"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΣΥΡΙΖΟΤΣΑΡΛΑΤΑΝΑΔΙΚΟ: Το ημερολόγιο ενός κουλτουριάρη - Σαν βγεις στον πηγαιμό να πας στο ΙΚΑ, να 'χεις διαβάσει πρώτα Καρανίκα



Με λένε Αρτέμη, όπως τον τύπο στο σκετς του Χάρρυ Κλυνν στην ταινία «Αλαλούμ». Ο πολιτισμός τρέχει από τα μπατζάκια μου. Γι' αυτό έχουν βρομίσει κιόλας και ζέχνουν. Επειδή τρέχει, στάζει, ρέει ο πολιτισμός πάνω στο παντελόνι και δεν προλαβαίνω να το στεγνώσω και να το πλύνω. Εχω κι άλλα, αλλά δεν θυμάμαι πού τα έχω βάλει. Μπορεί και να τα πέταξα, να τα μπέρδεψα με τα σκουπίδια.


Γενικά, παρόλο που ως αριστερός είμαι ένα με τον λαό, νιώθω υπερήφανος επειδή έχω μεγάλη προμήθεια κουλτούρας. Και πυρηνικός πόλεμος να γίνει, θα τη βγάλω με κουλτούρα μέχρι να καθαρίσει η γη απ' τη ραδιενέργεια. Εγώ έχω κουλτούρα και η οικογένειά μου έχει λεφτά. Τη σιχαίνομαι γι' αυτό. Το γεγονός ότι τους ζητάω συνέχεια φράγκα με τσαντίζει αλλά, αν ήμουν υπάλληλος και με μάρσαρε το αφεντικό, θα τσαντιζόμουν ακόμα περισσότερο.

 
Εχω και άλλα. Οπως περίσσευμα αιθανόλης αλλά και άλλων ουσιών στο αίμα μου. Τα ούζα που ήπιαμε εχθές με την παρέα πρέπει να ήταν μπόμπες, σαν τις μολότοφ που πέταγα στα νιάτα μου στο πλαίσιο της ταξικής πάλης.  


Με την ταξική πάλη ασχολούμαι από τα μικράτα μου, επειδή βαριέμαι να δουλέψω. Εδώ που τα λέμε, και να διαβάσω βαριόμουν, αλλά όλο και κάτι άκουγα από τους συντρόφους στα μεγάλα, ανθρώπινα νυχτέρια των ζυμώσεων και του μπαλαμουτίου με τις αγωνίστριες της Αριστεράς και της Προόδου.
 
Ωραίες κουβέντες που κάναμε... Μιλούσαμε για τον Πασκάλ, τον Μπρικνέρ, τον Ζακ, τον Ντεριντά, τον Αλμπέρ, τον Καμί, τον Μαρξ, τον Ενγκελς, τον Τσίπρα, τη Λέσβο, τη Μυτιλήνη, την Πεύκη και τη Μαγκουφάνα.
 

Βέβαια, εντελώς μεταξύ μας...
 δεν πολυθυμάμαι τι λέγαμε, γιατί ήμουνα κόκκαλο από τα πιώματα και τις φούμες, αλλά μου έμεινε η αύρα της κουλτούρας, της Αριστεράς και της Προόδου. 


 Πού να τα καταλάβουν όλα τούτα τα γίδια οι δεξιοί. Αυτοί είναι μόνο για να δουλεύουν και να τα σκάνε. Για τίποτε άλλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: