"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΣΥΡΙΖΟΞΕΦΤΙΛΑΡΑΔΙΚΟ: Με τα λάδια καμένα


 
Π​​ότε έκανε λάθος ο κυβερνητικός παράγων που εποπτεύει την εθνική ραδιοτηλεόραση;  


Οταν άφηνε τον διορισμό του Χάρρυ Κλυνν στο διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΤ να διαρρεύσει στην «Αυγή» – χαιρετίζοντας τον «δημοφιλή κωμικό» ως «ταγμένο στην υπόθεση της Αριστεράς»; 


 Ή όταν υπαναχωρούσε από την επιλογή, απολογούμενος για το «λάθος»;


Ο,τι κι αν πιστεύει κανείς για τον Χάρρυ Κλυνν, ο διορισμός του δεν θα ήταν λάθος. Θα ήταν αντάξιος της σημερινής ΕΡΤ. Θα ήταν σε τέτοια αρμονία με τη συριζαϊκή κουλτούρα, ώστε είναι να απορεί κανείς πώς ο Πόντιος περφόρμερ δεν είχε ήδη κληθεί να την ενσαρκώσει σε κάποιο περίβλεπτο αξίωμα.


Οι ακαριαίες αντιδράσεις, που μπορεί και να συνέβαλαν στη ματαίωση του διορισμού, εστιάστηκαν στην αντιμνημονιακή σταδιοδρομία του Τριανταφυλλίδη, όταν είχε πια πάψει να είναι ο Χάρρυ Κλυνν. Απόμαχος ενός επιθεωρησιακού είδους που σχόλασε νωρίς, ήδη από τη δεκατία του ’90, ο Τριανταφυλλίδης «κατήλθε ολοφυρόμενος» (όπως θα το έλεγε ο Τραμπάκουλας) στην αρένα των (αντι)κοινωνικών δικτύων. Εκεί κράτησε από την παλιά του τέχνη μόνο τα εθνικιστικά και ρατσιστικά στερεότυπα και, βεβαίως, τη βωμολοχία – ό,τι δηλαδή απομένει από τη σκευή της εύκολης σάτιρας, εάν την αποχυμώσεις από το χιούμορ.


Αυτή η πορεία του Τριανταφυλλίδη αντανακλά το ύφος της ιστορικής στιγμής. Η χώρα, όπως εκείνος, μοιάζει να κινείται με τα καμένα λάδια της κλαταρισμένης μεταπολιτευτικής της μηχανής. Θέματα που φαίνονταν προ πολλού λυμένα –τα άσυλα μέσα και έξω από τα πανεπιστήμια, οι παρελάσεις, οι συμβασιούχοι, η ΕΡΤ, ο ΟΑΣΘ– επιστρέφουν με την ηφαιστειακή ορμή του απωθημένου από το υπέδαφος της ιστορίας.


Οποιος έχει ζήσει τη δεκαετία του ’80 και ζει σήμερα στη συριζαϊκή Ελλάδα...
 δεν μπορεί να μη νιώθει αυτή την άνοστη νοσταλγία. 


Δεν μπορεί να μη νιώθει κάπως σαν κομπάρσος σε κασέτα του Κλυνν που την έχει μασήσει το βίντεο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: