Φυσικά οι συνθήκες κράτησης δεν ήταν τότε το θέμα. Ηταν να δειχθεί ότι το «κράτος εκδικείται», ότι οι «νόμοι της Δημοκρατίας τους είναι απάνθρωποι» κι άλλα τέτοια τερπνά. Μέχρι που μάθαμε ότι αυτό το «εκδικητικό κράτος» έδινε σωρηδόν άδειες εξόδου από τη φυλακή στον καταδικασθέντα σε 6 φορές ισόβια και 25 χρόνια κάθειρξη για συμμετοχή σε 6 δολοφονίες, εκρήξεις, ληστείες, κ. Χριστόδουλο Ξηρό. Μέχρι που αυτός εξαφανίστηκε και το καθεστώς των αδειών -δυστυχώς- περιορίστηκε για όλους τους κρατουμένους...
Οπως και τότε, έτσι και τώρα, οι σπουδές του κ. Νίκου Ρωμανού δεν είναι το θέμα. Ο ίδιος, εξάλλου, σε κείμενο που δημοσιοποίησε όταν ξεκίνησε την απεργία πείνας, δεν έδειξε καθόλου φιλομαθής. Αντιθέτως έγραψε ότι «απευθύνω έναν πολιτικό εκβιασμό ώστε να κερδίσω ανάσες ελευθερίας από την ισοπεδωτική συνθήκη του εγκλεισμού... Με αυτή μου την επιλογή... δίνεται η δυνατότητα να ανοίξει ένα μέτωπο αγώνα σε μια χρονική συγκυρία ιδιαίτερα κρίσιμη για όλους μας».
Βεβαίως μια Δημοκρατία πρέπει να είναι ανεκτική και να δίνει σε όλους τους φυλακισμένους «ανάσες ελευθερίας» και όχι μόνο στον κ. Ρωμανό, ο οποίος -να σημειώσουμε εδώ- κάνει «πολιτικό» αγώνα μόνο για πάρτη του. Αλλά από την άλλη, μια Δημοκρατία εκτός από ανεκτική πρέπει να φροντίζει την ασφάλεια και των υπολοίπων, όπως και την τήρηση των νόμων που η πλειοψηφία αποφασίζει. Η Πολιτεία δεν μπορεί να δώσει «ανάσες ελευθερίας» σε κάποιον που δεν έχει ακόμη σωφρονιστεί, αν δεν εξασφαλίσει ότι αυτός δεν θα τις χρησιμοποιήσει εναντίον της Δημοκρατίας· κι όταν λέμε «εναντίον» δεν εννοούμε ρητορικώς, αλλά πρακτικώς π.χ. με καλάσνικοφ στις τράπεζες.
Κι επειδή στα λίγα κείμενα που εντρυφούν οι «επαναστάτες» του καιρού μας είναι κάτι παραληρήματα τύπου Νετσάγεφ, ο «λόγος τιμής» δεν αρκεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου