"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΡΑΚΜΗ - ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΚΑΤΣΑΠΛΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Πού πατάμε και πού πηγαίνουμε

 


Του Χρήστου Γιανναρά

Τόσο οι φίλοι της χώρας μας (αν πραγματικά υπάρχουν) όσο και οι επίβουλοι, γνωρίζουν εμπεριστατωμένα την παρακμή μας – την αποδιοργάνωση και κωμική αναποτελεσματικότητα θεσμών και δομών της κρατικής μας συλλογικότητας.  

Κατά την ιστορική νομοτέλεια, «δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται» – όταν ξεριζωθεί και καταπέσει η περήφανη δρυς, καθένας, πέρα από αισθήματα και πειθαρχώντας στην ανάγκη, προσπαθεί να προσεταιριστεί, για δική του ωφέλεια, τα προϊόντα αποσύνθεσης του ατυχούς ή αδύναμου «φίλου» – συμμάχου του.

Χαρακτηριστική η πολιτική της κυρίας Μέρκελ μπροστά στο ενδεχόμενο πολεμικής σύρραξης Ελλάδας – Τουρκίας: Για λόγους που θα άξιζαν εμπεριστατωμένη ανάλυση, η ιστορική εμπειρία βεβαιώνει καταγωγικές (φυλετικού χαρακτήρα) τις ομοιότητες Τούρκων και Γερμανών – γι’ αυτό και αυτονόητη η συμμαχία τους σε πολέμους ή σε ειρήνη. Αντανακλάται στις συμπεριφορές και στη νοο-τροπία των δύο λαών κάτι από τα ορμέμφυτα της ορδής – όχι από το άθλημα των σχέσεων, όχι η αυτονόητη προτεραιότητα του συμφέροντος ή η χαρά της κοινωνίας. Είναι τεκμηριωμένα δεδομένο ότι οι γενοκτονίες Ελλήνων και Αρμενίων είχαν εκτελεστές τους Τούρκους, αλλά οργανωτές Γερμανούς επιτελικούς. Μιλάμε για απηχήσεις συλλογικών εθισμών (ή χαρακτήρων), όχι για τελεσίδικες αξιολογήσεις μεμονωμένων συμπεριφορών.

Σίγουρα υπάρχουν και σήμερα Γερμανοί που εκτιμούν τους σημερινούς Ελληνες με κριτήρια της φολκλορικής αποκλειστικά ελληνικότητας, εξυπηρετικής του εμπορικού τουρισμού. Ισως να ξαφνιάζει τους Γερμανούς και όση ελληνική ιδιαιτερότητα επιβιώνει στη χαρά της φαμίλιας, όταν συνάζεται σε «γιορτή». Πάντως, σίγουρα, αυθεντική «ελληνικότητα» λογαριάζουν οι Γερμανοί μόνο τη δική τους κατανόηση της Αρχαίας Ελλάδας – οι σύγχρονοι Ελληνες χρειάζονται στην Ε.Ε., γιατί πάντοτε η Ευρώπη θα έχει ανάγκη και από ταβερνιάρηδες, γκαρσόνια, χειρώνακτες, μαζί με τη φιοριτούρα ελάχιστων πανεπιστημιακών, για βιτρίνα.

Το τι ζητάει η Γερμανία από τη σημερινή Ελλάδα το κάνει πράξη πολιτική η κυρία Κεραμέως: Αγραμματοσύνη εφιαλτική των αποφοίτων Δημοτικού – Γυμνασίου και στη συνέχεια το «φροντιστήριο» να εμπεδώνει χρυσοπληρωμένη τη γνώση σαν χρηστικό εμπόρευμα. Από κοντά και η υπουργός Πολιτισμού κυρία Μενδώνη παλεύει να καταδείξει ότι πολιτισμός είναι η εμπορία των εντυπώσεων από το παρελθόν, η αφέλεια να κηρύττεις ότι το άγαλμα και ο ναός και η τραγωδία ήταν τα ευρήματα για να ψυχαγωγείται (να «χαλαρώνει») ο αρχαίος Ελληνας!

Οταν η φωτιά κατάπινε τη Notre Dame στο Παρίσι, τον Απρίλη του 2019, στο διάγγελμά του ο πρόεδρος Μακρόν είπε τη φράση: «Για μας τους Γάλλους η Παναγία του Παρισιού είναι η ψυχή μας»! Δεν είπε: «για τους θρησκευόμενους Γάλλους» ή «τους φιλότεχνους Γάλλους» ή «τους φιλίστορες Γάλλους» – είπε «για εμάς όλους τους Γάλλους». Ομως, όταν ο Ερντογάν βεβήλωσε χυδαία και με αδιάντροπο πρωτογονισμό την Αγια-Σοφιά και τη Μονή της Χώρας μεταλλάζοντας το (αρχιτεκτονικό και ζωγραφικό) ελληνικό στους αιώνες ποίημα σε τέμενος θρησκευτικής παιδαριωδίας, Κεραμέως και Μενδώνη επικαλούντο το «κύρος» της UNESCO για να αναχαιτίσουν την ασέλγεια!!

Δεν μοιάζει να υπήρξε ελλαδίτης πολιτικός, μετά τη μεταπολίτευση, που θα μπορούσε να πει τη φράση: «η Αγια-Σοφιά είναι η ψυχή μας των Ελλήνων» – και η φράση να σημαίνει κάτι διαφορετικό από έναν ψυχολογικό ρομαντισμό, μια γλυκερή πατριωτική αοριστολογία. 

Αρκεσαν σαράντα μόλις χρόνια, μετά τη δικτατορία 1967-1974, για να χάσουμε οι τώρα πια στοιχειωδώς ελληνόφωνοι τη συνείδηση της γλωσσικής μας συνέχειας, να παγιδευτούμε στη συγκεχυμένη άγνοια της ιστορικής μας αυτοσυνειδησίας, να ταυτίσουμε την ιστορική μας επιβίωση με μόνη την παραμονή μας στην Ε.Ε., έστω διαπομπευόμενοι συνεχώς και λαφυραγωγούμενοι από τους εταίρους μας.

Ποιος να τολμήσει να απαριθμήσει τις ανεπανόρθωτες καταστροφές που συνεπέφερε η υστερική μονομανία του «εξευρωπαϊσμού» μας, άτυπου αρχικά και θεσμοποιημένου μετά το 1981;  

Ολική και ανεπανόρθωτη πολεοδομική καταστροφή – δεν καταλαβαίνεις πια αν βρίσκεσαι στο Ρέθυμνο ή στην Καβάλα, στο Αγρίνιο ή στον Βόλο, Αττική πια δεν υπάρχει: το πιο ζηλευτό, έκπαγλο  κομμάτι γης στη Μεσόγειο, έγινε σωστή κόλαση τριτοκοσμικής ακαλαισθησίας και αυθαιρεσίας του «ματσωμένου» πρωτογονισμού.
 

Ολική γλωσσική καταστροφή με την εισαγωγή του μονοτονικού, απόσπαση του Ελληνισμού από τη γλωσσική του συνέχεια και ταυτότητα. Ολική κοινωνική αλλοτρίωση με την κατάλυση της αυτοδιαχειριζόμενης κοινότητας, της μονοεδρικής περιφέρειας.

Ολοκληρωτική αποβιομηχάνιση της χώρας, μεθοδική καταστροφή της εργοστασιακής παραγωγής σε Μαγνησία, Αργολίδα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Καλαμάτα, Αχαΐα, Κιλκίς, Ιωάννινα.  

Ολική καταστροφή της δημοσιοϋπαλληλικής ιεραρχίας και της αξιολογικής αποτίμησης, χαριστικές συνταξιοδοτήσεις σε εξωφρενικά ποσοστά, ξεπούλημα κάθε κοινωνικής περιουσίας (αεροδρομίων, λιμανιών, οδικού δικτύου, ηλεκτροπαραγωγής). Το ελληνικό ελαιόλαδο, το ελληνικό βαμπάκι, η σταφίδα, τα αναρίθμητα ψαροκάικα που «κόπηκαν» σε καυσόξυλα γιατί το απαιτούσαν οι γραφειοκράτες των Βρυξελλών. Και τελικά ο προγραμματικός υπερδανεισμός, η χρεοκοπία, είκοσι χρόνια φρίκης, στέρησης και διεθνούς χλευασμού, με υποθηκευμένα τα «χρυσαφικά» της πατρίδας – από τις αρχαιότητες ώς το απαρόμοιαστο κάλλος του ελληνικού τοπίου.

Σε αυτή τη σαδιστικά και διαστροφικά ατιμασμένη χώρα...

 

ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΡΑΚΜΗ - ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΚΑΤΣΑΠΛΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Έρχονται καταλήψεις και στα ΚΑΠΗ τα οποία και θα ενωθούν με τα σχολεία σε κοινούς αγώνες: λιγότεροι στις αίθουσες, καλύτερος καφές, έξω οι καθηγητές.

Toυ ΜΙΚΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ

Το σύνθημα έδωσε ο ιστορικός και μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου (ΠΟΣΥ) του ΣΥΡΙΖΑ Αντώνης Λιάκος.

Κάλεσε σε απειθαρχία την κλάση του: εμπρός για της γενιάς τους τα Πολυτεχνεία, που είναι πολλά και σε όλη την Ελλάδα.

