"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Η Βραζιλιάνικη αεροπορική εταιρεία Embraer ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΟΝ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΤΗ!

ΣΑΟ ΠΑΟΛΟ «Είναι ακριβοί και περιττοί»... Η βραζιλιάνικη εταιρεία Εmbraer είναι η πρώτη που ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει την κατασκευή ενός ηλεκτρονικού συστήματος που θα αντικαταστήσει και θα καταργήσει τους συγκυβερνήτες στα αεροπλάνα, τα οποία στο μέλλον θα μπορούν να πετούν μόνο με έναν πιλότο και ένα κομπιούτερ. 

Είναι δυνατόν να συμβεί κάτι τέτοιο;

Δύσκολα βρίσκει κανείς ένα και μοναδικό ηλεκτρονικό σύστημα στα αεροσκάφη. Για παράδειγμα, υπάρχουν τρία όργανα για τη μέτρηση της ταχύτητας και ως πέντε ηλεκτρονικά βοηθήματα πτήσης. Ετσι, αν η μία συσκευή βγει για κάποιον λόγο «εκτός μάχης», αναλαμβάνει η άλλη. Ακριβώς το ίδιο ισχύει και για τους πιλότους, λένε οι περισσότεροι ειδικοί.

Αν συμβεί κάτι στον κυβερνήτη, πάντα επαγρυπνεί ένας έμπειρος συγκυβερνήτης. Αν όμως τα σχέδια της βραζιλιάνικης εταιρείας κατασκευής αεροσκαφών υλοποιηθούν, κάτι που τεχνικά τουλάχιστον εκτιμάται ότι μπορεί να γίνει σε 10-15 χρόνια, τότε τα αεροσκάφη δεν θα χρειάζονται συγκυβερνήτη, καθώς θα μπορούν να πετούν με έναν ή και κανέναν πιλότο.

«Πιστεύουμε ότι είναι τεχνικά εφικτό» δήλωσε ο Λούις Σέρτζιο Τσιέσι, στέλεχος της Εmbraer, που είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο στο είδος της. Αναγνώρισε ότι, πέρα από τις τεχνικές δυσκολίες, θα χρειαστεί χρόνος προκειμένου να πειστούν το επιβατικό κοινό, οι Αρχές και τα συνδικαλιστικά σωματεία ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό και ασφαλές.

Ως τώρα οι αεροπορικές εταιρείες εξέταζαν πολύ διακριτικά το ενδεχόμενο κατασκευής αεροπλάνων με έναν μόνο πιλότο στο κόκπιτ. Ακόμη και η Αirbus, η ευρωπαϊκή βιομηχανία κατασκευής αεροσκαφών, διστάζει να πάρει θέση στο συγκεκριμένο ζήτημα.

Αλλά καθώς η περικοπή των εξόδων είναι επιτακτική, η ιδέα μείωσης των υψηλά αμειβόμενων υπαλλήλων είναι ιδιαίτερα θελκτική για τις αεροπορικές εταιρείες. Επιπλέον η γοργή ανάπτυξη της βιομηχανίας απειλεί να δημιουργήσει έλλειψη σε πιλότους. Σύμφωνα με στοιχεία της αμερικανικής Βoeing, μέσα στα επόμενα 20 χρόνια θα χρειαστούν 448.000 νέοι πιλότοι.

Αμέσως μετά την ανακοίνωση της Εmbraer, η Τhales Group, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής οργάνων αεροσκαφών, δήλωσε ότι εξετάζει και εκείνη την ιδέα των κόκπιτ με έναν πιλότο.

Ειδικοί πάντως επισημαίνουν ότι τουλάχιστον στο προσεχές μέλλον η τεχνολογία δεν θα είναι σε θέση να εξασφαλίσει τον απαραίτητο βαθμό αξιοπιστίας.

«Το αεροσκάφος θα πρέπει να μπορεί να προσγειωθεί μόνο του αν συμβεί κάτι στον μοναδικό πιλότο στο κόκπιτ» λέει ο Ντίτερ Ρέτσινγκερ, διευθυντής της αυστριακής ένωσης Flight Τest Αssociation. «Είτε το αεροσκάφος θα πρέπει να βρει τον δρόμο για το επόμενο αεροδρόμιο μόνο τουείτε τα όργανα θα πρέπει να ελέγχονται εξ ολοκλήρου από το έδαφος με τηλεχειριστήριο, όπως συμβαίνει με τα τηλεκατευθυνόμενα αεροπλανάκια» προσέθεσε.

Δεδομένων των υψηλών απαιτήσεων του εγχειρήματος σε τεχνολογία, η Εmbraer και η Τhales εστιάζουν σε ένα καινοτόμο σύστημα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας, που περιλαμβάνει δορυφορικές συνδέσεις υψηλής τεχνολογίας μεταξύ των αεροσκαφών και των ελεγκτών στο έδαφος.

ΠΗΓΗ ΒΗΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: