Γράφει ο Ιωακείμ Γρυσπολάκης
Ομότιμος καθηγητή, π. πρύτανης Πολυτεχνείου Κρήτης και μέλος της ΑΕΣΕ της Ώρας Αποφάσεων.
«Ήθος Ανθρώπω, Δαίμων» μας είπε ο Ηράκλειτος, εννοώντας ότι η δύναμη που εξουσιάζει τον άνθρωπο είναι το Ήθος του. Ο Αριστοτέλης μας δίδαξε ότι οι πυλώνες της Δημοκρατίας είναι η Ηθική και η Δικαιοσύνη.
Θεμέλιο αυτών είναι η Παιδεία.
Ισοπεδώνοντας και απαξιώνοντας την Παιδεία αμβλύνεις τις ευαισθησίες των πολιτών στην Ηθική και στη Δικαιοσύνη. Παύεις έτσι να είσαι ενεργός πολίτης, μέλος του κοινωνικού συνόλου με στόχο την ευημερία της κοινωνίας, και μετατρέπεσαι σε έναν ατομιστή, έρμαιο των διαθέσεων κάθε ημιμαθή, κάθε απατεώνα και κάθε λαϊκιστή εραστή της εξουσίας.
Εκεί χτύπησε και ο Αλέξης Τσίπρας. Με ελλιπέστατη μόρφωση, με ανεπαρκή προσόντα, με περισσό θράσος, με αναίδεια, αρμόζουσα στην ανεπάρκειά του, ισοπέδωσε το Εκπαιδευτικό Σύστημα της χώρας με τρόπο και μεθοδικότητα, που έχουμε περιγράψει λεπτομερώς στο παρελθόν. Πρωτίστως, όμως, έσπειρε την απαισιοδοξία και την παθητικότητα στην κοινωνία.
Σε μία συνέντευξη, που πήρε ο Μάνος Χατζηδάκης από τον Λεωνίδα Κύρκο πριν από 33 χρόνια, αφού αναφερθεί στη Νεολαία του ΚΚΕ εσωτ, λέγοντας «Θαύμασα την ευαισθησία της νεολαίας σας και, μ’ όλο που δεν είχα τοποθετηθεί πολιτικά κοντά σας, το δήλωσα και δημοσίως: Να μια νεολαία που σέβεται τον εαυτό σου απευθυνόμενος σ’ αυτήν», συνεχίζει λέγοντας: «Αλλά έχετε δει τις υπόλοιπες νεολαίες, με τις οποίες αναγκαστικά η δική σας θα δώσει τη μάχη; Είναι μεγάλο πανηγύρι. Έχουν όλη τη θρασύτητα του νεοφώτιστου και του υπανάπτυκτου. Είναι έργο μιας σειράς μηχανισμών». Και συνεχίζει: «Είμαι αντίπαλός σου, ωραία. Ας διαθέτω τουλάχιστον πολιτική νοημοσύνη. Όχι να είμαι αντίπαλός σου διότι αδυνατώ να σε δω! Όπου βέβαια μέσα μου υπάρχει και το φασιστικό πρότυπο: να σ’ αρνηθώ τελικά, διότι δεν μου μοιάζεις». Μην μου πείτε ότι η τελευταία φράση δεν σας θυμίζει τον – φίλο και υπουργό του Τσίπρα – Παύλο Πολάκη.
Ας δούμε τώρα τις ομοιότητες και τις διαφορές του τότε με το σήμερα.
Τότε υπήρχε ο Λ. Κύρκος, ο Μ. Παπαγιαννάκης και η νεολαία του ΚΚΕ εσωτ.
Σήμερα όλοι αυτοί δεν υπάρχουν. Έχουν αντικατασταθεί από τον ανιστόρητο και αγεωγράφητο δημαγωγό Α. Τσίπρα, τον Ν. Παππά, τον Ν. Καρανίκα, τον Π. Πολάκη, τα ΕΑΑΚ (νεολαία του ΑΝΤΑΡΣΥΑ), τον Ρουβίκωνα.
Εκείνοι διατράνωναν ότι είναι αριστεροί με σεβασμό στους κανόνες της αντιπροσωπευτικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, ενώ οι σημερινοί την υπονομεύουν με υπομονή και επιμονή. Επιδίωξαν την κοινωνική ειρήνη και την ευημερία των πολιτών, απεχθανόμενοι την πόλωση, και ουδέποτε καλλιέργησαν την εχθρότητα μεταξύ των πολιτών. Ουδέποτε εστράφησαν χυδαιολογώντας κατά των πολιτικών αντιπάλων τους. Αυτοί σήμερα σπέρνουν το μίσος και έχουν ανακηρύξει ως εχθρούς του Λαού τους πολιτικούς τους αντιπάλους και τις ελίτ. Οικονομική, πνευματική και επιστημονική ελίτ θεωρούνται εχθροί. Το είπε εξ άλλου μέσω μιας ανάρτησης στα κοινωνικά δίκτυα ο Α. Τσίπρας: «Ο Χίτλερ και ο Μουσολίνι, απευθύνθηκαν σε κοινωνίες καθημαγμένες, στις οποίες κυριαρχούσε ο φόβος & η απόγνωση. Οι κυρίαρχες ελίτ ήταν απολύτως ανυπόληπτες. Ήταν οι άνθρωποι που έστειλαν τα παιδιά τους σε πόλεμο, που εκ των πραγμάτων, δεν γινόταν να κερδίσει ουσιαστικά κανείς» (ζητώ συγγνώμη για την ασυνταξία, αλλά σεβάστηκα τον γραπτό λόγο του πρωθυπουργού).
Αυτή είναι η ιδεολογία της ηγετικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ. Η οικονομική, πνευματική και επιστημονική ελίτ είναι τα εμπόδια στα σχέδιά τους για άλωση της εξουσίας. Στρέφονται κατά εκείνων, που συγκροτούν την μεσαία και αστική τάξη, η οποία στηρίζει τη δημοκρατία και τους θεσμούς της. Σε αυτούς στοχεύουν. Γι αυτό και υποβαθμίζουν καθημερινά την Παιδεία.
Η πρόσφατη έκθεση εμπειρογνωμόνων για τις επιδόσεις της νεολαίας μας στην Κατανόηση Κειμένου, στα Μαθηματικά και στις Φυσικές Επιστήμες είναι ενδεικτική:
1.Το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 15 ετών που δεν κατάφεραν να φθάσουν σε επαρκές επίπεδο για την κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες είναι ανησυχητικό έως τραγικό για την Ελλάδα. Επτά κράτη μέλη έχουν μέσο όρο ποσοστών και στους τρεις τομείς κάτω του 10% (Εσθονία, Φιλανδία, Ιρλανδία, Δανία, Σλοβενία, Πολωνία, Γερμανία), ενώ στην Ελλάδα τα ποσοστά αποτυχίας και στους τρεις κλάδους είναι: Κατανόηση Κειμένου: 27,3%, Μαθηματικά: 35,8%, Φυσικές Επιστήμες: 32,7%.
2.Το ποσοστό ατόμων ηλικίας 20 έως 34 ετών, που έχουν εργασία, που είχαν ολοκληρώσει επιτυχώς το Λύκειο ή και ένα Μεταλυκειακό Κύκλο Σπουδών (Πανεπιστήμιο, ΤΕΙ ή ΙΕΚ), ένα έως τρία έτη πριν από την παρούσα έρευνα, και τα οποία δεν είναι πλέον σε εκπαίδευση ή κατάρτιση, είναι επίσης απογοητευτικό για τη χώρα μας: Ευρωπαϊκός μέσος όρος: 80,2%, Ελλάδα: 52%.
Αντί, όμως, η κυβέρνηση να επιληφθεί του προβλήματος, προτείνει μείωση των ωρών διδασκαλίας των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών, τη στιγμή που έχει πλέον απαξιωθεί η διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας. Αυτά θα έπρεπε να απασχολούν την κυβέρνηση και όχι η συγκρότηση ρωμαλέου φοιτητικού κινήματος και η προστασία του Ρουβίκωνα. Η δημοκρατική αντιπολίτευση (ΝΔ, ΔΗΣΥ και ΠΟΤΑΜΙ) έχει προβάλει τις θέσεις της για αναβάθμιση της Παιδείας και την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος σε αντιδιαστολή με την ισοπέδωση και απαξίωση, που προκάλεσαν από το 2015 έως σήμερα οι ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ. Αυτή είναι η ουσιώδης διαφορά και το αγεφύρωτο χάσμα μεταξύ των κομμάτων του Δημοκρατικού Τόξου και των νοσταλγών του αυταρχισμού και της κατάλυσης της αντιπροσωπευτικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, με κυρίαρχη δύναμη τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.
Αυτοί είναι οι λόγοι, που επιβάλουν τον συντονισμό των προγραμμάτων Παιδείας των κομμάτων του Δημοκρατικού Τόξου και την ανάδειξη του χάσματος, που χωρίζει τις θέσεις τους από εκείνες των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Διότι, μετά τις προσεχείς εκλογές, η Ελλάδα χρειάζεται μία κυβέρνηση αποτελεσματική, θαρραλέα και έτοιμη να αντιμετωπίσει τις αβελτηρίες του παρόντος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου