"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΣΥΡΙΖΟΤΣΑΡΛΑΤΑΝΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Σταπρί - σταπρόνια, κάποιος μαγειρεύει μακαρόνια - Σωπάτε παιδιά, σωπάτε γιατί έχω επικοινωνία με τη γη. Εδώ αστροναύτης Καραγκιόζης...

Της ΡΟΥΛΑΣ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ


(Ε ρε γλέντια, γεια σου μπαμπάκο, όπα-όπα και τα σχετικά)


Πασάς: (επίσημα) Καραγκιόζη. Είσαι ο μόνος άνθρωπος που θα μάθει το μυστικό του σεραγιού. Ο επιστήμων που ήταν στα εργαστήρια που κατασκευάζαμε πυραύλους του τόπου μας, έκλεψε έναν πύραυλο. Μαζί του επήρε και την κόρη μου την Εμινέ.


Καραγκιόζης: Και δεν τον κυνηγάμε να τον πιάσουμε;


Πασ: Αυτός τώρα είναι στο διάστημα. Εγώ θέλω το παιδί μου. (κλαίει) Το-παιδί-μου, Καραγκιόζη.


Καρ: Ωραία. Άκουσε, πασά μου. Ο τόπος αυτός θα ονομαστεί Καραγκιοζάβεραλ.


Πασ: Ώστε θα πας να βρεις το παιδί μου; (λυγμοί)


Καρ: Θα ακολουθήσω τις ροδιές που έχει κάνει ο προηγούμενος πύραυλος.


Πασ: Να σε φιλήσω, αστροναύτα μου. (φιλιά)


Νίκος Παππάς: Πράττουμε το αυτονόητο. Γιατί είναι απλά αδιανόητο η χώρα μας να μη διαθέτει, σήμερα, διαστημική υπηρεσία. 


Μπαρμπαγιώργος: (απομέσα του) Μμμ, χουνέρι ετοιμάζει το λυκόπιασμα.


Καρ: (ήχος μηχανής) Είστε όλοι μέσα να κλείσω την πόρτα;


Σιορ Διονύσιος: Ναίσκε, ψυχούλα μου. (χαιρετάει τα πλήθη) Αντίο, παιδόπουλα.


ΜπαρμπΓιωργ: (σταυροκοπιέται) Άει σχώρα με, θειά Παύλαινα.


Καρ: (από το πιλοτήριο) Εδώ αστροναύτης Καραγκιόζης - εδώ αστροναύτης Καραγκιόζης. Βρίσκουμαι άνω των ιπταμένων νήσων. Βάλτε τα παπούτσια σας με τους μαγνήτες.


ΜπαρμπΓιωργ: Μην του πας απ’ τις λακκούβες, Καραγκιόζ’. Βάσ’ τα του καπίστρ’ γιατί ντραλίζουμαι.


ΣιορΔιον: Τζόγια μου, κάτι κοφτερά βουνά που βλέπω!


ΝικΠαπ: Έχει ιδιαίτερη σημασία η αξιοποίηση των ερευνητικών και επιστημονικών εφαρμογών που προκύπτουν από πολιτικές για το διάστημα. 


Εξωγήινος: Σταπρί - σταπρόνια.


Καρ: Κάποιος μαγειρεύει μακαρόνια.


ΣιορΔιον: Τι φωτίες είναι εφτούνες που ανάβουν εκειπέρα, Καραγκίοζο;


Νίκος Ξυδάκης: (βγαίνει από έναν κρατήρα) Είχαμε δραχμή και πριν το ευρώ.


Βεζυροπούλα: Αχ, Καραγκιόζη, εσύ είσαι;


Εξωγ: Σταπρί - σταπρόνια.


Καρ: Και ποιος σ’ έφερε εδώ, βρε κορίτσι μου;


Βεζ: Ο επιστήμων.


Εξωγ: Σταπρί - σταπρόνια.


ΝικΞυδ: Επί δραχμής η Ελλάδα μεγαλούργησε.
(ήχοι καρπαζιάς)


ΝικΞυδ: Τι με βαράς, πτωχέ;


Καρ: Περίμενε, δεν έχω ξαναδείρει διάσημο.



ΣιορΔιον: Ούτε παρόλες δεν μου έχουν απομείνει, Καραγκιόζο! Συφορέλια μου!
(Ήχος αποσελήνωσης)


Καρ: Σωπάτε παιδιά, σωπάτε γιατί έχω επικοινωνία με τη γη. Εδώ αστροναύτης Καραγκιόζης - εδώ αστροναύτης Καραγκιόζης. Εντός ολίγου προσγειωνόμαστε. Ετοιμάσατε αμέσως να φάμε.
Όλοι μαζί: Σταπρί - σταπρόνια, κάποιος μαγειρεύει μακαρόνια.

(Το παρόν περιέχει στοιχεία από την κωμωδία θεάτρου σκιών «O Καραγκιόζης αστροναύτης», έτσι όπως ο Ευγένιος Σπαθάρης την συνέλαβε και την ετέχνησε το έτος 1962, κατά την επίσκεψη στην Αθήνα του ρώσου κοσμοναύτου Γιούρι Γκαγκάριν)

Δεν υπάρχουν σχόλια: