Και τι έκανε δηλαδή;
Σε άλλες εποχές, θα του αναγνωριζόταν ως παράσημο λαϊκότητας ότι κάνει ο ίδιος αυτοπροσώπως τα ψώνια του – έστω και με τη συνδρομή του αστυνομικού του, που εκτελούσε χρέη υπομηχανοδηγού του συρμού.
Ο ευρωβουλευτής δεν σεβάστηκε ούτε τον κανόνα του αυτοπεριορισμού ύστερα από ταξίδι στο εξωτερικό. Προσέθεσε έτσι το αντιπαράδειγμά του στη βάναυση ελαφρότητα των διασημοτήτων που διαφήμιζαν στα κοινωνικά δίκτυα ότι νόσησαν, σαν να είχαν κερδίσει τη Γιουροβίζιον. Τόσο η ηθελημένη όσο και η αθέλητη δημοσιότητα κρουσμάτων αμεριμνησίας δηλητηριάζουν το φρόνημα του αυτοπεριορισμού.
Οποιος ήθελε, πάντως, να ανακαλύψει την πολιτική κουλτούρα του Παπαδημούλη, δεν χρειαζόταν να έχει παρακολουθήσει το σαρωτικό του πέρασμα στο σούπερ μάρκετ. Δίνει ο ίδιος καθημερινά και ακατάσχετα δείγματά της στα κοινωνικά δίκτυα.
Ο Παπαδημούλης ήταν από τους πρώτους που επιχείρησαν να προσάψουν πολιτικό χαρακτήρα στον ιό. Του είχε αποδώσει ταξικές προτιμήσεις – ότι χτυπούσε τους πλουσίους που ταξιδεύουν, τα ΜΜΕ και τις τράπεζες. Συριζοποίησε έτσι μια πραγματικότητα: ότι κάτι που κυκλοφορεί διά της παγκοσμιοποίησης το φέρουν πρώτοι αυτοί που εργάζονται στις γραμμές της παγκοσμιοποίησης. Στην ίδια κατηγορία της παγκοσμιοποιημένης ελίτ ανήκει και ο ίδιος.
Η συζήτηση για τις μεταμορφωτικές ιδιότητες της πανδημίας δεν περιορίζεται στο κόμμα του Παπαδημούλη. Ο ιός πρωταγωνιστεί σε όλων των ειδών τις εσχατολογικές φαντασιώσεις.
Ο ιός δεν γεννά μέσα μας μόνο τον παπαδημούλειο οίστρο του στοκατζή που αποθηκεύει ντουζίνες ρολά από τον φόβο μη τυχόν και χάσει το αίσθημα ελέγχου που κατέκτησε στα τρία του χρόνια.
Τέτοιες προσπάθειες νοηματοδότησης του αδέσποτου παρασιτικού DNA που εισβάλλει στους οργανισμούς μας δεν ακούγονται πολύ επιστημονικές. Αλλά η επιστήμη περιγράφει την παθολογία· όχι το συλλογικό βίωμα. Οχι την Ιστορία.
Είναι βάσιμη αυτή η ανθρωπολογική αισιοδοξία – ότι η αρρώστια και η αγωνία μάς κάνουν καλύτερους;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου