"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


"Ελληνικη ναυτική παραδοσιακή μαγεία..." (προσωρινά στη θέση της "επίγειας σοφίας")

Mιας και η εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου αποτελεί "παραδοσιακή" περίοδο διακοπών, κατά προτίμηση δίπλα στο κύμα,  το radar για τις μέρες αυτές αντικαθιστά την "επίγεια σοφία" με μια σειρά αναρτήσεων αφιερωμένων στην ελληνική ναυτική παράδοση και συγκεκριμένα στα παραδοσιακά ελληνικά σκάφη, που οι απίστευτοι πολιτικοί ντενεκέδες μας επιδοτούν με χρήματα της Ε.Ε. τον "θάνατό" τους!

Δείτε τον ναυτικό πολιτιστικό πλούτο που κάποιοι άχρηστοι θέλουν να αφανίσουν, σκεφτείτε οτι στις διακοπές του ΚΟΝΤΙΝΟΥ μέλλοντός σας δεν θα τον ξανααντικρίσετε "ζωντανό" στα λιμανάκια και στις θάλασσές μας,  και με τις μικρές σας δυνάμεις σκεφτείτε πως μπορεί ο καθένας σας να τον προστατέυσει...

Η γαΐτα
Κατασκευάζεται μόνο σε μέγεθος βάρκας, που σπάνια ξεπερνά τα 6 μέτρα. Εχει το πλωριό ποδόσταμά της λιγότερο κυρτό από αυτό του τρεχαντηριού. 

Γενικά η γαΐτα είναι πιο μακρόστενο σκαρί από το τρεχαντήρι και κατασκευάζεται ακόμη σε πολλά μεγάλα ή μικρά ξυλοναυπηγεία της Ελλάδας. Μια παραλλαγή της γαΐτας είναι η χανιώτικη γαΐτα, στην οποία η πρύμνη έχει ένα μικρό καθρέπτη στο πάνω μέρος του πρυμνιού ποδοστάματος. 

Σήμερα βρίσκουμε τη γαΐτα σε πολλά μέρη της Ελλάδας να χρησιμοποιείται ως αλιευτική βάρκα και η μορφή της είναι προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις της παράκτιας αλιείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: