Από τον Παναγιώτη Λιάκο
Μία από τις πιο όμορφες στιγμές της πολιτικής που μεταδόθηκαν από ΜΜΕ πολλών χωρών και από τα διεθνή πρακτορεία ήταν η επιστροφή στην αίθουσα της ολομέλειας του γαλλικού Κοινοβουλίου του πίνακα του Ραφαήλ, στον οποίον έχει δοθεί ο τίτλος (όχι από τον ίδιο τον καλλιτέχνη) «Η Σχολή των Αθηνών»*.
Το γαλλικό Κοινοβούλιο, όποια προβλήματα κι αν αντιμετωπίζει, στέκεται με μεγαλύτερο σεβασμό στην ελληνική κληρονομιά από αυτόν που επιδεικνύει το ελληνικό. Αρκεί να ρίξει κάποιος μια ματιά και στους ίδιους τους βουλευτές αλλά και στον ελληνοπρεπή και φινετσάτο διάκοσμο της αίθουσας του γαλλικού Κοινοβουλίου, και θα καταλάβει πολλά για τη διαφορά πνευματικού δυναμικού ανάμεσα στους εκλεγμένους των Γαλατών και σ’ εκείνους των Ελλήνων.
Εδώ όχι μόνο θα… δυσκολεύονταν να χειροκροτήσουν σε αποκαλυπτήρια πίνακα με τους Ελληνες φιλοσόφους, αλλά αρκετοί θα μέμφονταν τους χειροκροτούντες για… ρατσισμό.
* «Η Σχολή των Αθηνών» δημιουργήθηκε μεταξύ των ετών 1510 και 1511. Εκτιμάται ότι στον πίνακα απεικονίζονται μεταξύ άλλων και οι: Ζήνων ο Κιτιεύς, Επίκουρος, Πυθαγόρας, Σωκράτης, Ηράκλειτος, Αριστοτέλης, Διογένης της Σινώπης, Πλωτίνος, Κλαύδιος Πτολεμαίος, Πρωτογένης, Απελλής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου