"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΔΥΤΙΚΗ ΣΟΥΡΓΕΛΟΨΩΝΑΡΟΠΛΗΚΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ: Η μέθοδος Γουίλ Σμιθ

Του Δημήτρη Δανίκα

Για τα Οσκαρ λοιπόν

Τι έμεινε; 

Το χαστούκι και τα γαλλικά του Γουίλ Σμιθ προς τον κομφερασιέ  Κρις Ροκ, έναν εκ των γελωτοποιών των «βασιλιάδων» στο Χόλιγουντ. Τι ακριβώς συνέβη;

Ο γελωτοποιός μέσα στον οίστρο των αυτοσχέδιων και κρύων ανεκδότων του άρχισε να σχολιάζει, χλευαστικά τη σύντροφο του Γουίλ Σμιθ με υπονοούμενα τόσο για την ασθένειά της όσο και για την ανοικτή σχέση τους

Εχουμε και λέμε λοιπόν: τι τον κόφτει τον Κρις Ροκ η ανοικτή σχέση που έχει συνάψει ο Γουίλ Σμιθ με τη γυναίκα του; Τι τον κόφτει αν εκείνη βγαίνει και «κοιμάται» με άλλους, και αν ο Γουιλ Σμιθ τσιλιμπουρδίζει; Απίστευτο

Δύο λοιπόν, επί της ουσίας αυτής της σχέσης, δικαίωμά τους και καπέλο τους. Στο κρεβάτι τους δεν βάζουν κανένα νταβατζή

Τρία λοιπόν, πάλι επί της ουσίας: και σε ποιους τα έλεγε όλα αυτά τα τάχα μου αστεία και γαργαλιστικά; Μα φυσικά σε όλους αυτούς τους «Ακαδημαικούς» του Αμερικανικού σινεμά, που έτσι και ρίξεις μια ματιά στην κλειδαρότρυπα των σπιτιών τους θα πιάνεις τη μύτη σου. Ασε τις επιδόσεις του Κρις Ροκ. Είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα

Τέσσερα λοιπόν: τι είναι όλο αυτό; Πλαγίως, κήρυγμα συζυγικής αφοσίωσης; Ου μοιχεύσεις; Να τρελαθούμε. Δηλαδή το Χόλιγουντ αποτελείται από ιεροκήρυκες! Δηλαδή ο μεν Γουίλ Σμιθ αχαλίνωτος και αμαρτωλός και οι άλλοι λευκά, πάναγνα περιστέρια

Πέντε λοιπόν: το περιστατικό θυμίζει κάποιο αντίστοιχο που έλαβε χώρα στον τελικό για το Μουντιάλ του 2006 μεταξύ Γαλλίας και Ιταλίας. Οπου κατόπιν άνωθεν εντολών ο Μάρκο Ματεράτσι, καθ όλη τη διάρκεια του αγώνα, με μοναδικό σκοπό να σπάσει τα νεύρα του Ζιντάν, του είχε γίνει βεντούζα και διαρκώς ανέβαζε και κατέβαζε τη μητέρα του Γάλλου σούπερ σταρ και μεγάλου παικταρά, ως πορνίδιο της εσχάτης υποστάθμης. Και τα κατάφερε. Ο Ζιζού δεν άντεξε και του ριξε κουτουλιά με αποτέλεσμα να αποβληθεί κι έτσι, με πονηρό τρόπο, η Ιταλία να κερδίσει το τρόπαιο

Εξι λοιπόν: η αντίδραση με το χαστούκι που έριξε ο Γουίλ Σμιθ δεν δικαιολογείται με τίποτα. Όμως ανθρώπινη η αντίδραση. Και ταυτόχρονα κάτι άλλο: κόντρα στη φήμη του, κόντρα στον δημόσιο διασυρμό του και κόντρα στις ποινές που μπορεί να υποστεί, εκείνος επίλεξε την αξιοπρέπεια της σχέσης του και της γυναίκας του. Είναι ακατάβλητος, υπερήφανος, αλύγιστος.

Στη θέση του, κάποιος πιο ψύχραιμος θα απαντούσε και θα αποστόμωνε τον γελωτοποιό με δηλητηριώδη ατάκα. Ο Γουίλ Σμιθ δεν βρήκε, δεν είπε και έτσι αντέδρασε βίαια. Λάθος του

Όμως...

 

 οφείλω να υποκλιθώ στην υπερηφάνεια του.  

Και κάτι ακόμα, η ερμηνεία του στην ταινία «η μέθοδος των Γουίλιαμς» θα μείνει στην Ιστορία. Ταυτισμένος, κυτταρικά, με τον Ρίτσαρντ Γουίλιαμς, τον πατέρα της Βίνους και της Σερένα Γουίλιαμς δύο παγκόσμιων πρωταθλητριών του Τένις

Με άλλα λόγια λάθος, ολισθηρό λάθος η αντίδραση, όμως και ανθρώπινη αντίδραση ενός υπερήφανου ανθρώπου. 

Αυτή είναι η μέθοδος του Γουίλ Σμιθ.  

Η δικιά σου ποια είναι; 




Δεν υπάρχουν σχόλια: