"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΣΥΡΙΖΟΣΟΥΡΓΕΛΟΞΕΦΤΙΛΑΡΑΔΙΚΟ: Μην μιλάτε, τώρα μιλάει ο κύριος υπουργός

Διδάκτωρ φιλοσοφίας του πανεπιστημίου της Φρανκφούρτης, ομότιμος καθηγητής του πανεπιστημίου Πατρών (και από προχθές διπλωματούχος οδήγησης αυτοκινήτου χωρίς λάδωμα).


Τις προάλλες έπρεπε να ανανεώσω το δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου και μπήκα στον Κ.Ο.Κ., προκειμένου να ιδώ τα δικαιολογητικά που έπρεπε να υποβάλω στο υπουργείο Μεταφορών. Μεταξύ άλλων, έπρεπε να περάσω και από ιατρικές εξετάσεις από ένα team γιατρών, μεταξύ των οποίων και από έναν νευροψυχίατρο. Είχα μία αγωνία να ιδώ τι θα με ρωτήσει ο νευροψυχίατρος.  


Στην αρχή μου έκανε μερικές ασκήσεις για να εξετάσει τα ανακλαστικά μου. Μου λέει, "σήκω επάνω και περπάτησε προς την πόρτα και πιάσε το πόμολο της πόρτας". Σηκώθηκα και περπάτησα σαν εικοσάχρονος. Δεν κατάλαβα βέβαια γιατί έπρεπε να πιάσω το πόμολο της πόρτας. Μετά με έβαλε, για ένα λεπτό, να καθίσω όρθιος στο ένα πόδι με κλειστά τα μάτια. Δεν κουνήθηκα καθόλου. Αυτό το ήξερα από παιδί γιατί είναι η "άσκηση του πελαργού" και το πέτυχα αμέσως. Αφού, λοιπόν, εξέτασε τα ανακλαστικά μου, τώρα πέρασε στον έλεγχο του IQ μου. Μου λέει, "πες τώρα ανάποδα τη λέξη 'πέτρα'". Εύκολο, το πέτυχα αμέσως και του είπα "αρτέπ". Τώρα μου λέει, "πες ανάποδα τη λέξη ΑΟΖ". Ε’ κι αυτό εύκολο, του λέω αμέσως "ΖΟΑ". Τώρα μου λέει, "πες ανάποδα την έκφραση 'σας έχω'". Τον ρώτησα, "με τόνο ή χωρίς τόνο;" Μου λέει... κανονικά. Κόμπιασα λιγάκι στην αρχή, αλλά στο τέλος τα κατάφερα και είπα την έκφραση ανάποδα "ωχέςασ". Εντάξει, μου λέει. Περιχαρής πήρα το πιστοποιητικό του νευροψυχίατρου και έφυγα ανακουφισμένος. Σκέφτηκα, ότι, αφού κατάφερα να πω την έκφραση "σας έχω" ανάποδα, πρέπει να κόβει ακόμη το μυαλό μου.

 

Όταν, όμως, πήγα στο σπίτι, μου προέκυψε ένα άλλο πρόβλημα. Άρχισα να ψάχνω τι σημαίνει η έκφραση "σας έχω". Πολλάκις, όταν έχω να λύσω έναν γρίφο με πιάνει πανικός. Κατ΄αρχήν έψαξα στα λεξικά του Μπαμπινιώτη αλλά δεν βρήκα τίποτε το σχετικό. Τότε σκέφτηκα να καταφύγω στο λεξικό της Οξφόρδης, αλλά μάταια κι εκεί δεν βρήκα τίποτε το σχετικό


Γεμάτος απογοήτευση κατέφυγα στην ΕΡΤ1 στην εκπομπή "Δεύτερη Ματιά". Δεν είναι δυνατόν, σκέφτηκα, αυτοί εκεί θα ξέρουν να μου εξηγήσουν τι σημαίνει "σας έχω" και μάλιστα με όλη την αξιοπιστία και την αντικειμενικότητα που τους διακρίνει. Ξαφνικά, εκείνη την ώρα, έπεσα επάνω στον κύριο υπουργό και τον είδα να ανοίγει κάτι συρτάρια και να κραδαίνει κάτι μυστικά στον αέρα. Κάποιος από την παρέα έκανε μία παρεμβολή και ακούστηκε μία βαθιά φωνή να λέει: "Μην μιλάτε, τώρα μιλάει ο κύριος υπουργός". Σκέφτηκα τότε ότι ο πιο αρμόδιος για να μας εξηγήσει τι σημαίνει η έκφραση "σας έχω", είναι ο ίδιος ο κύριος υπουργός. Μάταια όμως, περίμενα. Στο τέλος μού έμεινε μία παράσταση με όλα εκείνα τα "ντοκουμέντα", τα οποία όμως δεν περιείχαν καμία αναφορά σχετικά με το θέμα μου.

 

Από κουβέντα σε κουβέντα ήρθε στο μυαλό μου το τραγούδι με την Σωτηρία Μπέλλου "Δεν λες κουβέντα, κρατάς κρυμμένα μυστικά και ντοκουμέντα…". Σκέφτηκα, λοιπόν, με την άδεια του δημιουργού Δήμου Μούτση, να κάνω μία αναφορά στον στίχο, μήπως βρεθεί κάποιος ειδικός γλωσσολόγος- λεξικολόγος, για να μου αποσαφηνίσει, επιτέλους, το νόημα αυτής της ιστορικής, πλέον, φράσης "σας έχω". Διαβάζω λοιπόν: "Περνούν οι νύχτες, τα δευτερόλεπτα βαριά στους λεπτοδείκτες, ζητώντας κάτι που να μην γίνεται ουρλιαχτό και οφθαλμαπάτη". 


Αυτός ο στίχος με έβαλε σε μεγαλύτερο βάσανο. Επειδή τον τελευταίο καιρό στο κοινοβούλιό μας τα ουρλιαχτά και οι οφθαλμαπάτες περίσσεψαν,  προτείνω, εις το εξής, όλοι οι βουλευτές και οι υπουργοί να περνούν μία φορά τον χρόνο από μία επιτροπή νευροψυχιάτρων διεθνώς αναγνωρισμένων, έτσι ώστε να κατοχυρώνεται και να πιστοποιείται με νόμο (όχι μόνο με την ψήφο μας) η ικανότητά τους να κυβερνούν και να αποφασίζουν για τις τύχες του ελληνικού λαού και των παιδιών μας. Η επιτροπή να τους βάζει να κάνουν και την "άσκηση του πελαργού". Δεν είναι δυνατόν, σκέφτηκα, εμένα να με στέλνουν στον νευροψυχίατρο για ένα δίπλωμα αυτοκινήτου, να με βάζει να κάνω την "άσκηση του πελαργού" και οι κυβερνήτες μου να ψηφίζουν νόμους με οφθαλμαπάτες, με λοταρίες και με ξόρκια. Έτσι, μου ήρθε και πάλι στο μυαλό ο στίχος του ποιητή "και κοίτα με βαθιά στα μάτια"


Κι εγώ...


 ντροπιασμένος, χαμήλωσα ταπεινά το βλέμμα της ψυχής μου και αποσύρθηκα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: