Εκτός από τις ΗΠΑ και την Ελλάδα, το Τ-41 χρησιμοποιείται ως εκπαιδευτικό αεροσκάφος και από άλλες χώρες όπως η Τουρκία, η Κολομβία, η Ουρουγουάη και οι Φιλιππίνες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Εκπαιδεύουν τους Ικάρους με αεροσκάφη του 1969
Του Κωστα Αλατζα
Η τελευταία αναγκαστική προσγείωση που πραγματοποίησε ο κυβερνήτης
του αξιόπιστου, πλην όμως πεπαλαιωμένου, εκπαιδευτικού αεροσκάφους Τ-41
επαναφέρει το ζήτημα της ανανέωσης του εκπαιδευτικού στόλου της
Πολεμικής Αεροπορίας.
Σύμφωνα με τις έως τώρα ενδείξεις, η ασφαλής αναγκαστική προσγείωση που
εκτέλεσε ο έμπειρος σμηναγός εκπαιδευτής, το πρωί της περασμένης
Δευτέρας σε αγρόκτημα νοτίως του Ωρωπού, οφείλεται σε «κράτημα του
κινητήρα». Ωστόσο, την ακριβή εικόνα για τα αίτια του συμβάντος
αναμένεται να δώσει το πόρισμα της αρμόδιας επιτροπής της Γενικού
Επιτελείου Αεροπορίας, που συγκροτήθηκε για τη διερεύνηση του
ατυχήματος.
Το Τ-41D είναι μονοκινητήριο, ελικοφόρο, εκπαιδευτικό αεροσκάφος της
Πολεμικής Αεροπορίας, με το οποίο πραγματοποιείται η αρχική εκπαίδευση
των νέων Ικάρων. Είναι αμερικανικής κατασκευής και προέλευσης και
εντάχθηκε στον εκπαιδευτικό στόλο της Πολεμικής Αεροπορίας το 1969. Παρά
το γεγονός ότι στο πρόγραμμα εκπαίδευσης χρησιμοποιείται και εξομοιωτής
πτήσεων, τα Τ-41 έχουν συμπληρώσει πάνω από 200.000 ώρες πτήσης.
Εδώ και αρκετά χρόνια, το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας έχει διατυπώσει
την ανάγκη ανανέωσης του εκπαιδευτικού στόλου, καθώς λόγω της
παλαιότητας του συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφους παρουσιάζονται
προβλήματα στην τεχνική υποστήριξή του. Οπως αναφέρει
αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας με εμπειρία στη Διοίκηση
Εκπαίδευσης, «υπάρχει μεγάλη δυσκολία στην εύρεση ανταλλακτικών για μέρη
του κινητήρα ή για ελασματουργικές εργασίες».
Η συγκεκριμένη ανάγκη βρίσκεται ψηλά στις εξοπλιστικές απαιτήσεις του
ΓΕΑ, διότι η παλαιότητα δεν αντιμετωπίζεται με άλλους τρόπους, τονίζει
πηγή του Επιτελείου. Το αίτημα για αντικατάσταση των Τ-41 χρονίζει όχι
μόνο εξαιτίας των οικονομικών δυσχερειών, αλλά και λόγω των αλλεπάλληλων
αλλαγών που έχουν σημειωθεί στο θεσμικό πλαίσιο τα τελευταία χρόνια,
στο όνομα της διαφάνειας στις προμήθειες του Δημοσίου και δη του
υπουργείου Εθνικής Αμυνας.
Εκτός από τις ΗΠΑ και την Ελλάδα, το Τ-41 χρησιμοποιείται ως εκπαιδευτικό αεροσκάφος και από άλλες χώρες όπως η Τουρκία, η Κολομβία, η Ουρουγουάη και οι Φιλιππίνες
Το αεροσκάφος Τ-41 αποτελεί στρατιωτική έκδοση του μοντέλου πολιτικής
αεροπορίας Cessna R-172, διαφοροποιείται όμως στον τύπο του κινητήρα. Το
1964 η αμερικανική πολεμική αεροπορία αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τον
συγκεκριμένο τύπο ως βασικό εκπαιδευτικό αεροσκάφος για τους υποψήφιους
πιλότους, παραγγέλνοντας 237 αεροπλάνα τύπου Τ-41 από την εταιρεία
Cessna. Το Τ-41Β ήταν η δεύτερη έκδοση του αεροσκάφους η οποία
χρησιμοποιήθηκε από τον αμερικανικό στρατό. Το 1968 η αμερικανική
αεροπορία παρήγγειλε 52 αεροσκάφη με ισχυρότερο κινητήρα, τα Τ-41C, τα
οποία χρησιμοποιήθηκαν στην ακαδημία της αμερικανικής αεροπορίας.
Εναν χρόνο αργότερα, η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία προμηθεύτηκε 21
καινούργια αεροσκάφη Τ-41D μέσω του προγράμματος στρατιωτικής βοήθειας
ΜΑΡ (Millitary Assistance Program). Τα αεροσκάφη ανήκουν στην 360ή Μοίρα
Αρχικής Εκπαίδευσης «Θαλής» που εδρεύει στο αεροδρόμιο του Τατοΐου.
Φέρουν δίχρωμη παραλλαγή κόκκινου και γκρι και χρησιμοποιούνται ως
αεροσκάφη αρχικής εκπαίδευσης της Σχολής Ικάρων.
Από το 1969 μέχρι σήμερα, κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων,
συνολικά πέντε φορές έχουν σημειωθεί περιστατικά βλάβης του κινητήρα,
χωρίς ευτυχώς να υπάρξει κάποιος τραυματισμός.
Ετικέτες
ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ,
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ,
ΕΛΛΑΔΑ,
ΘΕΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ,
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ,
ΞΕΦΤΙΛΙΚΙΑ,
ΣΤΡΑΤΟΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου