"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


2017 και ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Οι αναζητήσεις του εξυπνότερου λαού του κόσμου στο Διαδίκτυο



Η εφαρμογή της Google είναι ο πιο εύκολος τρόπος να μάθεις τι απασχολεί τους ανθρώπους κάθε στιγμή. Αυτό αποτυπώνεται στις τάσεις των αναζητήσεων που κάνουν οι χρήστες. Οσο περισσότεροι κάνουν μία αναζήτηση, τόσο ανεβαίνει και ο δείκτης της δημοφιλίας της.


Βλέπω τις δημοφιλέστερες αναζητήσεις το μεσημέρι της Πέμπτης 28 Δεκεμβρίου. Παρατηρώ τη σύνταξη τους, την ορθογραφία κάθε αιτήματος. Προσέξτε την και εσείς για να καταλάβετε τι εννοώ.





Εντάξει τα greeklish. Εντάξει και τα σίγμα που δεν είναι τελικά -μιλάμε για αναζητήσεις από το κινητό. Ομως τα «τέλει (sic) κυκλοφορίας» και το «κοινονικό μέρησμα (sic)» θέλουν κόπο και φαντασία για να τα γράψεις έτσι. Και δεν πρόκειται για λάθος που έκανε ένας άνθρωπος. Η μορφή της αναζήτησης διαμορφώνεται από τη σύνταξη που επιλέγουν οι περισσότεροι χρήστες. Δεν χάλασε και ο κόσμος, εδώ και μία γενιά να δεν πιάνουμε και τόσο καλά σκορ στην ορθογραφία. Παρεμπιπτόντως, ποτέ μου δεν κατάλαβα πώς γίνεται και πολλοί από αυτούς που δηλώνουν ένθερμοι πατριώτες, αδυνατούν να συντάξουν μία ορθογραφημένη πρόταση. Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας.


Το θέμα μας είναι τι απασχολεί τον λαό


Η πρώτη αναζήτηση έχει να κάνει με το κοινωνικό τιμολόγιο της ΔΕΗ


Εκπλήσσεστε που δεν είχε να κάνει με τα Σκόπια, ε; 


Στις δέκα πρώτες αναζητήσεις ο λαός στέλνει την αγωνία του να ψάξει στο Google. 


Πόσο είναι τα τέλη κυκλοφορίας, μία μέρα πριν λήξει η προθεσμία πληρωμής τους; Πιάσαμε τη λοταρία; Παίρνουμε επίδομα θέρμανσης; Επίδομα ανεργίας; Κοινωνικό μέρισμα και ας μην ξέρουμε πώς γράφεται; Ο καιρός πάντα μας απασχολεί, όπως και το ωράριο των καταστημάτων. Πέθανε μία ηθοποιός και ακούσαμε ότι βγήκε κάτι καινούργιο για τη δολοφονία της κοπέλας στο νεκροταφείο.


Και όλα αυτά είναι τόσο απλά, τόσο προφανή και, φυσικά, τόσο ανθρώπινα. Πρώτα κοιτάμε για την τσέπη μας και μετά μήπως ρίξουμε καμιά ματιά σε έναν ξένο πόνο, σε έναν θάνατο που δεν μας αφορά.


Την ίδια στιγμή στις αναζητήσεις του Google από σταθερό υπολογιστή, ο λαός έψαχνε για το επίδομα θέρμανσης, πώς θα τυπώσει τα τέλη κυκλοφορίας, αν θα πάει η Ολγα Φαρμάκη στο «Survivor» και τι γίνεται στο Μίλαν-Ιντερ. Λογικό και αυτό. Από το κινητό θα αναζητήσεις κάτι που σε ενδιαφέρει άμεσα. Στο σταθερό υπολογιστή έχεις το περιθώριο να κάνεις και χάζι.


Ολα όμως στα λέει η κατάταξη των αναζητήσεων για το 2017. Survivor και κοινωνικό μέρισμα. Αν δεν επρόκειτο για το ριάλιτι, θα...
 πήγαιναν και σετ. Εurovision, «Nomads», «Despacito» και «My style rocks». Η αγωνία, η χαρά μας, η βλακεία μας. Οι άνθρωποι είναι πολύ πιο απλοί από όσο νομίζουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: