"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΣΟΥΡΓΕΛΟΚΑΤΣΑΠΛΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Κουρεία – Κομμωτήρια κ.λπ.



Κάποτε ο Ευάγγελος Γιαννόπουλος, φέρων αντί για καπέλο γυναικείο σουτιέν (τονίζω το ‘’γυναικείο’’, διότι τώρα θα μπορούσε να φέρει και ανδρικό…) και στο τσακίρ κέφι ευρισκόμενος, είχε αποκαλέσει «Πολιτιστικά Κέντρα» τα σκυλάδικα. 


Το «σκυλάδικο», διαβάζω στην ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια, είναι ένας όρος της αργκό που εμφανίζεται πιθανότατα τη δεκαετία του 1930, για να περιγράψει έναν νέο τρόπο διασκέδασης που «λάμβανε χώρα στις παρυφές των πόλεων, εκεί που ό,τι γινόταν έμενε για πάντα στο αθέατο της κοινωνίας». Η πρώτη δημοφιλής θεωρία τοποθετεί την ίδρυσή τους στα περίχωρα της Αθήνας και του Πειραιά και δεν ήταν παρά υποτυπώδη μαγαζιά δύο δωματίων: στο ένα προσφερόταν ένα φαΐ της κακιάς ώρας συνοδεία κάποιου μουσικού οργάνου και στο άλλο περίμενε μια ιερόδουλη για τα περαιτέρω. Η πληρωμή γινόταν μάλιστα για όλο το «πακέτο», βραστό κρέας και σεξ δηλαδή.
 

Όμως δεν είναι μόνο τα σκυλάδικα, που προσφέρουν «πνευματική» τροφή. Το ίδιο αλλά σε άλλο στιλ, γίνεται και με τα κουρεία, αλλά και τα κομμωτήρια, των οποίων η κυρία αποστολή είναι μεν ο ευπρεπισμός (ή η καραγκιοζοποίηση) του κρανίου μας, όμως με τα «Life style» περιοδικά, που είναι απλωμένα στα τραπεζάκια τους παρέχουν δίοδο στις μορφωτικές ανησυχίες των πελατών τους και καλλιεργούν πολιτισμό.
 

Κάθε φορά που το στεφάνι μου επιστρέφει από το κομμωτήριο της γειτονιάς (κάποτε πήγαινε στον Άγγελο, αλλά τώρα πού Άγγελος! Καλός είναι και ο Κώστας…), φέρνει και 2-3 τέτοια περιοδικά, ευγενική προσφορά του καταστήματος.
 

Και τι δεν διαβάζει κανείς σ’ αυτά, τα οποία εν πολλοίς «ξεβλάχεψαν» τους Έλληνες, κατά δήλωση γνωστού «ξεβλαχευτή». Ξέχασε βέβαια να πει ότι αποχαύνωσαν τη νεολαία μας. Τέλος πάντων. Μερικά δείγματα, στα οποία τα αρχικά των ονομάτων, είναι εντελώς τυχαία και μη προσπαθείτε να βρείτε σε ποιους αντιστοιχούν:
 

α. «Με κλάματα υποδέχθηκαν στο Ελ. Βενιζέλος την ΚΛ, που έφυγε από το Survivor». Είναι αυτό, που στο ποδόσφαιρο το λέμε μεταγραφή αεροδρομίου.
 

β. «Η γνωστή παρουσιάστρια ΜΝ, έκανε ταξίδι αστραπή στο Παρίσι. Θα κάνει Πάσχα στην Αμερική». Κι’ εσύ λαέ βασανισμένε κάνε το σκ… σου παξιμάδι για να ζήσεις.
 

γ. «Η ηθοποιός ΞΨ (δεν είναι βέβαια και η Κατίνα Παξινού), ανακοίνωσε ότι μπαίνει στη τελική ευθεία για να γεννήσει». Ρίγη συγκινήσεως σε καταλαμβάνουν προ της συγκλονιστικής ειδήσεως. Και η κόρη του κυρ Γιώργου του περιπτερά πήγε να γεννήσει, αλλά δεν τόκανε και θέμα.
 

δ. «Ο ΙΜ αφιερώνει πολλές ώρες στους γιούς του». Με δεδομένο ότι ο ΙΜ έχει χωρίσει, μία ζήλεια την έχεις για τα παιδάκια, που ζούνε τόσο ευτυχισμένα…
 

ε. «Ο ΜΚ και η ΓΡ, κλείσανε κιόλας 2 μήνες μαζί». Τι να πω κι΄ εγώ ρε, που έκλεισα με το στεφάνι μου 47 χρόνια μαζί;
 

Συγκλονιστικές ειδήσεις που αλλάζουν τον ρουν της ιστορίας και έρχονται σαν ροζ συννεφάκια στα όνειρα των κοριτσιών και κάνουν τις κυράτσες της γειτονιάς, να μουσκεύουν με τα δάκρυά τους το μαξιλάρι τους, αντί να μουσκεύουν καμιά σφουγγαρίστρα και να κάνουν φασίνα στις σκάλες…
 

Αλλά, δεν είναι μόνον οι ειδήσεις (ο Θεός να τις κάνει). Είναι και οι φωτογραφίες. Φωτογραφίες που δείχνουν τις διάφορες «παρουσιάστριες», να μας… παρουσιάζουν τα σχέδια τους για το μέλλον. Όταν λέμε παρουσιάστριες μη πάει το μυαλό σας στην… Όπρα. Αναφερόμαστε σε κάτι δεσποινάρια (έτσι νομίζουμε τουλάχιστον…) που κάνανε κάποια περατσάδα μισού λεπτού στο «γυαλί» αυτοσυστήνονται ως Λάρυ Κιγκ, στο θηλυκό και μας παρουσιάζουν τα σχέδιά τους, τα περισσότερα από τα οποία οφείλονται στη μαμά τους και στο καινούργιο τους φλερτ, που τις έχει συγκλονίσει. Οι φωτογραφίες αυτές, όπως και να το κάνουμε έχουν μία φρεσκάδα και αν μη τι άλλο φχαριστιέται το μάτι σου, γιατί υπάρχουν και κάτι άλλες ο Θεός να σε φυλάει.  


Αυτές λοιπόν οι ‘’άλλες’’, μας παρουσιάζουν κυρίες κάποιας ηλικίας, κάποιων αιώνων καλύτερα, που εννοούν να συνεχίζουν να το παίζουν τηνέητζερ, για να χρησιμοποιήσω έναν όρο της εποχής τους. Όμως το θέαμα που παρουσιάζουν, είναι έως θλιβερό. Μάγουλα τραβηγμένα από το -∞ έως +∞. Χείλια πρησμένα σαν να έχουν φάει φραγκόσυκα μαζί με τα αγκάθια (δεν το πέτυχε ο μπαγάσας ο πλαστικός…) και μάτια βουρκωμένα, λόγω της διαφυγούσας νεότητας, ήτις, ως γνωστόν, πάει πάει πάει και πίσω δεν γυρνάει, κατά πως λέει και ο Ζαμπέτας. Διότι αν μπορούσε ο πάσα ένας πλαστικός χειρουργός να μας κάνει με το νυστέρι του Τόνυ Κέρτις και Μπριτζίτ Μπαρντό, τότε ο Μεγαλοδύναμος θα πήγαινε στον ΟΑΕΔ για να βρει άλλη δουλειά και αυτό δεν γίνεται φίλε μου, μήτε νάχεις κολλητό τον Καρανίκα.
 

Εκτός όμως από τέτοια, τα περιοδικά αυτά προσφέρονται και για την ορθή εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας. 


Πάρτε δύο παραδείγματα:
 

1ον: «H global senior artist της MAC, δηλώνει εθισμένη στην backstage ατμόσφαιρα των fashion shows».
 

2ον: «Η beauty editor και vlogger Σ. Κ., είναι το πρόσωπο της Nirvanesque κάνοντας statement το #beautiful_me».
 

Μόλις σας παρουσιάσαμε δύο φράσεις, που αλιεύσαμε από life style περιοδικό. Μήπως κάποιος από εσάς, αγαπητοί φίλοι, μπορεί να τις αποκρυπτογραφήσει;  


Και αυτές είναι φράσεις που...

 απευθύνονται σε Έλληνες.  


Και να δείτε που υπάρχουν άνθρωποι που τις καταλαβαίνουν. Είναι αυτοί, που δεν μπορούν να βάλουν δύο ελληνικές λέξεις στη σειρά, αλλά μπορούν να συνεννοηθούν με αυτά τα απίθανα statement και vlogger. 


 Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου. Θα έλεγα στον κ. Γαβρόγλου να ασχοληθεί λίγο με το θέμα, αλλά δεν νομίζω ότι θα ήταν καλή ιδέα. Προτιμώ να το πω στον κ. Φίλη, που είναι άνθρωπος της εκκλησίας και κολλητός του Αρχεπισκόπου…

Δεν υπάρχουν σχόλια: