Στην πράξη έχουμε ένα θέμα. Πώς εννοεί ο καθένας τον ανοιχτό δρόμο. Πώς μεταφράζεται το αδιέξοδο.
Ακούστε την ιστορία. Μάλλον αρχικά φανταστείτε την ιστορία. Σ΄ένα δρόμο της Αθήνας ένα μαγαζί, μια επιχείρηση. Κρίση, ταμπέλες, εκπτώσεις, προσφορές 100%, αγώνας, τίναγμα πετάλων, απολύσεις προσωπικού, κλείσιμο, ενοίκια απλήρωτα, ιδιοκτήτης απλήρωτος, ωστόσο το κράτος φορολογεί τον ιδιοκτήτη εκτός κι αν παραχωρήσει τα ενοίκια στο κράτος για να τα εισπράξει εκείνο, του τραβάει όμως και μια έκτακτη εισφορά για να μάθει να πορεύεται…Γνωστές ιστορίες. Ίσως και η συνέχεια είναι γνωστή.
ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ τεράστιο, με σελοτέιπ ή αυτοκόλλητο, τηλέφωνα, ελπίδες, τηλέφωνα, ερωτήσεις ανθρώπων ευγενικών, αγενών, θυμωμένων που ψάχνουν κάπου να ξεσπάσουν… Είναι κι αυτό συνήθειο των ημερών. Αναμονή, αναμονή, αναμονή. Ας πούμε δυο χρόνια νάχει το σασπένς της η ιστορία μας. Διαφυγόντες πόροι για το κράτος, για τους ιδιοκτήτες, για εργαζόμενους. Ανεργία, ανεργία, ανεργία. Αδιέξοδο. Και κάποια στιγμή εμφανίζεται μια επιχείρηση… Ας πάμε πιο μακριά το όνειρο… Μια ανθηρή ελληνική επιχείρηση. Ένα σούπερ μάρκετ. Άκου τρέλα! Και θέλει να ενοικιάσει τον χώρο. Και θέλει ν΄ απασχολήσει εργαζόμενους… Άκου ανωμαλία! Ας πούμε 12 υπαλλήλους νά' χει πλάκα. Και υπογράφει συμβόλαιο με τον ιδιοκτήτη που δεν πιστεύει την τύχη του, έστω κι αν εισπράττει το 1/5 του ενοικίου που εισέπραττε. Οι ιδιώτες έχουν προσαρμοστικότητα. Και καταθέτουν τα χαρτιά στον Δήμο Αθηναίων για την προέγκριση της άδειας λειτουργίας. Και ο Δήμος ζητάει τον κανονισμό της πολυκατοικίας. Σωστά. Αλλά ζητάει επιπροσθέτως (πάντα υπάρχει και ένα επιπροσθέτως ΖΟΝΓΚ σε τούτον τον τόπο) και Υπεύθυνη Δήλωση του Νόμου 105 του Διαχειριστή ότι σύμφωνα με τον Κανονισμό της πολυκατοικίας επιτρέπεται η λειτουργία σούπερ μάρκετ.
Μην με ρωτήσετε γιατί πρέπει ο Διαχειριστής να επιβεβαιώσει αυτό που γράφει ο κανονισμός… Άβυσσος η ψυχή του Δήμου . Ζητάς λοιπόν σε πρώτο στάδιο την υπογραφή του Διαχειριστή που συνήθως δηλώνει ανήσυχος (πάλι μην με ρωτήσετε γιατί) ότι πρέπει να ρωτήσει τους ένοικους αν συμφωνούν (άσχετα αν ο κανονισμός επιτρέπει). Και πάλι συνήθως ο κάθε ένοικος έχει κι ένα δικό του θέμα να κωλυσιεργεί. Να σας πω για παράδειγμα ένα θέμα, (για νάχει και περισσότερο σασπένς η ιστορία), ότι δηλαδή παρκάρει πιο εύκολα από την ώρα που ερήμωσε το μαγαζί. Μην γελάτε! Ή έχει θυμό γιατί ένα δικό του διαμέρισμα είναι ξενοίκιαστο οπότε δεν γουστάρει να ενοικιάσει κάποιος άλλος το δικό του ή γιατί… Έτσι γουστάρει! Σε τούτη τη χώρα έτσι κι αλλιώς πάντα παλεύουμε με ένα «έτσι γουστάρω» των συμπολιτών μας και ένα «έτσι γουστάρω» των Αρχόντων μας… Μην το ψάχνετε. Και αρχίζει ένα φαύλος κύκλος και αγώνας… Ώσπου φως στο τούνελ! Υπάρχει νόμος ο οποίος λαμβάνοντας υπόψη το αδιέξοδο πολλών λέει και πολύ σωστά ότι αν δεν υπάρχει Διαχειριστής Ή αν ο διαχειριστής αρνείται να υπογράψει, μπορεί ο ιδιοκτήτης να υπογράψει Δήλωση του Νόμου 105 που να λέει ότι σύμφωνα με τον κανονισμό που επίσης καταθέτει (οπότε και άμεσα ελέγχεται η αλήθεια) μπορεί να λειτουργήσει σούπερ μάρκετ. Αυτό και έκαναν οι ήρωες (τους λες και μαλάκες) της ιστορίας μας. Ο έρμος ιδιοκτήτης του ακινήτου και η έρμη εταιρεία-ενοικιαστής.
Νομίζετε ότι τελειώνει εδώ η ιστορία και φαντάζεστε ένα φωτισμένο μαγαζί και υπαλλήλους να εργάζονται και το κράτος να εισπράττει και να οξυγονώνεται η εμπορική ατμόσφαιρα και και και…. Λάθος!