είναι τόσα πολλά τα πολύτιμα «μέταλλα» των διδακτικών μας αφηγήσεων που μπορούν να εμπνέουν αιωνίως όλες τις γενιές των Ελλήνων. Το κακό, βέβαια, με την τέχνη (αυτή είναι και η γοητεία της) είναι ότι προσαρμόζεται στην υποκειμενικότητα του κοινού της. Προσοχή όμως. Προσφέρεται για προσωπική, ατομική θεώρηση και όχι για συλλογική μετάπλαση, εξυπηρετούσα υποκινούμενες «συλλογικότητες» ή συμφέροντα ιδεολογιών, πολιτικών κινήσεων και κομματικών παρορμήσεων! Γιατί εκεί, πια, η ιδέα του έργου στρατεύεται στη σκοπιμότητα και όχι στην απελευθέρωση των συμβόλων της.

O Δήμαρχος Χαλανδρίου λοιπόν (εκλεγμένος με την υποστήριξη του ΑΝΤΑΡΣΥΑ πρωτίστως και του ΣΥΡΙΖΑ), χρησιμοποίησε το παράδειγμα της Αντιγόνης του Σοφοκλή, στην προσπάθειά του να δικαιολογήσει τις αντιστασιακές του θέσεις απέναντι στο κεντρικό κράτος. Με την ευκαιρία της απόρριψης της αξιολόγησης των υπαλλήλων του δήμου του, «φιλοσόφησε» το ζήτημα, επικαλούμενος την ηρωική στάση της Αντιγόνης απέναντι στην αυταρχική εξουσία του Κρέοντα.

Εδώ, λοιπόν, εμφανίζεται και πάλι το τεράστιο θέμα για το πότε έχουμε το δικαίωμα να απορρίπτουμε τον νόμο της πολιτείας. Γιατί η Αντιγόνη του Σοφοκλή αυτό κάνει. Υπάρχουν όμως μερικές ουσιώδεις διαφορές τις οποίες ο Δήμαρχος Χαλανδρίου αγνοεί. 

Πρώτον, ο Κρέοντας δεν είναι εκλεγμένος άρχοντας της Θήβας αλλά σφετεριστής του θρόνου. 

Δεύτερον, διαπράττει ο ίδιος παρανομία, επειδή δεν επιτρέπει να ταφεί ο Πολυνείκης, έστω και έξω από τα τείχη της πόλης, αν επρόκειτο για προδότη (προαιώνιος γραπτός νόμος). 

Τρίτον και σπουδαιότερο, η Αντιγόνη δεν υποκύπτει και αυτοκτονεί, προτάσσοντας τη θυσία στον βωμό της ανυπότακτης φύσης

Τέλος, ο λαός της Θήβας είναι στο πλευρό της, αφήνοντας τον Κρέοντα ολομόναχο στην απόλυτη τραγικότητά του!

Εσύ λοιπόν «Δήμαρχε-Αντιγόνη», τι ακριβώς έχεις από αυτά, όταν θέλεις να ταυτιστείς με τον «θεϊκό» νόμο που αντιτίθεται στον άδικο «ανθρώπινο» νόμο του Κρέοντα; 

Πρώτον, αν ο Σαμαράς είναι για σένα ο Κρέοντας, σου θυμίζω ότι εκλέχτηκε με το ίδιο άθλιο και μαζικό σύστημα που εκλέχτηκες κι εσύ (ντουντούκες, κραυγές, σκοπιμότητες, προπαγάνδα, κομματικό συμφέρον, ψέματα, κτλ). Άρα, γιατί αυτός είναι ο Κρέοντας κι εσύ η Αντιγόνη;  

Δεύτερον, πού ακούστηκε να μη δέχεσαι την αξιολόγηση; Αν θέλεις να απαλλαγείς από το συγκεντρωτικό σύστημα της πολιτείας, κάνε την μόνος σου πριν προλάβουν οι άλλοι.

Τρίτον και σπουδαιότερο. Αν θέλεις την επανάσταση, δέξου και τη θυσία! Από τη μία συναινείς στη χρηματοδότηση από το κράτος αλλά από την άλλη, αντιστέκεσαι στις μεθόδους του… Θες να πάρεις τα «όπλα»; Ξεκίνα αγώνα μαζί με άλλους δημάρχους για την αυτονομία των δήμων και την αυτάρκεια πόρων. Ζήτα να εκχωρηθούν στους δήμους οι φόροι του κράτους και πάρε εσύ την απόλυτη διαχείριση της πόλης σου. Έτσι θα πληρώνεις, αν σου το επιτρέψουν οι δημότες σου, ακόμα και τυχόν δημοτικούς υπαλλήλους, με πλαστά πτυχία! 

Τέλος, ξεχνάς ότι δεν υπερασπίζεσαι θέματα που αφορούν τους πολίτες σου ή έστω την πλειοψηφική τους τάση. Εσύ θέλεις να μην ελεγχθούν κάποιες δεκάδες υπάλληλοι της Διοίκησης του Δήμου! Τον λαό του Χαλανδρίου τον ρώτησες;

Ο Σοφοκλής, Δήμαρχε, δεν έγραψε για σένα την Αντιγόνη. Δεν είχε στο μυαλό του τη δική σου κοσμοθεωρία. Η αυταρχική εξουσία του Κρέοντα βρίσκεται σε κάθε δεσποτική συμπεριφορά που καταργεί τον ορθολογισμό και επιβάλει τη βάρβαρη υποκειμενική διαχείριση της εξουσίας. Η Αντιγόνη θυσιάζεται για τον αδερφό της και όχι για την ανατροπή του Κρέοντα. 

Ο Αίμονας, ο γιος του Κρέοντα (ρίξε μια ματιά στο κείμενο…) είναι η φωνή που κάθε πολιτικός θα έπρεπε να έχει σαν πρότυπο, γιατί ο λόγος του ταυτίζεται με τον διαφωτισμό του 5ου αιώνα, όταν οι Αρχαίοι άφηναν πίσω τους, θεούς και δαίμονες, για να ασχοληθούν με τον άνθρωπο και τα δικαιώματά του.


Το μονοπώλιο της επανάστασης δεν ανήκει μόνο σε μια ιδιότυπη ελίτ στην Ελλάδα. Οι περισσότεροι Έλληνες, τα βράδια στον ύπνο τους, σπάνε στο ξύλο ολόκληρη τη Βουλή. Αν όμως, θελήσουμε να πάρουμε τα όπλα, το πιθανότερο στο τέλος, είναι να τα στρέψουμε μεταξύ μας ή να θυματοποιήσουμε την άθλια εξουσία που μας εμπαίζει, για δεκαετίες (ήδη αυτό κάνουν οι δήμαρχοι που αντιστέκονται στην αξιολόγηση. Σπρώχνουν κόσμο να υπερασπιστεί την κυβέρνηση. Την πριμοδοτούν με τον ορθολογισμό της νομιμότητας και μετατρέπουν τον θύτη σε θύμα…).

Ξανασκέψου το, Δήμαρχε, γιατί το δίκαιο του Θεού που νομίζεις ότι πρεσβεύει η Αντιγόνη, το επικαλούνται και οι μαχητές του Ισλάμ… Και το χειρότερο για σένα, είναι μην καταλήξεις Κρέοντας, προσπαθώντας να μοιάσεις στην Αντιγόνη…

Δεν υπάρχουν σχόλια: