Η Τουρκία ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο μιας πρωτοείσακτης απειλής. Τα μη επανδρωμένα τηλεκατευθυνόμενα αεροσκάφη, γνωστά σαν droneς.
Τα προβλήματα που προκύπτουν είναι πολλά.
Παρά την ύπαρξη του κανονισμού της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για τα drones (ΦΕΚ 3152/Β/30.9.2016 που ισχύει από την 1 Ιανουαρίου 2017) και προσφάτων αναλόγων Ευρωπαϊκών Οδηγιών, αρκετά θέματα γύρω από αυτά, δεν είναι πλήρως νομικά νομοθετημένα και οριοθετημένα, αλλά η αντιμετώπισή τους προκύπτει από τη διεθνή νομική πρακτική και τους γενικούς κανόνες ασφαλείας και ελέγχου εναερίου κυκλοφορίας.
Το φαινόμενο – απειλή πρέπει να οριοθετηθεί εν τη γενέσει του, τώρα στην αρχή. Εάν γίνει κατεστημένο, status quo, συνήθης πρακτική, τότε τα πράγματα θα είναι δύσκολα αντιμετωπίσιμα.
Όπως τώρα γίνεται με τις αεροπορικές παραβάσεις και παραβιάσεις. Δλδ έχουν περιπέσει σε μια κατάσταση που οπωσδήποτε ανεχόμαστε και εν τοις πράγμασι «αποδεχόμαστε».
Η αναγνώριση και αναχαίτιση μη επανδρωμένων αεροσκαφών από επανδρωμένα δικά μας είναι μια ανεπίτρεπτη τακτικά μέθοδος που προσκρούει σε σοβαρές δεοντολογικές αρχές και ασύμβατη χρησιμοποίηση της Πολεμικής Αεροπορίας.
Δημιουργείται μια ασύμφορη – ασύμβατη σχέση όσον αφορά την αμοιβαιότητα: Μέσων, κόστους, διακυβεύματος, απασχολήσεως-καταπονήσεως μέσων και προσωπικού, αύξηση επικινδυνότητας, υποβάθμιση και υποτίμηση του διακυβεύματος, δημιουργίας μιας φτηνής απειρίας απειλών.
Χρειάζεται λοιπόν μία άμεση και στοιχειοθετημένη αντίδραση αποτροπής, αντιμετωπίσεως και εξαλείψεως της απειλής.
«Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν» για διεθνολόγους, για νομικούς διεθνούς δικαίου, για ασχολούμενους με διεθνείς σχέσεις και διπλωμάτες.
Απαιτείται τώρα να συγκροτηθεί ένα σκεπτικό νομικής υποστήριξης του θέματος.
Καταθέτουμε κάποιες σκέψεις-προβληματισμούς:
Ως εκ τούτου, πρέπει να κατατάσσονται και να θεωρούνται αγνώστου ταυτότητος αντικείμενα (ΑΤΙΑ) με άγνωστο προορισμό και σκοπό πτήσεως με σοβαρό ενδεχόμενο να φέρουν – μεταφέρουν ικανή ποσότητα εκρηκτικών γεμισμάτων και να προκαλέσουν μεγάλης εκτάσεως επικίνδυνα αποτελέσματα. Ως εκ τούτου πρέπει να καταρρίπτονται άμεσα.
-Ακόμη πρέπει να θεωρούνται αγνώστου εθνικότητος διότι τα διακριτικά που ενδεχομένως να φέρονται επ΄ αυτών δεν επαληθεύονται από τη φυσική επικοινωνία με επιβαίνοντα κυβερνήτη και ως εκ τούτου αμφισβητούνται διότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιούνται παραπλανητικά (προβοκάτσια) από τρίτο μέρος ή ενδιαφερόμενο (πχ Γκιουλενιστές).
Η Ελλάδα σαν αποκλειστικά υπεύθυνο κράτος για το FIR Αθηνών, έχει νομική υποχρέωση να εξασφαλίζει ασφαλείς αερομεταφορές και εξ αυτού είναι υποχρεωμένη και εξουσιοδοτημένη να τα καταρρίπτει.
Αλλά και σύμφωνα με την διεθνή πρακτική, που εφαρμόζεται σήμερα και είναι αποδεκτή και επιβεβλημένη, για την αντιμετώπιση απειλών διεθνούς τρομοκρατίας.
Ακόμη, ειδικά αυτή την εποχή, και σε μια περιοχή που κινούνται ναυτικές και αεροπορικές πολεμικές μονάδες πολλών ξένων κρατών, όπως και επιβατηγά αεροσκάφη, θαλαμηγοί, κρουαζιερόπλοια, πλοία νησιωτικών συγκοινωνιών, κάτοικοι, αλλά και ομάδες τουριστών, για την ασφάλεια των οποίων στην Ελληνική επικράτεια υπεύθυνο είναι αποκλειστικά το Ελληνικό κράτος.
-Να γίνει διπλωματική διακοίνωση-διάβημα-ενημέρωση προς γειτονικά κράτη (ενδεικτικά, Βουλγαρία, Τουρκία, Κύπρος, Αίγυπτος), ότι η πτήση droneς, θεωρείται πτήση αγνώστου ταυτότητος και σκοπού ιπτάμενο αντικείμενο και θα καταρρίπτεται άμεσα.
-Να εκτιμηθεί και αξιολογηθεί τι είναι προτιμότερο, η βολή να γίνει με κεντρική εντολή ή βολή κατά την απόφαση μεμονωμένου χειριστού.
-Προτιμότερο είναι η κατάρριψη να γίνει από πιλότο και όχι από Α/Α. :
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου