"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΣΥΡΙΖΟΑΡΙΣΤΕΡΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Σχολικός μαρξισμός



Τι να κάνει άραγε εκείνος ο λεβέντης ο οποίος παρελαύνων ως μαθητής έστειλε μια ηρωική μούντζα στην εξέδρα των επισήμων;  


Θα μου πείτε, το έκανε κατά τη διάρκεια του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα εναντίον των μνημονίων και της γερμανικής μπότας. Ενας Μικρός Ηρως του καιρού μας ήταν κι αυτός που μπορεί να μην είχε την τύχη να τον υμνήσει ο Ανεμοδουράς, ελπίζω όμως να μην τον ξέχασε η πατρίδα.  


Υποθέτω ότι αποφοίτησε από το λύκειο, ενδεχομένως κάπου σπουδάζει. Η ευγνωμονούσα πατρίς δεν πιστεύω να τον άφησε να τροφοδοτήσει κι αυτός την «αιμορραγία εγκεφάλων» και να τον έχει περιθάλψει σε κάποιο από τα δικά μας πανεπιστήμια. Τέτοια εθνικά κεφάλαια δεν πρέπει να πηγαίνουν χαμένα. 


Τον θυμήθηκα πάντως επ’ ευκαιρία του επεισοδίου με τους μαθητές που τιμωρήθηκαν με αποβολή, επειδή έψαλαν το «Μακεδονία ξακουστή».


  Αναρωτιέμαι τι θα είχε γίνει αν κάποιοι άλλοι είχαν υποστεί αντίστοιχη τιμωρία επειδή στη μαθητική παρέλαση τραγουδούσαν τον ύμνο του ΕΛΑΣ. Πόσες καταγγελίες κατά των αντιδραστικών καθηγητών τους θα είχαν δημοσιευθεί και πόσες προοδευτικές τρίχες θα είχαν σηκωθεί εις κεφαλάς που δεν ανέχονται λογοκρισίες και άλλα κακά πράγματα.



Δεν έχω καμία διάθεση να υπερασπιστώ τους μαθητές. Φέρθηκαν απρεπώς και καλά έκαναν και τιμωρήθηκαν. Αν μη τι άλλο αυτοί θα κατάλαβαν ότι ο ηρωισμός έχει κάποιο κόστος. Και δεν έχω καμία διάθεση να τους υπερασπιστώ, διότι πιστεύω ότι, αν υπάρχει ένας δρόμος κάθαρσης της εκπαίδευσης, ειδικά της δευτεροβάθμιας, αυτός ξεκινά από την αποβολή της πολιτικής από το περιβάλλον της. Μόνον τα ολοκληρωτικά καθεστώτα εκπαίδευαν τα παιδιά στην πολιτική από τα σχολικά θρανία. Ο ρόλος των σχολικών θρανίων είναι να μεταφέρουν γνώσεις και σκέψη που υπερβαίνουν τα δεδομένα της συγκυρίας και σου δίνουν τα όπλα για να την κρίνεις. Η παρεμβολή της πολιτικής συγκυρίας προκαλεί παράσιτα, αντίστοιχα με αυτά που προκαλεί η χρήση κινητών


Θα μου πείτε κάτι λέω. Απευθύνομαι σε μια εκπαιδευτική κοινότητα που θεωρεί ότι οι συνδικαλιστικές της εκλογές είναι σημαντικότερες από μερικές ώρες διδασκαλίας και γι’ αυτό προχθές έκλεισαν τα σχολεία προκειμένου οι καθηγητές να ψηφίσουν τους εκπροσώπους τους


Γιατί όχι Σάββατο;  


Μα γιατί το Σάββατο έχουν ιδιαίτερα και κανείς δεν θα πήγαινε να ψηφίσει.



Διάβασα επίσης ότι από του χρόνου το πρόγραμμα της Γ΄ Γυμνασίου περιλαμβάνει και διδασκαλία που θα επιτρέψει στα παιδιά να εμβαθύνουν στις θεωρίες του ιστορικού υλισμού. Αντί να χάνουν την ώρα τους τα παιδιά συλλαβίζοντας στίχους από την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή –αρχαία πράγματα, αχρείαστα να ’ναι– θα παπαγαλίζουν Μαρξ και Ενγκελς.  


Χρήσιμη γνώση που θα τους επιτρέψει, αν μη τι άλλο, να καταλάβουν...

 πώς στην ευχή φτιάχνεις ένα μυαλό σαν του Γαβρόγλου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: