"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Ο σνομπισμός της νοσταλγίας

Της ΠΕΠΗΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗ
 

Τι ωραία που ήταν στις δεκαετίες του 1950, του 1960, του 1970. Τότε που, τα καλοκαίρια, τρέχαμε ξυπόλητοι στον δρόμο, κάναμε μπάνιο με το λάστιχο, παγώναμε τις μπίρες στην παγωνιέρα και στο νησί υπήρχε μόνο μία, άντε δύο ταβέρνες και παραδοσιακά καφενεδάκια. Τα μαγαζιά που σήμερα είναι μπαρ και μπουτίκ στέγαζαν τσαγκαράδικα και σιδεράδικα. Κι εκεί που χτίστηκαν μεγάλα ξενοδοχεία, «παίζανε γυμνά, παιδιά με μαύρα μάτια, αγάλματα πικρά». Τι ωραία που ήταν όταν δεν είχε γίνει το λιμάνι και βγαίναμε από το πλοίο με τις λάντζες. Και που δεν μας έκοβαν τη θέα τα γιοτ και τα κρουαζιερόπλοια.

Τα ακούμε συχνά αυτά. Και, ίσως, τα έχουμε πει κι εμείς.  


Τούτο το δύσκολο και αμήχανο καλοκαίρι ακούγεται μια παραλλαγή τους σε σχέση με τα τουριστικά, κοσμικά νησιά. «Ελάχιστος ο κόσμος στη Μύκονο φέτος. Να φανταστείς, στο Ματογιάνι παίζουν τα παιδιά στον δρόμο όπως τη δεκαετία του 1980». Βέβαια, σε εμένα που είμαι «παλιά» στα των Κυκλάδων, στη δεκαετία του 1980 η Μύκονος μού φαινόταν ήδη μεταλλαγμένη σε σχέση με αυτήν του 1960 και του 1970, τότε που η μητέρα μου έπαιζε κουμ καν στο μοναδικό αξιοπρεπές ξενοδοχείο του νησιού, το Λητώ. Και φαντάζομαι ότι η Μύκονος του 1970 θα φαινόταν «χαλασμένη» στον Καραγάτση και τη Μελίνα που παραθέριζαν στο νησί στις αρχές της δεκαετίας του 1950. Ετσι είναι, κάθε γενιά κι η νοσταλγία της.

Τι άτιμο πράγμα όμως αυτή νοσταλγία. Και πόσο σνομπισμό κεφαλαιοποιεί τελικά. Με την έννοια του sine nobilitate – που σημαίνει «χωρίς ευγένεια» – και από την οποία προέρχεται η λέξη σνομπ.


Η ωραιοποίηση της φτώχειας



 

Ναι, θαύμα ήταν στη Μύκονο – και σε κάθε Μύκονο και Σαντορίνη – τότε που τα παιδιά έπαιζαν ξυπόλητα στα σοκάκια της. Για εμάς τους παραθεριστές όμως που αφήνουμε στο φλου αρτιστίκ την αλήθεια ότι τα παιδιά έπαιζαν ξυπόλητα επειδή δεν είχαν παπούτσια. Που θέλουμε να ξεχνάμε ότι τα μεγάλα ξενοδοχεία, τα μπαρ και οι μπουτίκ δημιούργησαν χιλιάδες θέσεις εργασίας και όχι μόνο για Μυκονιάτες. Οτι η κατασκευή του λιμανιού, τα κρουαζιερόπλοια, τα γιοτ όχι μόνο τροφοδοτούν την εθνική οικονομία – μέσω εξαρτώμενων επιχειρήσεων – αλλά κινούν και την τοπική οικονομία ενός νησιού που, πριν από κάμποσες δεκαετίες, οι κάτοικοί του τηγάνιζαν τα ψίχουλα της μόστρας (το μυκονιάτικο παξιμάδι) με ντομάτα και κρεμμυδάκι ώστε να μοιάζει με κιμά και τα έριχναν πάνω από τα μακαρόνια για να ξεγελάν την πείνα τους.

Ναι, δεν υπάρχει ίχνος ευγένειας στο να νοσταλγείς μια παραλία για πάρτη σου όταν η οργάνωση αυτής της παραλίας μπορεί να εξασφαλίσει τον κιμά σε κάποια σπίτια.

 

Ο φθόνος της Μυκόνου

ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: «Ανέχεια» τότε, «Φτώχεια» τώρα!...


 Γράφει ο Καθηγητής Γιώργος Πιπερόπουλος



     Τα τελευταία 3 χρόνια αρχίσαμε να χαμογελάμε, αυξήθηκε ο τουρισμός και οι ελπίδες για ανάκαμψη, φάνηκε λίγο φως στο τέλος του τούνελ και ΞΑΦΝΙΚΑ μας προέκυψε η πανδημία covid-19 και το lockdown και αρχίζω να φοβάμαι ότι από τον ερχόμενο χειμώνα θα αυξηθούν και πάλι τα συσσίτια σε Ενορίες και Δήμους της Πατρίδας και οι ουρές αυτών που θα προσέρχονται για να φάνε ένα πιάτο φαγητό θα μακραίνουν ολοένα και περισσότερο από εβδομάδα σε εβδομάδα, από μήνα σε μήνα…



     Εύχομαι ολόκαρδα και ειλικρινά η Ευρωπαϊκή Ένωση αυτή τη φορά να αποδείξει έμπρακτα και χωρίς κερδοσκοπικού χαρακτήρα πολιτικές και οικονομικές στρατηγικές ότι ΕΙΝΑΙ πράγματι Ένωση Λαών και όχι απλά μια Οικονομική-χωρίς σύνορα Κοινότητα!



     Η δική μου γενιά έζησε και είδε πολλά αλλά η απροσδόκητη πανδημία με την αυστηρή εφαρμογή lockdown είναι μια ψυχό-κοινωνικό-πολιτικό-οικονομική πραγματικότητα που ξεπερνά τα όρια εφιαλτικών ονείρων.



     Γυρνάμε ξανά στην…φτώχεια; 



     Λέει, κατηγορηματικά, το σχετικό Ινδικό δίστιχο Tiruvalluvar’s Tirukural, 

     «Ρωτήστε τι είναι πιο άθλιο από το να είσαι φτωχός, και η απάντηση είναι ότι μόνο η φτώχεια πονάει όπως η φτώχεια…»



     Δεν το είπε ο Αρχιεπίσκοπος Ελλάδος, ούτε κανένας άλλος Έλληνας Μητροπολίτης, αλλά το κατέθεσε επιγραμματικά ο Αρχιεπίσκοπος της Βραζιλίας Dom Helder Camara, συνθέτοντας ένα σύγχρονο «σλόγκαν»:

     «Όταν δίνω τροφή στους φτωχούς, με λένε άγιο. Όταν ρωτάω γιατί οι φτωχοί δεν έχουν τροφή, με λένε κομμουνιστή…».



     Αναφέρθηκε πρόσφατα το περιστατικό του 9-χρονου κοριτσιού που λιποθύμησε από πείνα στη Ρόδο. 



     Την τελευταία δεκαετία «τρόικας και θεσμών» είδαμε να λιποθυμούν από την πείνα πολλά Ελληνόπουλα μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας, ενώ πολλά εγκατέλειψαν τα σχολεία.



     Εμείς που γεννηθήκαμε στη δεκαετία του 1940 ζήσαμε την εποχή της γενικευμένης «ανέχειας» και ως παιδιά του Δημοτικού κρατούσαμε το κύπελλο για να το γεμίσουν οι μαγείρισσες στη δεκαετία του 1950 με το βρασμένο γάλα (από σκόνη) που μας έδινε η UNRA μαζί  με ένα κομμάτι σταφιδόψωμο πριν μπούμε για μάθημα στο σχολείο…



     Ήμασταν τότε «φτωχοί» με την ευρύτερη έννοια της «ανέχειας», όχι ΟΛΟΙ βέβαια, αλλά σίγουρα οι περισσότεροι.



     Τότε τα εκατομμύρια Ελλήνων που ζούσαμε στην «ανέχεια» διαθέταμε μπόλικη αξιοπρέπεια (και, μεταξύ μας, οι βολεμένοι πάντα υπήρχαν, όπως υπάρχουν και τώρα).



     Τη δική μου γενιά την περιγράφει επιτυχημένα εκείνο που είχε πει ο Πρόεδρος της Αμερικής Lyndon Johnson, εγκαινιάζοντας την εφαρμογή των Ομοσπονδιακών Δράσεων «Προγράμματα Κατά της Φτώχειας»:

«Όταν ήμουν νέος, η φτώχεια ήταν κάτι τόσο κοινό που δεν ξέραμε ότι είχε και όνομα».



     «Η φτώχεια», έγραψε 25 αιώνες πριν ο Σταγειρίτης Αριστοτέλης, «είναι ο γονιός της επανάστασης και του εγκλήματος» και, όπως είδαμε στη δραματικά δοκιμαζόμενη Πατρίδα μας, το κοινό έγκλημα που αποφέρει μερικά ευρώ «φούντωσε» ΑΛΛΑ παραμένουν στο απυρόβλητο πολλοί που «εγκλημάτησαν και δυστυχώς κάποιοι συνεχίζουν να εγκληματούν» εναντίον της Ελληνικής Οικονομίας και των Ελλήνων με αποφάσεις και πράξεις που μας οδήγησαν εδώ που είμαστε.



     Αναρωτιόνται πολλοί  συμπολίτες μας πού θα είμαστε τον ερχόμενο χειμώνα μετά την καταστροφική πανδημία covid-19…



     Σε έναν λαό, στον Ελληνικό λαό, που έχυσε αίμα μπόλικο σε αγώνες για λευτεριά και αξιοπρέπεια, ειλικρινά αναρωτιέμαι μήπως τα Ηγετικά μας στελέχη στις πολιτικές και οικονομικές δομές εξουσίας ποτέ τους δεν υποχρεώθηκαν να βιώσουν αυτό που βιώνουν εκατομμύρια συμπολιτών μας και ως «σλόγκαν» αποδίδεται στον Βίκτωρα Ουγκώ:

     «Για να είσαι λεύτερος, πρέπει να μάθεις να είσαι φτωχός!».



     Η δική μου γενιά, σε μικρότερο σίγουρα βαθμό και λιγότερη ένταση από τη γενιά των προσφύγων και ντόπιων γονιών μας, βίωσε για αρκετό χρονικό διάστημα τη «φτώχεια» διατηρώντας ακέραιο το αίσθημα της αξιοπρέπειας, που δεν το μείωσε αυτό που ως «ανέχεια» χαρακτήριζε την αγαπημένη μας… Ψωροκώσταινα!



     Πέρασαν οδυνηρά, μέρες, εβδομάδες, μήνες και χρόνια και συμπληρώθηκε μια ΔΕΚΑΕΤΙΑ της υποταγής μας ως Οικονομίας, ως Έθνους και ως Λαού στην περιβόητη τρόικα η οποία για λόγους που υπαγορεύουν οι στρατηγικές και τεχνικές «πλύσης εγκεφάλων» απέκτησε το νέο όνομα «Θεσμοί»…



     Στην περασμένη δεκαετία Κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ...

ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Στην υγεια μας. Τελικά μάλλον είμαστε για τα πανηγύρια


Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ


Η αλήθεια είναι ότι στην πανδημία για τον Κορωνοιο οι γιατροί και οι Νοσηλευτές  έκαναν ότι μπορούσαν

Και πολλές φορές περισσότερα από όσα μπορούσαν

Από την άλλη και η πολιτεία δεν έμεινε πίσω

Βέβαια δεν έκαναν διορισμούς γιατί το σύστημα ήταν και είναι  πλήρες

Έτσι λοιπόν εξαντλήθηκαν σε ότι  πιο ανέξοδο μπορούσαν

Πρώτα ξεκίνησαν με βαρύγδουπες δηλώσεις και μετά συνέχισαν με συγκινητικές ευχαριστίες

Όταν αυτά πλέον έγιναν βαρετά είπαν να ανεβάσουν το επίπεδο με κάτι πανηγυριώτικο στο όποιον βέβαια από πάντα ήταν πολύ καλοί

Πρώτα λοιπόν μας κάλεσαν να βγούμε στα μπαλκόνια και να χειροκροτήσουμε και μετά είπαν να δώσουν συναυλίες στον προαύλιο των Νοσοκομείων

Έτσι  είδαμε τα μουσικά σύνολα της ΕΡΤ σε ένα ποιοτικό πρόγραμμα και το προσωπικό των Νοσοκομείων με μάσκες και γάντια να χειροκροτεί συγκινημένο από τα μπαλκόνια

Στιγμές  απείρου κάλους

Πάντως όσο και να υποτιμήσαμε όλα αυτά πρέπει να ομολογήσουμε ότι παραδόξως λειτούργησαν

Έτσι σαν χώρα δεν είχαμε το πρόβλημα που είχαν άλλες χώρες και  αυτό οι αρμόδιοι δεν παραλείπουν να το λένε και να το ξαναλένε

Τώρα είπαμε να συνεχίσουμε στο ίδιο κλίμα

Αφιερώνουμε λοιπόν τα Σμυρναίικα τραγούδια των φετινών εκδηλώσεων στα Μακρίσια στους γιατρούς και τους Νοσηλευτές

Γιατί Σμυρναίικα ???

Ίσως γατί έχουν νοσταλγία και πόνο πολύ πόνο για κάτι οριστικά χαμένο

Κάποιοι θα μας πουν μίζερους …..

Λογικό από την πλευρά τους.

Όσοι όμως ζουν αυτό που ζουν μέσα στα Νοσοκομεία είτε από την μεριά των γιατρών είτε από την μεριά των ασθενών σίγουρα δεν  δίνουν δεκάρα γι αυτά τα πανηγύρια …

Όλοι λοιπόν αυτοί ούτε να πικρογελάσουν δεν θα μπορούν με το που θα μάθουν αυτά τα μεγάλα νέα …..

Θα το ξαναπούμε έστω και αν για κάποιους έχει καταντήσει βαρετό

Όταν...

ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟ ΚΩΛΟΧΑΝΕΙΟ: Η Ελλάδα αναστενάζει στις «ουρές» των δημόσιων υπηρεσιών που σιτίζουν στρατούς "βασιλάκηδων"...


Οι πολίτες ανησυχούν. Για την οικονομία, για την τσέπη τους, για τα εθνικά θέματα, για τον κοροναϊό.

Κι εύλογα ανησυχούν, όλα είναι θέματα καυτά, θέματα τα οποία έχουν αντιμετωπίσει και άλλες κυβερνήσεις, εκτός από την πανδημία.

Μια κυβέρνηση κρίνεται και από το πώς διαχειρίζεται τους εξωτερικούς κινδύνους, και πώς βοηθάει τους πολίτες να αντιμετωπίσουν τα οικονομικά τους προβλήματα, την ανεργία, το φόβο της επόμενης ημέρας.

Όμως, και με αφορμή το άρθρο μου σχετικά με τις τριτοκοσμικές καταστάσεις που βιώνει ο κόσμος στις δημόσιες υπηρεσίες, εκείνο που βγαίνει είναι ότι νούμερο 1 πρόβλημα παραμένει η καθημερινότητα.

Ητοι, η διαχείριση του χρόνου που έχει ο καθένας για να πραγματοποιήσει τις καθημερινές του συναλλαγές.

Συναλλαγές απαραίτητες για τη ζωή του, για την επιβίωσή του, για να προχωρήσει μπροστά η δουλειά του.

Όταν χάνονται χιλιάδες εργατοώρες μέσα σε μια ουρά.

Όταν κινδυνεύει η ψυχολογική κατάσταση του καθενός που έρχεται σε επαφή με τις δημόσιες υπηρεσίες.


Όταν χάνονται πολίτες και δημόσιοι υπάλληλοι σε έναν κυκεώνα νόμων, διατάξεων, κανονιστικών ρυθμίσεων, τότε κάτι πάει στραβά σ’ αυτή τη χώρα.

Η Ελλάδα έχει κάνει σπουδαία βήματα στον τομέα της ψηφιοποίησης του κράτους.

 
Από την ηλεκτρονική εφορία, όπου πολλές φορολογικές εργασίες γίνονται με ένα κλικ.

Μέχρι την έκδοση πιστοποιητικών που μέχρι πρότινος έπρεπε να περιμένεις ημέρες για να τα πάρεις, αφού πρώτα έπρεπε να επισκεφτείς ένα ΚΕΠ.

Πρόσφατα ανακοινώθηκε η ψηφιακή σύνταξη και το e-ΚΕΠ.

Το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής έχει κάνει σπουδαία δουλειά σε πιεστικές συνθήκες και είναι άξιο συγχαρητηρίων.

Αλλά και η ΑΑΔΕ έχει προχωρήσει με πολύ μεγάλα βήμα, άλματα θα έλεγα, στην ψηφιοποίηση βασικών καθημερινών οικονομικών συναλλαγών.

Όλα αυτά είναι καλά, αλλά μέχρι εκεί. Η Ελλάδα συνεχίζει να αναστενάζει στις ουρές.

 
Ουρές στις εφορίες, ουρές στα ασφαλιστικά ταμεία, στους δήμους για τα αδήλωτα τετραγωνικά, στις Πολεοδομίες για οποιαδήποτε εργασία. Στις τράπεζες, στη ΔΕΗ και την ΕΥΔΑΠ.

Ουρές ατέλειωτες στο υπουργείο Μεταφορών για έκδοση αδειών οδήγησης. Ταλαιπωρία στις ουρές των νοσοκομείων για ένα εισιτήριο στα εξωτερικά ιατρεία, για μια εισαγωγή σε κάποια κλινική.

Ταλαιπωρία, χαμένος χρόνος και χρήμα σε μια δημόσια διοίκηση που δεν μπορεί να προσαρμοστεί στα σύγχρονα δεδομένα.

 
Με υπαλλήλους που πολλές φορές αγνοούν τι είναι υπολογιστής. Με υπηρεσίες που δεν συνδέονται ηλεκτρονικά μεταξύ τους. Με ορόφους που δεν «μιλάνε» μεταξύ τους και οι πολίτες γίνονται μπαλάκι από το ένα γραφείο στο άλλο.

Αδυναμία στη διαχείριση βασικών εργασιών, αδυναμία στο να τηρηθούν οι κανόνες.  


Τα ηλεκτρονικά ραντεβού είναι για γέλια, η πρόσβαση σε άτομα με ειδικές ανάγκες πολλές φορές καταστρατηγείται.

Το «μέσον» ακόμη και για μια απλή συναλλαγή είναι κύριο στοιχείο της δημόσιας διοίκησης.

Ελαβα άπειρα μηνύματα για υπηρεσίες που δεν λειτουργούν κανονικά, που εξευτελίζουν τους πολίτες, που τους φέρονται σαν σκλάβους και χωρίς κανένα σεβασμό.

Η τάδε εφορία, ο δείνα ΕΦΚΑ, η πολεοδομία της ντροπής, ο δήμος της αρπαχτής, το ταμείο της υπομονής, το υπουργείο του «μπάρμπα από την Κορώνη».

Πλήθος ιστορίες ταλαιπωρίας, αγωνίας, αγανάκτησης, ακόμη και φόβου στα χρόνια του κοροναϊού.

Γι’ αυτό λοιπόν οι υπουργοί, όλοι οι υπουργοί όλων των κυβερνήσεων οφείλουν να ξέρουν τι γίνεται στη δημόσια διοίκηση.

Να ξέρουν ότι ο κόσμος που πληρώνει φόρους και εισφορές, που χάνει τη δουλειά του και την προσωπική του ηρεμία για να διεκπεραιώσει μια υπόθεσή του, απαιτεί σεβασμό.

Οι υπουργοί πρέπει να βγαίνουν από τη γυάλα της εξουσίας και να μπαίνουν στις ουρές. Ή να στέλνουν συμβούλους τους να ακούνε τι λένε οι πολίτες.

Να ακούνε και τα παράπονα, και την οργή, και τις ύβρεις, και τις παρατηρήσεις.

Μόνο έτσι μπορούν να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες στους πολίτες που τους ψηφίζουν αλλά και σε όσους δεν τους ψηφίζουν.

Οι Ελληνες αξίζουν καλύτερης αντιμετώπισης και κάποια στιγμή πρέπει...

ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΕΘΝΟΠΑΤΕΡΟΚΗΦΗΝΟΚΑΤΣΑΠΛΙΑΔΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Η τουριστική φρενίτιδα ως νόσος και ο Ελληνισμός ως φτηνό φολκλόρ για πούλημα…

Η Ελλάδα ως καρικατούρα του εαυτού της, ως ένα τουριστικό θέρετρο, μπορεί να αποτελέσει το φέρετρο του ελληνικού πολιτισμού

    Από τον Παναγιώτη Λιάκο

Σάββατο μεσημέρι της 25ης Ιουλίου 2020. Στη φωτογραφία βλέπουμε μια άποψη από την οδό Αποστόλου Παύλου στο Θησείο, η οποία ουσιαστικά αποτελεί προέκταση της Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Το εντυπωσιακό με τη λήψη είναι το υπέροχα αδειανό από τουρίστες τοπίο, σ’ έναν δρόμο που «αγκαλιάζει» την Ακρόπολη και αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς του πλανήτη!

Βρισκόμαστε στα τέλη Ιουλίου και η Αθήνα δεν έχει πλημμυρίσει από την απίστευτη ανθρωπομάζα που την εξουθενώνει, την μπουκώνει με φτηνό χρήμα και μειώνει δραματικά το ακαθάριστο εθνικό προϊόν αξιοπρέπειας.  

Οι μεταπολεμικοί -πλην Αλεξάνδρου Παπάγου- ηγέτες πόνταραν στα εύκολα για να πάρουν για λογαριασμό του έθνους κάτι λιγότερο από το τίποτα. Επένδυσαν φιλοδοξίες, σχεδιασμούς και πολιτικά προγράμματα στο ντοπαρισμένο «άλογο» της ανάπτυξης του τουρισμού. Προσανατόλισαν την οικονομία (και το χειρότερο: την κυρίαρχη εθνική ιδεολογία) στην ταχύτητα και στη δεξιότητα αλλαγής πανωσέντονων στα κρεβάτια των δωματίων των ξενοδοχείων και στο καλό μνημονικό και στη δεξιότητα των σερβιτόρων στην παράδοση κάθε παραγγελίας. 

Δημιούργησαν έναν ανθρωπότυπο κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσίν τους. Όπως εκείνοι, που υποθέτουμε ότι εξουσιάζουν, είναι φιλήκοοι των ξένων, έτσι προώθησαν και λάνσαραν την ανάγκη ύπαρξης Ελληνέζων που προορίζονται για υπηρέτες των τουριστών.

Φοβήθηκαν ότι αν δημιουργείτο αναντιστοιχία μεταξύ της κοινωνικής τάσης και της δικής τους φυσικής ροπής, η ετερόφωτη εξουσία τους θα χανόταν γρήγορα. Πρέπει η ψυχή του λαού να μαρκάρεται με τα στίγματα των κυβερνώντων, αλλιώς θα εξεγερθεί.

Επιπλέον, οι μεγάλες δυνάμεις που θέλουν καθαρό το πεδίο στην περιοχή ώστε να αναπτύσσουν εύκολα τις στρατηγικές τους και να εφαρμόζουν ανεμπόδιστα τη μεσογειακή πολιτική τους είναι απίθανο να θέλουν μία Ελλάδα ισχυρή, ελεύθερη και ανεξάρτητη.

Γι’ αυτό και επιδιώχθηκε πάση θυσία να τεντωθεί, να ξεχειλωθεί και να φτάσει στα ακρότατα όριά της η τουριστική φρενίτιδα 
Η αποδοχή τουριστικού συναλλάγματος είναι παγκόσμια πρακτική. Ωστόσο, στην Ελλάδα αυτό...

ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΚΟΡΩΝΟΪΟΣΟΥΡΓΕΛΑΡΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Ηλίθιος και πανηλίθιος

Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΝΙΚΑ

Η ελληνική ισχνή, ταλαιπωρημένη αγελάδα δίνει μία και χύνει την καρδάρα με το γάλα. Επιστροφή στον παλιό, τον γνώριμο, τον συνηθισμένο, τον αποκρουστικό παλιό εαυτό μας. Με ιλιγγιώδεις ταχύτητες. Back to the Past

Δηλαδή στο αραλίκι. Δηλαδή στον παροιμιώδη «ωχαδερφισμό». Δηλαδή «ξέρεις ρε ποιος είμαι εγώ;» Δηλαδή «όλα αυτά είναι συνωμοσία για κορόιδα συστημικά». Δηλαδή «άσε να λένε». Δηλαδή «είμαι νέος γυρίζω και ξεφεύγω από κορωνοιό». Και δηλαδή «τα κάνουν όλα αυτά προκειμένου προκειμένου να προστατεύσουν τα στίφη τα τουριστικά»

Δηλαδή τι δεν καταλαβαίνεις;  

Να φοράς μάσκα σε κλειστούς χώρους; Πρέπει: Να πλένεις συχνά τα χέρια σου; Πρέπει! Να κρατάς αποστάσεις; Πρέπει!

Και δηλαδή τι πρέπει να γίνει;  

Κάθε «ωχαδερφιστής» να συνοδεύεται από ένστολο αστυνομικό;  

Κάθε χαβαλές να επιτηρείται από τον αποκλειστικό παιδονόμο του; 

Και κάθε θερμόαιμος νεανίας να κυκλοφορεί με την νταντά του;

Τόσος ασυγκράτητος, αθεράπευτος, αχόρταγος παλιμπαιδισμός; 

Τόσο ανεγκέφαλος; 

Τόσο «αναλφάβητος»; 
Τόσο απληροφόρητος; 
Τόσο ξερόλας; 
Τόσο ανεκδιήγητος; 
Τόσο ανόητος; 
Τόσο πανηλίθιος;

Προφανώς η (περίπου) τρίμηνη καραντίνα δεν ήταν αρκετή. Προφανώς η «διδασκαλία» του Τσιόδρα των τριών μηνών δεν ήταν αρκετή. 

Προφανώς ο μέσος εγκέφαλος των πολιτών δεν κατάφερε να αφομοιώσει σε τρεις μήνες το μάθημα του «α μπε μπα μπλον του κείθε μπλον α μπε μπα μπλον του κείθε μπλον μπλιν μπλον»

Προφανώς είτε είμαστε παντελώς καθυστερημένοι.
Είτε αιωνίως αναλφάβητοι και μετεξεταστέοι. Είτε ανεπίδεκτοι μαθήσεως. Είτε τριτοκοσμικοί, μωαμεθανοί, μουσουλμάνοι που παριστάνουν τους Ευρωπαίους. Είτε ουδεμία σχέση ο Ελληνας με τον ορθό λόγο, την απλή λογική και την στοιχειώδη, της πρώτης Δημοτικού, την Αριθμητική!
 

Γκα γκα ου α λοιπόν. Ξεφαντώνω, ξενυχτάω, ξεχαρμανιάζω και λογαριασμό σε κανέναν δεν δίνω. Επομένως. Με τα αυξημένα κρούσματα Covid19. Με την έλευση τουριστών. Με τον παγκόσμιο συναγερμό πως δεύτερο κύμα καταφθάνει SOS. 

Δύο πράγματα λοιπόν. Για να καταλάβεις βρε αθεόφοβε το αδιέξοδο και την αντιφατικότητα της περίπτωσής σου

ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΚΟΡΩΝΟΪΟΣΟΥΡΓΕΛΑΡΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Από τα πανηγύρια στα beach bars...


Του Δημήτρη Παπακωνσταντίνου

Τα μηνύματα από την πολιτική προστασία και η ανάγκη επιβολής μέτρων δεν πρέπει να υποτιμηθούν. Και από τους πολίτες αλλά και από την Πολιτεία...

Ίσως δε να είναι πιο σημαντικό να ερμηνεύσει σωστά την κατάσταση η Πολιτεία, καθώς οι πολίτες, για να μην κοροϊδευόμαστε, ακολουθούν λιγότερο ή περισσότερο πιστά και υπεύθυνα, τα μέτρα που η Πολιτεία λαμβάνει. Ναι, θα έπρεπε η ατομική ευθύνη να βρίσκεται σε άλλο πολύ υψηλότερο επίπεδο σε αυτή τη χώρα, αλλά πώς να το κάνουμε τώρα. Η κατάσταση είναι γνωστή, τα θετικά και τα αρνητικά της φυλής, επίσης γνωστά. Μπροστά στην ανάγκη και τον κίνδυνο γινόμαστε παράδειγμα προς μίμηση, όταν χαλαρώσουμε είμαστε κοντά στο παράδειγμα προς αποφυγή. Όποιος υπεύθυνος φορέας παριστάνει ότι δεν το αντιλαμβάνεται ή δεν το γνωρίζει, κοροϊδεύει με τη σειρά του. 

 
Γι' αυτό είναι σημαντικό να λαμβάνονται τα ενδεδειγμένα μέτρα, αλλά και με τις ενδεδειγμένες κυρώσεις. Κι όμως, αυτό μετράει... Αλλά και να στέλνονται στην κοινωνία τα σωστά μηνύματα που δεν αφήνουν περιθώρια για παρερμηνείες ή... θεωρίες συνωμοσίας. 


Όταν επικρατούν διαφορετικά μέτρα και σταθμά, δεν μπορούμε να ελπίζουμε σε συμμόρφωση. Δυστυχώς, αλλά έτσι είναι.  


Ας δούμε ένα πολύ απλό παράδειγμα. Αλλά αρκετά ενδεικτικό της μη σταθερής γραμμής.  


Δεν μπορεί να απαγορεύονται τα πανηγύρια και να επιτρέπονται τα πάρτι στα beach bar. Δηλαδή στο ένα ο συνωστισμός και ο κακός χαμός είναι επικίνδυνος για διάδοση του ιού και στο άλλο όχι; Ή επειδή συνήθως στα beach bar οι ηλικίες είναι μικρότερες από ό,τι στα πανηγύρια (κατά μέσο όρο...) στο ένα πειράζει και στο άλλο όχι; Θα μπορούσαν να αναφερθούν πολλά, δεκάδες αντίστοιχα παραδείγματα όπου επικρατούν παράλογες αντιφάσεις ως προς τη λήψη ή τήρηση των μέτρων. Τα γνωρίζουμε όλοι μας. Η λίστα είναι πολύ μεγάλη...
 
Θα επιμείνω στο μήνυμα που περνούν ή θα έπρεπε να περνούν στην κοινωνία οι έχοντες την ευθύνη. Γιατί ο κόσμος, δεν έχει χαλαρώσει από μόνος του. Αυτή την εικόνα λαμβάνει. Όταν έβλεπε συγκεντρώσεις, συνωστισμό και μη χρήση μάσκας, δεν είναι παράλογο που με τη σειρά του χαλάρωσε. Και όταν ενόψει και του ανοίγματος του τουρισμού συνολικά στη χώρα υπήρξε ένας... υπερτονισμός της covid-free κατάστασής της.  


Ίσως μάλιστα ο μόνος που έχει τηρήσει με ευλάβεια την αποστολή ενός σταθερού μηνύματος προς την κοινωνία να είναι ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας. Στέλνοντας ξεκάθαρα το μήνυμα ότι "δεν τελειώσαμε" και χρειάζεται προσοχή. Ο κ. Τσιόδρας σε πολλές δημόσιες εμφανίσεις του, σε μέρη όπου υπάρχει εξ ορισμού συνωστισμός, επέλεξε να εμφανιστεί με μάσκα. Την οποία τώρα πλέον και πάλι θα πρέπει να φορούν οι πολίτες υποχρεωτικά σε όλο και περισσότερους κλειστούς χώρους. Και ας ελπίσουμε ότι δεν θα χρειαστεί να επεκταθεί το μέτρο και για τους ανοιχτούς...

Βεβαίως, η κατάσταση δεν έχει ξεφύγει. Ανησυχεί, χτυπά καμπανάκια τα οποία πρέπει να ληφθούν πολύ σοβαρά υπόψη, αλλά ακόμα είναι σχετικά εύκολα διαχειρίσιμη. 


Και είναι κρίσιμο να μην ξεφύγει, να μείνει η εκδήλωση κρουσμάτων σε έναν λογικό αριθμό και με μετάδοση μειωμένου ιικού φορτίου. Γιατί το "φόρτε" του καλοκαιριού είναι μπροστά μας. Και οι μετακινήσεις θα είναι μαζικότερου χαρακτήρα και προφανώς οι αφορμές για συνωστισμό θα είναι ακόμα περισσότερες. Έτσι ώστε να μην μπούμε στο φθινόπωρο με... κακό lead in από το καλοκαίρι. Γιατί μπορεί ο καιρός να κρατήσει ακόμα για πολύ και να δώσει την ευκαιρία να αποφευχθούν οι συγκεντρώσεις σε κλειστούς χώρους, όμως μην ξεχνάμε ότι...

ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΚΟΡΩΝΟΪΟΣΟΥΡΓΕΛΑΡΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Κι όμως, έχουν γίνει λάθη στη διαχείριση της πανδημίας

Toυ ΑΓΓΕΛΟΥ ΚΩΒΑΙΟΥ

Οσο βρισκόμαστε –κατά τα φαινόμενα και τις προειδοποιήσεις των ειδικών– στην αρχή ή και στο μέσον ενός δεύτερου κύματος της πανδημίας, κάποιες διαπιστώσεις είναι αναπόφευκτες.  


Αναπόφευκτη είναι και η απορία που προξενούν ορισμένες αντιφατικές αποφάσεις.   


Ως προς τις διαπιστώσεις, όποιος κυκλοφορεί οπουδήποτε αυτές τις ημέρες, κατανοεί ότι σχεδόν κανένας δεν λαμβάνει υπόψη του τα όσα ακούγονται από τις τηλεοράσεις ή μεταδίδονται από τα ΜΜΕ εν γένει. Αλλωστε, το καλοκαίρι οι περισσότεροι δεν ασχολούνται με αυτά…  


Είναι όμως την ίδια στιγμή φανερό ότι ακόμη και στην πρώτη περίοδο της επιτυχούς διαχείρισης, έγιναν κάποια σημαντικά λάθη. Το μεγαλύτερο από αυτά αποδεικνύεται ότι ήταν η καλλιέργεια της αίσθησης στους νέους, ότι είναι περίπου άτρωτοι από τον ιό. Αποτέλεσμα είναι οι νέοι, έφηβοι και λίγο μεγαλύτεροι, να συγκεντρώνονται σε αγέλες σε μπαρ, καφετέριες, πλατείες, παραλίες κ.α., σαν μην τρέχει τίποτε. Η προσπάθεια να τους εξηγήσει κάποιος τους κινδύνους και τις απειλές είναι σχεδόν μάταιη, ως αποτέλεσμα ενός συνδυασμού της εφηβικής ιδιοσυγκρασίας, των στοιχείων της γενικής αγωγής, των σημείων των καιρών, αλλά και της σχεδόν εδραίας πεποίθησής τους ότι ο ιός δεν τους αφορά… 


Την ίδια στιγμή, η απορία είναι μεγάλη όταν κανείς ακούει προειδοποιήσεις, συστάσεις και ανησυχίες για την πορεία της πανδημίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό και ακούει τον υπουργό Τουρισμού να ανακοινώνει το άνοιγμα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα. 


Από την πρώτη περίοδο της πανδημίας τα κρουαζιερόπολοια είχαν περιγραφεί περίπου σαν εκκολαπτήρια της Covid-19, με εργαστηριακό μάλιστα ενδιαφέρον για τον τρόπο εξάπλωσης της πανδημίας. Σήμερα, ετοιμάζονται(;) να τα υποδεχθούν σε ελληνικά νησιά.  


Με ποιο σκεπτικό γίνεται αυτό;  


Δύσκολο να εξηγηθεί και πάντως ακόμη δυσκολότερο να δικαιολογηθεί. 


Το ρίσκο είναι εξαιρετικά υψηλό και εν τέλει η συμβολή της κρουαζιέρας στην ελληνική οικονομία είναι σχεδόν ασήμαντη, ειδικά υπό τις παρούσες συνθήκες. 


Τα δύο αυτά παραδείγματα φανερώνουν...

ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟ ΚΩΛΟΧΑΝΕΙΟ: Τελειώνουμε και με τα ενοικιαζόμενα. Υπομονή...

Του Γιώργου Κράλογλου

Το φυσάει και δεν κρυώνει ο κορονοϊός. Τίποτε δεν του αφήσαμε να διώξει. Σουβλάκια, γκαρσόνια και rooms to let...Τι θα κάνει; Θα σηκωθεί να φύγει...

Το 2021 δεν θα βρει τίποτε να χαλάσει. Τι μας έχει μείνει στην Ελλάδα. Άνεργοι και κάποια μαγαζιά που δεν προλάβαμε να τα κάψουμε...
 

Τον κορονοϊό θα περιμέναμε; Δεκαετίες διώχνουμε ό,τι μπορούμε και ό,τι στέκεται. Και τι δεν κάναμε για να μη μείνει τίποτε όρθιο στον τόπο μας.

Δεν αντιγράψαμε τους Οθωμανούς με τα χαράτσια τους και μεταφράσαμε σουλτανικά φιρμάνια για φόρο κάθε είδους; Τα αντιγράψαμε.

Ψάξε στην Ευρώπη και δεν θα βρεις άλλη χώρα να μας ανταγωνίζεται στα χαράτσια. 

 
Δεν θα βρεις χώρα που ο επαγγελματίας, ο νέος επαγγελματίας, να ξεκινάει με "το κράτος στην τσέπη του", από την πρώτη μέρα.

Και αν τολμήσει να καταφύγει στο "ποινικό αδίκημα" του κέρδους τον αποκεφαλίζουμε. Ενιαίο χαράτσι που ψηφίζουμε νύχτα στη Βουλή και ποιος τον λογαριάζει...

Τι δεν κάναμε να μετατρέψουμε σε μικρούς τους μικρομεσαίους. Να αφήσουμε στο 1,45% της εθνικής παραγωγής τους μεγάλους. Να φορολογήσουμε τους μικρούς τόσο που από 630.000 να τους πάμε στις 350.000.

Υποφέραμε..., να διώξουμε, με τις κλωτσιές από την Ελλάδα, αυτούς που, οι πρώην κομμουνιστές στα γειτονικά Βαλκάνια, τους υποδέχονται σήμερα ως επενδυτές, επενδύσεις και πολυεθνικές.

Κανείς δεν ξέρει τι κόπο μας πήρε…, να διώξουμε από την Ελλάδα 40.000 φορολογικούς κωδικούς και να γεμίσουμε τις εφορίες της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας, της Τσεχίας και της Κροατίας Εύκολο το νομίζεις;

Κουραστήκαμε, χρόνια τώρα, να βρούμε φόρους, εισφορές, χαράτσια, τιμές ηλεκτρικού, καυσίμων και άλλα κόλπα, να διώξουμε (με αλλαγή έδρας) 7.000 ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις, που είχαν "βολευτεί" στην Ελλάδα.

Τι νομίζουμε δηλαδή; Ότι είχαμε καθαρίσει τον τόπο από τη "λέπρα" της ιδιωτικής οικονομίας, την 15ετία 1975-1990 όταν τσουβαλιάζαμε τα ντόπια επιχειρηματικά "χταπόδια" (έτσι αποκαλούνε και σήμερα τους Ανδρεάδηδες, Μποδοσάκηδες, Ωνάσηδες, Νιάρχους, Τσάτσους, Αγγελόπουλους και κάτι εφοπλιστάδες).

Ευτυχώς που έβαλαν το χεράκι τους και οι επαγγελματίες επαναστάτες δολοφόνοι της 17 Νοέμβρη και καθάρισαν 2-3. Προσπάθησαν να φάνε άλλους 2. Και διέλυσαν ό,τι μπορούσαν πριν τους ανακαλύψουμε...

Τι μας έμειναν από εκεί και πέρα. Κάτι πολυεθνικοί. Στα πετρέλαια οι 7 αδελφές. Κάτι Άραβες που είχαν σηκώσει κεφάλι. Λίγοι Ιταλοί, μερικοί Αμερικανοί, Γάλλοι. Και 1-2 Ρώσοι που δεν δυσκολευτήκαμε (το 1990-2010) να τους στείλουμε από εκεί που ήρθαν. Όχι τι νόμιζες...

Γιατί να μην ξεκουμπιστούν και αυτοί; Εμείς τα ξέρουμε όλα. Και από χρυσάφια. Και από έρευνες πετρελαίων. Και από διανομή. Και από διύλιση. Και από ηλεκτρισμό. Και από ό,τι θέλεις...

Ποιο είναι το πρόβλημα;  


Οι τιμές που τα πουλάς. Όταν όμως έχεις το κράτος και μόνο το κράτος να βάζει ό,τι τιμές του αρέσει (και ας πάνε στον διάβολο οι ιδιώτες αφού έτσι και αλλιώς είναι αγκάθι στο παπούτσι σου...) δεν έχεις τίποτε για να σκάσεις. Βγάζεις τα τιμολόγια σου και όσοι μείνουν, έμειναν.

Και τι θα έκαναν δηλαδή, αν έμεναν οι ιδιώτες επιχειρηματίες ή αν οι εφοπλιστές δεν άλλαζαν σημαία επειδή δεν συμφωνούσαν με τα χαράτσια μας και τις βουτηχτές μας. Θα μας πήγαιναν στα δικαστήρια;

Για να τολμήσει ιδιώτης επιχειρηματίας να πάει σε δικαστήριο. Έχει την υπομονή να περιμένει 5 χρόνια μήπως και ανοίξει ο φάκελος; Αλλά 4 χρόνια να βγει απόφαση; Και 2 χρόνια να καθαρογραφεί;

Αν την έχει ας πάει και σήμερα. Ακόμη έτσι έχουν τα πράγματα. Αν πρόκειται μάλιστα για σκάνδαλο. Η 20ετία δεν σου φτάνει.

Συνεπώς...

ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟ ΚΩΛΟΧΑΝΕΙΟ: Γιατί στην Ελλάδα να φοβούνται αυτοί που είναι εντάξει;

Toυ ΑΛΕΞΗ ΠΑΠΑΧΕΛΑ

Ο καπιταλισμός για να λειτουργήσει αποτελεσματικά πρέπει να είναι δίκαιος. Πρέπει να αποδέχεται την αποτυχία για όποιον παίρνει απαραίτητα ρίσκα. Πρέπει όμως και να βασίζεται στην παραδειγματική τιμωρία όσων λειτουργούν κατά τρόπο αθέμιτο, πλουτίζουν παράνομα και ποδοπατούν τους βασικούς κανόνες της πολιτείας.

Στην Ελλάδα διαπιστώνεται ένα παράδοξο. 

Βλέπει κανείς υγιείς επιχειρηματίες οι οποίοι αγωνιούν για το προσωπικό τους, για το μέλλον των επιχειρήσεών τους. Προσπαθούν να είναι εντάξει στις υποχρεώσεις τους, πληρώνοντας εγκαίρως φόρους και δάνεια. Ο κορωνοϊός τούς έχει κάνει να χάσουν τον ύπνο τους. Υστερα από δέκα χρόνια κρίσης και πολύ δύσκολων αποφάσεων, η αβεβαιότητα ξαναγύρισε. Με δυσκολία κοιμούνται τα βράδια και προσπαθούν να σώσουν ό,τι μπορούν.

Την ίδια στιγμή, βλέπει κανείς χαλαρούς και ωραίους «επιχειρηματίες», οι οποίοι απολαμβάνουν τις διακοπές τους με μεγάλα σκάφη σε κοσμικά θέρετρα αφού έχουν φεσώσει το σύμπαν και έχουν παραβιάσει κάθε άρθρο, κάθε κώδικα...

Μα θα πει κάποιος, τι σας έπιασε τώρα, σας κατέλαβε σοσιαλμανία;  

Οχι, το αντίθετο! Θέλουμε ένα σύστημα ελεύθερης αγοράς, στο οποίο όμως όποιος πιάνεται στα πράσα θα πληρώνει το τίμημα

Δεκάδες μικροί και μεσαίοι παραγωγοί, που αποτελούσαν αναπόσπαστο κομμάτι του παραγωγικού ιστού της χώρας, πλήρωσαν –για παράδειγμα– το κόστος της κακοδιαχείρισης μιας μεγάλης εταιρείας λιανικού εμπορίου.  

Το ίδιο και ο Ελληνας φορολογούμενος, μέσω των τραπεζών. Πριν από λίγα χρόνια υλοποιήθηκε με μεγάλες πιέσεις μια συμφωνία που έκλεισε το ζήτημα χωρίς πολλά πολλά. Τέλος καλό, όλα καλά.

Μια άλλη εταιρεία που εμφανίσθηκε σαν πολυεθνική, αλλά αποδείχθηκε «μαϊμού», έκανε όλες τις παρανομίες που μπορούσε. Η Δικαιοσύνη, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, όλες οι ελεγκτικές αρχές αρχικά κοιμήθηκαν και μετά κινήθηκαν με απελπιστικά αργούς ρυθμούς. Εν τω μεταξύ, όποιος εκπρόσωπος του ελληνικού κράτους ταξίδευε στο εξωτερικό άκουγε επικεφαλής μεγάλων επενδυτικών οίκων να εκφράζουν την οργή τους και να εξηγούν ότι δεν θα επενδύσουν σε ελληνική εισηγμένη εταιρεία αν δεν υπάρξει κάθαρση στη συγκεκριμένη υπόθεση. Η πίεση αυξήθηκε κάπως, αλλά η κάθαρση αργεί.

Κάτι πρέπει να αλλάξει λοιπόν. Τα «συγχωροχάρτια» δεν βοηθούν στην εμπέδωση μιας νέας κουλτούρας σεβασμού των κανόνων από όλους

Ενας Ελληνας τραπεζίτης που έχει περάσει χρόνια στο εξωτερικό και γνωρίζει πρόσωπα και πράγματα αναρωτιέται συχνά «μα γιατί η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην οποία...

Εθνικών σουργελαράδων κωμωδία



Σαν σήμερα (31/7/ΧΧΧΧ)

904: Οι Σαρακηνοί καταλαμβάνουν τη Θεσσαλονίκη.

1922: Ο 18χρονος Ραλφ Σάμουελσον είναι ο πρώτος άνθρωπος στον κόσμο που κάνει θαλάσσιο σκι.

1976: Ο πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής, με επιστολή του προς τον πρόεδρο της ΔΟΕ, λόρδο Κιλάνιν, προτείνει τη μόνιμη τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ελλάδα.

1992: Ο Πύρρος Δήμας κατακτά το πρώτο του χρυσό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης. Συμμετέχει στην κατηγορία των 82,5 κιλών και σηκώνει 370 κιλά στο σύνολο



2017:  Πεθαίνει σε ηλικία 73 χρονών ο διάσημος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και ηθοποιός Σαμ Σέπαρντ .





2017: Πεθαίνει η  ηθοποιός ίνδαλμα του γαλλικού κινηματογράφου Ζαν Μορό, σε ηλικία 89 ετών

ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΝουΔοΣΥΡΙΖΑίικα ΛΑΘΡΟΜΑΧΜΟΥΤΑΡΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Καλούν σε απολογία τους κατοίκους της Λέσβου επειδή έστησαν μεγάλο σταυρό στο νησί

Συνεχίζεται η περιπέτεια των λιγοστών Ελλήνων που τα χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ, όταν όλα δούλευαν υπέρ του εποικισμού της χώρας, αντιστάθηκαν στη μετατροπή της Λέσβου σε «ισλαμική αποικία» και στην επικυριαρχία των ΜΚΟ. 


Κάποιοι από αυτούς, οι οποίοι το 2018 τόλμησαν να σηκώσουν έναν λευκό σταυρό στην περιοχή της Απελλής, που μετατράπηκε σε σύμβολο των Ελλήνων κατοίκων του νησιού, καλούνται από τις Αρχές να απολογηθούν για «κατ’ εξακολούθηση διάνοιξη λάκκου» και «παράνομη επέμβαση σε αρχαιολογικό χώρο».
 
Οι διώξεις, που, όπως καταγγέλλουν, είχαν ξεκινήσει με πολιτική υποκίνηση του ΣΥΡΙΖΑ, από ό,τι φαίνεται συνεχίζονται – παρά την αλλαγή της κυβέρνησης.  


Υπενθυμίζεται ότι κάποιοι είχαν φροντίσει να καταστρέψουν τον σταυρό που είχε στηθεί, αλλά οι κάτοικοι του νησιού δεν το έβαλαν κάτω. Προσπάθησαν αιφνιδιαστικά να τον τοποθετήσουν στο ίδιο μέρος, αλλά αντιμετωπίστηκαν από… αστυνομικές δυνάμεις που πήγαν για να τους εμποδίσουν. Αυτό είχε αποτέλεσμα να προσαχθούν 36 άτομα, τα οποία καλούνται τώρα να απολογηθούν. Τελικά ο σταυρός ξαναστήθηκε και η κατασκευή του έγινε κατόπιν χρηματοδότησης κυρίως από ομογενείς Αυστραλούς, που έλαβαν γνώση.
 
Από ό,τι φαίνεται, στο νησί αντιμετωπίστηκαν όλα τα προβλήματα, όπως το χτίσιμο παράνομων τζαμιών, οι καταλήψεις περιουσιών των ντόπιων από ΜΚΟ και μετανάστες, το κύμα εγκληματικότητας, που δεν έχει αφήσει αγρόκτημα για αγρόκτημα που να μην έχει λεηλατηθεί και όλα τα υπόλοιπα, και οι Αρχές ασχολούνται με τις «διανοίξεις λάκκου» για να τοποθετηθεί ένας χριστιανικός σταυρός. 


Θα ήταν αστείο, εάν δεν ήταν μια ζοφερή πραγματικότητα, που...

ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΑΛΗΤΑΡΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Gauche caviar (Αριστερά του χαβιαριού)

Διδάκτωρ Διδακτικής Γλωσσών και Πολιτισμών του Πανεπιστημίου Paris III – Sorbonne Nouvelle


  Ο δρόμος ήταν πάντα το πεδίο διεκδικήσεων της Aριστεράς. Εκεί θα κατέβαιναν το προλεταριάτο, ο λαός, οι εργαζόμενοι και η αριστερή διανόηση να διαμαρτυρηθούν. Η αστική τάξη είχε τις δουλειές της να κοιτάξει και η αστική της ευγένεια δεν της επέτρεπε να ουρλιάζει συνθήματα σε διαδηλώσεις. 


Όταν η Αριστερά έγινε gauche caviar, Αριστερά του χαβιαριού, εξαργυρώνοντας τους αγώνες της με θέσεις εξουσίας, απεσύρθη από τους δρόμους για να απολαύσει τα αγαθά του καπιταλισμού και της αστικής κουλτούρας που τόσο μισούσε.

Ο δρόμος ως πεδίο διεκδικήσεων δεν θα έμενε άδειος.  


Στη θέση της Αριστεράς εμφανίστηκαν τα παιδιά της, η άκρα Αριστερά, οι αναρχικοί και κάθε είδους παρακμιακή κοινότητα που πλέον δεν θα διαδήλωναν μόνο, αλλά θα βανδάλιζαν, θα κατέστρεφαν, θα έκαιγαν και θα βιαιοπραγούσαν με μίσος και βία.
 

Οι ομάδες αυτές μονοπώλησαν επί δεκαετίες το πεδίο διαμαρτυρίας. Ακόμη κι αν οι διαδηλώσεις ενίοτε οργανώνονταν από άλλους φορείς, με αριστερό πρόσημο επίσης, οι ομάδες αυτές φρόντιζαν να καπελώσουν την όποια διαμαρτυρία και να γυρίσουν τη συζήτηση από τα αιτήματα στα σπασίματα και στις καταστροφές.

Το φασιστικό κίνημα των ομάδων αυτών, σε πλήρη ανάπτυξη σε όλη τη Δύση, όχι μόνο σε εμάς, ήταν μία ένδειξη ότι ο δυτικός κόσμος εκβαρβαρίζεται, δεν εκπολιτίζεται. Αντί, ωστόσο, να μπει φρένο στη νέα αυτή μορφή φασισμού, όλο το σύστημα, πολιτικοί και ΜΜΕ, είτε αδιαφόρησαν μπροστά σε αυτόν τον κίνδυνο είτε αγκάλιασαν τους τραμπούκους στοργικά αποκρύπτοντας τα ποινικά τους αδικήματα και χαϊδεύοντάς τους ωσάν να πρόκειται για αγγέλους και όχι για βανδάλους.
 

Η gauche caviar έχυσε τόνους μελάνι για να υπερασπίζεται τον αντιφασισμό, τον αντιρατσισμό και άλλα θέματα της μοδός. Ουσιαστικά υπερασπίζεται έναν νεοφασισμό που εκφράζει το άκρο της, το παιδί της, αυτό που άφησε στο πόδι της εγκαταλείποντας τον δρόμο και μετακομίζοντας στα σαλόνια της μπουρζουαζί.
 

Την προηγούμενη εβδομάδα στην πλατεία Βικτωρίας έγινε και η αποκάλυψη όλου αυτού του σκηνικού. Πλέον στον δρόμο βρίσκονταν αστοί, οι «μισητοί» νοικοκυραίοι, διεκδικώντας την αξιοπρέπειά τους ως πολίτες. Αυτή η συγκέντρωση κατοίκων, στην οποία συμμετείχαν άνθρωποι όλων των πολιτικών αποχρώσεων, λοιδωρήθηκε από την gauche caviar όσο δεν παίρνει. Η gauche caviar από το σαλονάκι της συντάχθηκε με τους τραμπούκους και πέταξε τόνους λάσπη στους δικαίως διαμαρτυρομένους.
 

Το αφήγημά της, όμως, αυτήν τη φορά δεν πέρασε. Και δεν πέρασε γιατί...

ΣΥΡΙΖΟΣΟΥΡΓΕΛΑΡΑΔΙΚΟ - ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΣΟΥΡΓΕΛΑΡΑΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Θερινές διακοπές επαναστατημένων σουργελαράδων




ΣΥΡΙΖΟΣΟΥΡΓΕΛΑΡΑΔΙΚΟ - ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΞΕΦΤΙΛΑΡΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Καλύτερα στη Βάρκιζα για μπάνιο

Του ΚΩΣΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗ

Η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ διοργανώνει κάμπινγκ στον Γράμμο. Στα χνάρια των ανταρτών του Δημοκρατικού Στρατού. Μια χαρά. Ωραία θα περάσουν τα παιδιά, αρκεί να μην πέσουν σε τίποτα Κνίτες με την ίδια ιδέα.  


Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει από τη θέση «Χάρος», τοπωνύμιο ιδανικό για να αρχίζεις τις διακοπές σου ή να τελειώνεις έναν Εμφύλιο -όπως το δει κανείς. Στη συνέχεια οι νεολαίοι θα περιηγηθούν στα περάσματα που χρησιμοποιούσε ο Δημοκρατικός Στρατός, θα επισκεφτούν τις θέσεις του επιχειρησιακού νοσοκομείου και θα σταθούν στο σημείο που τρεις αντάρτες έδωσαν τέλος στη ζωή τους. Όπως μας πληροφορεί το Δελτίο Τύπου: «Πολεμώντας μέχρι και την τελευταία σφαίρα τους αντί να παραδοθούν στις δυνάμεις του Ελληνικού Στρατού αγκαλιάστηκαν και τραγουδώντας το τραγούδι του Δ.Σ.Ε, “για σε πατρίδα μας Ελλάδα, ζώσαμε τα άρματα ξανά”, έπεσαν στον γκρεμό».  


Διότι, ως γνωστόν, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο Ελληνικός Στρατός ταυτίζεται με τον εχθρό. Γνωστά πράγματα


Το camping θα ολοκληρωθεί με αφηγήσεις από μαχητή του Δημοκρατικού Στρατού. 


Ευλόγως θα απορήσετε για ποιο λόγο δεν πήγαν στη Βάρκιζα. Θεματικά το concept δεν αλλάζει, απλώς έχει λιγότερο αίμα, ενώ οι κατασκηνωτές θα μπορούσαν να απολαύσουν και τις βουτιές τους στη θάλασσα. Βέβαια στον Γράμμο μπορεί ένας νεολαίος να κάνει και άλλα πράγματα. Ας πούμε να παίξει paintball, αναπαριστώντας τη μάχη, διακηρύττοντας και το δικαίωμα στην εναλλακτική ανάγνωση της Ιστορίας, ανιχνεύοντας την εξέλιξη των πραγμάτων έπειτα από ένα διαφορετικό αποτέλεσμα. Τα παιδιά, λοιπόν, πάνε για camping. Στον Γράμμο. 


Θα μπορούσαν να επιλέξουν μία άλλη τοποθεσία με αντιστασιακούς συμβολισμούς. Προτίμησαν τους εμφυλιοπολεμικούς, τιμώντας τα θύματα του Ελληνικού Στρατού -είναι να απορείς γιατί δεν απαίτησαν από το κόμμα, όταν ήταν στην εξουσία, να προβεί σε μία συμβολική αποκατάσταση της ιστορικής τάξης, καταδικάζοντας τα γεγονότα στο Γράμμο. Αλλά πρόκειται για παιδιά, έτσι δεν είναι; Και έχουν κάθε δικαίωμα να φτιάχνουν, έστω σε φανταστικό πλαίσιο, τον κόσμο που ονειρεύονται, διεκδικώντας ανατροπές που αντιστοιχούν στη γενιά τους. Μόνο που, συγγνώμη, αυτά τα παιδιά γυρίζουν τρεις γενιές πίσω. Δεν κάνουν αναδρομή. Αποδρομή κάνουν. 


Θέλουν να σκαλίσουν στάχτες, αλλά δεν αντιλαμβάνονται ότι τις πήρε ο άνεμος.  


Πορεύονται με νεκρά σύμβολα σε ένα ζωντανό κόσμο. Και επιμένουν να αντλούν, όπως και αρκετοί μεγαλύτεροί τους στο κόμμα, έμπνευση από ένα φάντασμα.  


Τι στο διάολο έχουν πάθει όλοι αυτοί με τον Εμφύλιο εδώ και μερικά χρόνια;  


Εντάξει, το κόμμα έκανε μία κάποια σπέκουλα για να θυμίσει ότι υπάρχουν στρατόπεδα και διαχωριστικές γραμμές. Αλλά τα παιδιά; 


Ο Γράμμος είναι βουνό, αλλά...