Είναι γελοίο το μέτρο περιορισμού των ατόμων στην τρίτη εφηβεία σου λέει ο επιστήμων: τα θύματα του ιού είναι σαραντάρηδες γιάπις, αυτούς που τους έχει ξεσκίσει τα βούρδουλα το καπιταλιστικό προτσές και ο καταμερισμός εργασίας που αποσκοπεί στην υπεραξία, την οποία καρπώνονται οι ολιγάρχες.

Προειδοποίησε την Κυβέρνηση ότι θα γελοιοποιηθεί.

Οπότε πάμε για καταλήψεις και στα ΚΑΠΗ τα οποία και θα ενωθούν με τα σχολεία σε κοινούς αγώνες: λιγότεροι στις αίθουσες, καλύτερος καφές, έξω οι καθηγητές.

Περήφανα νιάτα, τιμημένα γηρατειά της πατρίδας μας, βγείτε στους δρόμους να ρίξουμε την αντιλαϊκή Κυβέρνηση Μητσοτάκη, να κάνουμε προοδευτική στροφή και πάλι, με τον Παύλο, τον Αλέξη, τον Νικόλα και τ΄ άλλα παιδιά. Προχωράμε.

Η Κυβέρνηση αυτή έδωσε ότι ήταν να δώσει: έμαθε στο λαό να πλένει τα χέρια του, εντάξει πάμε παρακάτω.  

Δηλαδή πάμε πίσω: στους ανθισμένους μήνες της Επανάστασης του 2015, στο μετέπειτα ρεαλισμό, στις αυταπάτες, στο μάντρωμα των καναλαρχών, τότε που μόνο φαγητό τους δίναμε για ανθρωπιστικούς λόγους, όχι εκατομμύρια.

Εμπρός της γης οι κολασμένοι 65+, στο δρόμο των...

 

ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΡΑΚΜΗ - ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΚΗΦΗΝΟΑΓΡΑΜΜΑΤΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Το όνειδος που λέγεται ΟΛΜΕ

Του Σάκη Μουμτζή

Θα ήταν έκπληξη αν η ΟΛΜΕ δεν στήριζε τις καταλήψεις. Τι περιμένουμε από δημόσιους λειτουργούς που πιστεύουν πως καθήκον τους είναι όχι να βγάζουν μορφωμένους ανθρώπους, αλλά αγωνιστές;

Θα μου πείτε πως σχεδόν όλα τα συνδικαλιστικά όργανα είναι πλήρως απαξιωμένα στην συνείδηση των πολιτών. Ουδείς ασχολείται με αυτά που λένε.  

Είναι κλειστές διακομματικές ομαδούλες που νέμονται τα προνόμια του συνδικαλιστικού νόμου του 1982.

Τίποτα παραπάνω.

Μάλιστα σε αυτό το παρεάκι, όλων των συνδικάτων, συμμετέχουν σε μεγάλο βαθμό—για να μην πω πλήρως—και οι συνδικαλιστές της ΔΑΚΕ, της παράταξης της Νέας Δημοκρατίας.

Ο μικρόκοσμος αυτού του κόμματος πανηγυρίζει κάθε φορά που η ΔΑΚΕ επικρατεί στις αρχαιρεσίες στον δημόσιο τομέα. Δεν βλέπουν πως αυτό γίνεται γιατί οι συνδικαλιστές της έχουν ασπασθεί πλήρως τις θέσεις των παρατάξεων της Αριστεράς. Μέχρι και την εκφορά του αριστερού λόγου έχουν υιοθετήσει.

Είναι παγκοίνως παραδεκτό πως ο μεγάλος ασθενής στην Παιδεία μας δεν είναι τα ΑΕΙ, αλλά η Μέση Εκπαίδευση. Και εδώ το πρόβλημα δεν βρίσκεται στους μαθητές ούτε στην «υλικοτεχνική υποδομή», όπως αναμασούν οι συνδικαλιστές της Αριστεράς από την δεκαετία του 70.

Μια χαρά κτίρια έχουμε.

Το πρόβλημα βρίσκεται σε αυτούς που έχουν αναλάβει την μόρφωση των παιδιών μας. Πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, οι καθηγητές δεν επιθυμούν την διαρκή επιμόρφωση τους. Δεν ενημερώνονται για τις εξελίξεις που σημειώνονται στο γνωστικό τους αντικείμενο. Έχουν μείνει οι περισσότεροι με αυτά που έμαθαν όταν ήταν φοιτητές.

Είναι επόμενο και η μετάδοση των γνώσεων προς τους μαθητές να είναι προβληματική τόσο ως προς την μέθοδο όσο και ως προς το περιεχόμενο. Αυτό αποτυπώνεται και στο γεγονός πως όσοι ανελίσσονται και λαμβάνουν διοικητικές θέσεις στο υπουργείο Παιδείας, αναπαράγουν πρότυπα διδασκαλίας φθαρμένα από τον χρόνο.  

Το όλο σύστημα είναι αποστεωμένο.

Τι μπορεί να αλλάξει αυτήν την αρρωστημένη κατάσταση; 

Εκ πρώτης όψεως τίποτα. Αν ένας κοινωνικός χώρος δεν θέλει να μεταρρυθμιστεί, αν έχει βολευτεί με το καθεστώς της ακινησίας το οποίο το έχει μετατρέψει σε προνόμιο, τίποτα δεν μπορεί να γίνει σε ένα δημοκρατικό καθεστώς.

Παράδειγμα: όλοι μιλούν για την αξιολόγηση και ουδείς την θέλει. Τελικά και όλοι οι υπουργοί Παιδείας συνεχώς την αναβάλλουν. Γιατί να μπλέξουν σε απεργίες και σε άλλες κινητοποιήσεις των καθηγητών; Θέλουν να έχουν ήσυχο το κεφάλι τους.

Αρκούνται στην μπούρδα που μηρυκάζει η ΟΛΜΕ. «Εμάς μας αξιολογούν κάθε μέρα οι μαθητές και οι γονείς».  

Με τέτοιες αντιλήψεις από την πλευρά των καθηγητών και με τέτοια ευθυνοφοβία από την πλευρά των πολιτικών ηγεσιών τους, δεν είναι τυχαία η κατάντια της Μέσης Εκπαίδευσης.

Αν δεν ληφθούν από την παρούσα, φιλελεύθερη κυβέρνηση, άμεσα μέτρα για την αξιολόγηση των καθηγητών, τότε...

ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΡΑΚΜΗ - ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΤΣΟΓΛΑΝΟΑΡΙΣΤΕΡΟΑΓΡΑΜΜΑΤΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Οι καταλήψεις είναι ασθένεια!


 Toυ ΘΑΝΑΣΗ ΜΑΥΡΙΔΗ

Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στον πλανήτη όπου οι νέοι και οι νέες ασκούνται στο άθλημα των καταλήψεων. Σε αυτό τα τέκνα των νεοελλήνων μυούνται στην θρησκεία της Αριστεράς. Ο δικαιωματισμός τους συντροφεύει πλέον σε όλη τους την ζωή. Μαθαίνουν ότι έχουν μόνο δικαιώματα και διόλου υποχρεώσεις.

  Οι καταλήψεις των σχολείων δεν είναι «κίνημα», είναι ασθένεια.

Η αριστερή αντιπολίτευση δεν χαϊδεύει απλά τα αφτιά των καταληψιών. Στην πραγματικότητα είναι η ίδια ο υποκινητής τους, περιμένοντας ότι μέσα από την μπαχαλοποίηση θα πετύχει ένα οποιοδήποτε πολιτικό όφελος.  

Αδιαφορούν αν τα παιδιά μείνουν αγράμματα. Αν την ίδια ώρα τα παιδιά των ιδιωτικών σχολείων μαθαίνουν περισσότερα γράμματα από αυτά των δημόσιων σχολείων που βρίσκονται σε κατάληψη. Δεν τους ενδιαφέρουν τέτοιες «λεπτομέρειες». Να μην ξεχνάμε ότι ο Αλέξης Τσίπρας είναι παιδί των καταλήψεων. Μιας άλλης εποχής είναι η αλήθεια!

Μπορεί οι καταλήψεις να έχουν παράδοση δεκαετιών στην χώρα μας, αλλά αυτή είναι η ώρα για να μπει ένα οριστικό τέλος σε αυτή την αρρωστημένη κατάσταση. Αρκεί να υπάρχει η πολιτική βούληση.  

Δεν χρειάζεται να στείλουν τα … ΜΑΤ στα σχολεία. Είναι αρκετό να γίνει σαφές σε όλους ότι οι χαμένες ώρες θα αναπληρωθούν. Όλες ! Στα Σαββατοκύριακα, στις αργίες, στις διακοπές. Κι ακόμη ότι οι διευθυντές των σχολείων θα αναζητήσουν τους υπαίτιους των καταστροφών και θα τους καλέσουν να πληρώσουν. Κι αν δεν καταφέρουν να τους «ανακαλύψουν», ας πληρώσουν όλοι οι γονείς των παιδιών. Όχι πάντως όλοι οι φορολογούμενοι. Κι ύστερα από αυτά τα δύο «απλά» μέτρα, ας δούμε πόσα απίδια πιάνει ο σάκος του καθενός…

Οι ανήλικοι που συμμετέχουν σε παράνομες πράξεις έχουν ευθύνες. Δεν μπορεί να κρύβονται πίσω από το νεαρό της ηλικίας τους. Αλλά την μεγαλύτερη ευθύνη την έχουν οι γονείς τους. Εμείς οι ίδιοι δηλαδή! 

Αν θέλουμε να αλλάξει κάτι σε αυτή την χώρα...

ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΡΑΚΜΗ - ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΤΣΟΓΛΑΝΟΑΛΗΤΑΡΟΑΓΡΑΜΜΑΤΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Oι κακομαθημένοι

 


Ο Μάνος Βουλαρίνος σχολιάζει τις καταλήψεις και τους εφήβους που εμποδίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία με διάθεση για χαβαλέ και κομματοσκυλίσια αντιπολίτευση

Κάθε λεπτό κάθε ημέρας είμαστε στο έλεος των συμπολιτών που ακόμα δεν έχουν καταλάβει ότι η «κοινωνία» είναι κάτι που δυστυχώς έχει και υποχρεώσεις και παραχωρήσεις. Ότι εκτός από τα ευχάριστα, έχει και εκείνα τα δυσάρεστα που είναι απαραίτητα για να μπορεί να λειτουργεί ένα σύνολο ανθρώπων με διαφορετικά επιμέρους συμφέροντα, διαφορετική καλλιέργεια και διαφορετική νοημοσύνη.

Ο λόγος που δεν το έχουν καταλάβει, συνήθως δεν οφείλεται (χωρίς να μπορεί να αποκλειστεί και αυτή η πιθανότητα) στην ελαττωματική εγκεφαλική λειτουργία. Οι άνθρωποι αυτοί δεν είναι απαραίτητα χαζοί, με την έννοια ότι δεν αποκλείεται να μπορούν να λύσουν δύσκολα προβλήματα μαθηματικών, να σχεδιάσουν πολύ ωραίες κατοικίες και να γράψουν ωραία τραγούδια. Δεν είναι χαζοί με τον τρόπο που ένα αυτοκίνητο που τρέχει σε αγώνες drag δεν είναι σακαράκα αλλά, αφού δεν μπορεί να στρίψει, στον δρόμο είναι πιο άχρηστο κι από μια σακαράκα.  

Είναι χαζοί κοινωνικά.

Είναι κακομαθημένοι.

Είναι ψυχολογικά ανεπαρκείς να αντιληφθούν ότι οι ίδιοι δεν είναι το κέντρο του κόσμου και ότι οι επιθυμίες τους δεν μπορεί να είναι κοινωνικές προτεραιότητες.  

Από κοινωνικής άποψης είναι βρέφη που απαιτούν να απολαμβάνουν, χωρίς να αισθάνονται καμία απολύτως υποχρέωση σε οποιαδήποτε δυσάρεστη παραχώρηση.

Κι αυτοί είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα όχι μόνο στη χώρα αλλά στη Δύση ολόκληρη.

Άνθρωποι οι οποίοι, αδιαφορώντας πλήρως (ή ασυγχώρητα πολύ) για την πραγματικότητα, όχι απλώς διαμαρτύρονται ζητώντας ο γάιδαρος να πετάξει, όχι απλώς δρουν μόνο για να κάνουν το κέφι τους, αλλά απαιτούν και από όλους τους υπόλοιπους να εξυπηρετήσουν αδιαμαρτύρητα το κέφι αυτό.

Πάρτε για παράδειγμα τις καταλήψεις.

Οι φορολογούμενοι δίνουν ένα σκασμό λεφτά, λεφτά που τα έχουν δουλέψει και τους λείπουν, για να μπορούν να πηγαίνουν σχολείο όλα τα παιδιά χωρίς να χρειάζεται να πληρώνουν δίδακτρα. Προφανώς αυτό δεν κάνει την Παιδεία δωρεάν (καμία υπηρεσία δεν είναι δωρεάν), αλλά διασφαλίζει ότι θα πάνε σχολείο ακόμα και τα παιδιά που οι οικογένειές τους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να «τα σπουδάσουν».

Μπορεί το σύστημα να είναι γεμάτο ελαττώματα, αλλά όποιος δεν προσγειώθηκε στον πλανήτη χθες ξέρει πως έχουν περάσει μόλις λίγες δεκαετίες από τότε που η οικονομική κατάσταση καθόριζε απολύτως όχι απλώς την εξέλιξη ενός μαθητή, αλλά ακόμα και την ίδια του τη δυνατότητα να είναι μαθητής.

Η οργανωμένη κοινωνία, λοιπόν, έλυσε αυτό το πρόβλημα και πια η ιδιότητα του μαθητή δεν εξαρτάται από το πορτοφόλι του μπαμπά και της μαμάς (ναι, φυσικά εξαρτώνται πολλά άλλα πράγματα, αλλά σίγουρα λιγότερα από όσα παλιότερα).

Στην Ελλάδα, τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, η ιδιότητα του μαθητή εξαρτάται απολύτως από τις ορέξεις κάποιων «μαθητών» ή των καθοδηγητών τους. Τις τελευταίες τρεις δεκαετίες η ιδιότητα του μαθητή εξαρτάται από τις ανάγκες για χαβαλέ κάποιων «συμμαθητών» ή τις ανάγκες για αντιπολίτευση.

Σχολεία καταλαμβάνονται «γιατί έτσι» ή (ακόμα χειρότερα, όπως χειρότερη είναι κάθε υποκρισία) με «αιτήματα» που κάνουν τον τετραγωνισμό του κύκλου να μοιάζει πιθανός. Από αιτήματα κατασκευής αιθουσών για τις οποίες απαιτούνται μερικά δισεκατομμύρια (βγάζει το λεφτόδεντρο) μέχρι υποδείξεις για το εξοπλιστικό πρόγραμμα (ή, για να το πω πιο σωστά, «υποδείξεις ανηλίκων για το εξοπλιστικό πρόγραμμα»). Η λίστα έχει από όλα. Και συνήθως καταρτίζεται από ανθρώπους που γράφουν τη λέξη «αιτήματα» «ΑΙΤΙΜΑΤΑ».

Και το χειρότερο δεν είναι αυτό.

Το χειρότερο είναι πως αυτή η διάθεση για χαβαλέ και κομματοσκυλίσια αντιπολίτευση θεωρείται δικαίωμα των μαθητών. Όχι μόνο από τους ίδιους που μεγαλώνουν νομίζοντας πως μπορούν να κάνουν τα πάντα χωρίς συνέπειες (αναγνωρίζω βέβαια πως οι ψυχολόγοι και οι ψυχίατροι κάπως πρέπει να ζήσουν), αλλά και από μεγάλους. Από μεγάλους που είτε με θλιβερό τρόπο προσπαθούν να κολακέψουν τη νεότητα μπας και πάρουν κάτι από το σφρίγος της (ανταλλάσοντάς το με το μυαλό) είτε χρησιμοποιούν τους κακομαθημένους (και, λόγω ηλικίας, εντελώς επιπόλαιους) πιτσιρικάδες για να ικανοποιήσουν το αρρωστημένο πάθος τους για εξουσία και ιδεολογική ηγεμονία.

Κι έτσι, κάτι το οποίο σε μια κοινωνία στοιχειωδώς σοβαρή θα έπρεπε να είναι αδιανόητο, δηλαδή μερικοί τινέιτζερς να εμποδίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία, στην Ελλάδα γίνεται δικαίωμα που βρίσκει υπερασπιστές γονείς, βουλευτές, δημοσιογράφους και φυσικά τους συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ που ξέρουν καλά ότι καμία ευκαιρία για μισθό χωρίς δουλειά δεν πρέπει να πηγαίνει χαμένη.

Κακομαθημένα παιδιά πουλούν το νταβατζιλίκι τους στη δημόσια περιουσία, με τους αρμόδιους για την προστασία της είτε να σιγοντάρουν είτε να «καταδικάζουν» απρόθυμα και μόνο στα λόγια. 

Κακομαθημένα παιδιά που μεγαλώνοντας θα γίνουν οι κακομαθημένοι νέοι που βάζουν το ποτάκι τους πιο πάνω από ζωές και μετά κακομαθημένοι μεγάλοι που θα φωνάζουν «δεν φοράω μάσκα», «όχι στους περιορισμούς», και άλλα δήθεν αγωνιστικά που συμπυκνώνονται στα δυο πιο αντικοινωνικά και κακομαθημένα συνθήματα στην ιστορία των συνθημάτων: το «είμαστε ρεαλιστές, ζητάμε το αδύνατο» και το «τα θέλουμε όλα και τα θέλουμε τώρα».

Έτσι, χωρίς υποχρεώσεις, με απόλυτη αδιαφορία για τις συνέπειες και με τον εαυτό τους στον κέντρο ενός σύμπαντος που έχει φτιαχτεί για να υπηρετεί τις ορέξεις τους. Σαν Αντώναροι και σαν Λιάκοι που δηλώνουν (τάχα γενναίοι, αλλά ξέροντας ότι οι γνωριμίες μας θα φροντίσουν για την καλύτερη δυνατή νοσηλεία μας) ότι δεν πρόκειται να συμμορφωθούν με όποιο μέτρο κρίνουν ανάξιο συμμόρφωσης.

Φίλες, φίλοι και οι υπόλοιποι, οι καταλήψεις και η πανδημία (και ακόμα περισσότερο ο συνδυασμός τους) δίνουν μια καλή εικόνα του πόσο καταστροφικοί μπορεί να είναι για μια κοινωνία οι κακομαθημένοι συμπολίτες

Αυτοί που νομίζουν ότι οι νόμοι και οι κανόνες είναι μόνο για τους άλλους και τινάζουν προγράμματα εκπαίδευσης στον αέρα για λίγο χαβαλέ ή για ένα κομματικό χειροκρότημα. 

Αυτοί που αρνούνται να ζοριστούν λίγο στερούμενοι το ποτάκι στους στην πλατεία, ακόμα κι αν αυτό το μικρό τους ζόρι μπορεί να σώσει ζωές. 

Αυτοί που...

ΕΘΝΙΚΑ ΣΟΥΡΓΕΛΑ - ΣΥΡΙΖΟΞΕΦΤΙΛΑΡΑΔΙΚΟ: Το λαϊκοδεξιό ύφος (και άρα ήθος) του ΣΥΡΙΖΑ


 Ο Μάνος Βουλαρίνος σχολιάζει πώς ο ΣΥΡΙΖΑ είναι η πιο μαζική έκφραση της λαϊκοδεξιάς αισθητικής

Όσο περνάει ο καιρός, τόσο περισσότερο γίνεται φανερό σε όλο και περισσότερους ότι η συνεργασία του Αλέκση με τον Πάνο και η τοποθέτηση της Ραχήλ της Μακρή στα ψηφοδέλτια μόνο ευκαιριακή και εξαναγκαστική από τις περιστάσεις δεν ήταν. Στην πραγματικότητα ήταν μια ιδιαιτέρως εύκολη επιλογή γιατί τίποτα δεν είναι πιο κοντά στη σκέψη και την αισθητική του ηγέτη της ελληνικής αριστεράς από τη λαϊκή δεξιά και τη γραφική ακροδεξιά.

Προφανώς λαϊκή δεξιά και αριστερά έχουν, έτσι κι αλλιώς, πολλά κοινά. Αλλά μέχρι τον Αλέκση υπήρχε μια ειδοποιός διαφορά, τουλάχιστον σε θέματα αισθητικής. Ο κοινές τους απόψεις κατάφερναν να ξεχωρίζουν καθώς η αριστερά μπορεί συχνά να έλεγε τα ίδια πράγματα με τη λαϊκή δεξιά, αλλά το έκανε με έναν τρόπο που δεν έφερνε στον νου κοιλαρά θαμώνα συνοικιακού καφενείου που καθαρίζει το αυτί του με το μακρύ νύχι του μικρού δαχτύλου.

Αυτές οι διαφοροποιήσεις τελείωσαν με τον Αλέκση και τώρα πια, 5 χρόνια μετά την επισημοποίηση της σχέσης, ο ΣΥΡΙΖΑ είναι η πιο μαζική έκφραση της λαϊκοδεξιάς αισθητικής.

Η κυρίαρχη γραμμή εκφράζεται από τον σύντροφο Πολάκη. Τον άνθρωπο που κάνει τα τουίτ του Καμμένου να μοιάζουν (σχεδόν) σοβαρά. Κεφαλαία, σημεία στίξης ό,τι να 'ναι, τσαμπουκάς και γενικώς ακριβώς το ίδιο ύφος (και άρα ήθος)  που μπορείς να βρεις σε οποιαδήποτε ανάρτηση ενός ψηφοφόρου του Βελόπουλου.

Με αυτό το ύφος (και άρα ήθος) ο σύντροφος Πολάκης δεν επιτίθεται μόνο στους αντιπάλους (δηλαδή σε όλους όσους δεν είναι ΣΥΡΙΖΑ) αλλά και στους ίδιους τους συντρόφους που παρεκκλίνουν από τη γραμμή του Αλέκση.

Προσφάτως ο (στην πραγματικότητα πολύ πιο ακραίος πολιτικά) σύντροφος Τσακαλώτος αμφισβήτησε την αναγκαιότητα της χρήσης της λέξης «απατεώνες» από τον Αλέκση και η απάντηση που έλαβε από τον Πολάκη ήταν αυτή:



Σαν να μην έφτανε το μάλωμα από τον Πολάκη, ήρθε και το μάλωμα από την αδερφή του Αλέκση, τη Ζανέτ (κάθε φορά που διαβάζω αυτό το όνομα σκέφτομαι τη μαντάμ Σουσού), το οποίο είχε ακριβώς το ίδιο ύφος (και άρα ήθος):


 

Κεφαλαία και σημεία στίξης τρεις λαλούν και δυο χορεύουν... ο παράδεισος του λαϊκοδεξιού και του γραφικού ακροδεξιού. 

Συγκρίνετε το ύφος (και άρα το ήθος) αυτής της ανάρτηση με τις αναρτήσεις τις Ραχήλ της Μακρή ή της Ιωάννας Κουσκούση (της νέας Ελένης Λουκά δηλαδή) και θα διαπιστώσετε ότι θα μπορούσαν άνετα να είχαν γίνει από τον ίδιο άνθρωπο. Έναν άνθρωπο που ψηφίζει Βελόπουλο, πιστεύει ότι μας ψεκάζουν και ενημερώνεται από τον Στέφανο τον Χίο.

Και βέβαια αυτή η ομοιότητα του ύφους (και άρα του ήθους) με τη λαϊκή δεξιά και τη γραφική  ακροδεξιά δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και πολιτικά τον ΣΥΡΙΖΑ. Τόσο πολύ ώστε μια βουλευτής του, η συντρόφισσα Θεοδώρα Τζάκρη, να φτάσει σε σημείο να κατηγορήσει τον πρωθυπουργό Μητσοτάκη ως «απάτριδα και διεθνιστή» (πιστή στη συριζαϊκή παράδοση μάλιστα είπε «ο απάτρις» και είμαι σίγουρος πως, αν το έγραφε, θα το έγραφε «απάτρης»).

Φυσικά οι πιο παλιοί σύντροφοι πήγαν να τη μαζέψουν, αλλά...

 

ΕΘΝΙΚΟΙ ΚΑΤΣΑΠΛΙΑΔΕΣ - ΣΥΡΙΖΟΞΕΦΤΙΛΑΡΑΔΙΚΟ: Η πορεία ενός κομματικού σχολικού καταληψία

Γράφει ο  Άλκης ο Πορευόμενος

 

 

✔️ Αν κάπως μπει στο πανεπιστήμιο (π.χ. με φροντιστήρια που θα πληρώσει ο ευκατάστατος μπαμπάς ή μέσω μεταγραφής από Βουλγαρία/Σερβία κοκ.), σπαταλά τη μέρα του σε διαδηλώσεις κατά των Αμερικανών, γενικές συνελεύσεις με καρεκλιές και βρισιές και, φυσικά, ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ.

 
✔️ Η επαγγελματική αποκατάσταση και το δυνατό βιογραφικό παραμένουν άγνωστες έννοιες για τον σχολικό και πανεπιστημιακό καταληψία. Δεν τα χρειάζεται, αφού για όλα θα φροντίσει το κόμμα.

 
✔️ Λόγω του επιβαρυμένου προγράμματος, βρίσκει χρόνο να μάθει λίγα αγγλικά μόνο αφού πατήσει τα 40.

 
✔️ Ουσιαστικά δεν ασκεί ποτέ στην πράξη ό,τι σπούδασε. Η θέση του καταληψία προέδρου 15μελούς ανοίγει διάπλατα την πόρτα για μια ένδοξη αριστερή πολιτική καριέρα, χωρίς περιττές βιοποριστικές σκουτούρες.

 
✔️ Φυσικά δεν χάνει φεστιβάλ της ΚΝΕ. Μετά, όμως, τα φοιτητικά χρόνια αναζητεί άλλη πολιτική στέγη. Καλό το ΚΚΕ και οι συναυλίες του που πάντα θα θυμάται νοσταλγικά, αλλά έτσι εξουσία δεν καταλαμβάνουμε ...

 
✔️ Συμμετέχει ανελλιπώς ως νεολαίος ΚΝΕ/ΣΥΡΙΖΑ στις πορείες του Πολυτεχνείου και φωνάζει "φονιάδες των λαών Αμερικάνοι". Συμμετέχει και αργότερα ως λαοπρόβλητος και δημοφιλής πολιτικός, αλλά μόνο όταν βρίσκεται στην αντιπολίτευση! Γιατί ως κυβέρνηση παρακαλά τον κ. Τραμπ να τον δεχθεί στο Λευκό Οίκο.
 

✔️ Ο "κομματικός καταληψίας" αποτελεί απαραίτητη προϋπηρεσία για...

 

ΕΘΝΙΚΟΙ ΚΑΤΣΑΠΛΙΑΔΕΣ - ΣΥΡΙΖΟΛΑΜΟΓΙΑΡΑΔΙΚΟ: Ευαίσθητοι !


 Του ΓΙΑΝΝΗ ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗ

Εμένα οι ευαίσθητοι άνθρωποι με συγκινούν. Ιδίως οι πολύ ευαίσθητοι.

Και γι’ αυτό κατανοώ απολύτως την ανησυχία στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ (και πρώτου από όλους του ακραία ευαίσθητου Πολάκη) για τη «λίστα Πέτσα»  – ιδίως αν προκύψει τώρα και δεύτερη λίστα…

Μπράβο τους. Κυρίως επειδή είναι ανιδιοτελείς στην ευαισθησία τους. Πρώτα πήραν τα λεφτά από τη λίστα και μετά έβαλαν τις φωνές επειδή τους τα έδωσαν.

Είναι η καλύτερη απόδειξη. Οτι δεν τα παίρνουν. Αρκεί να μην τους τα δώσουν.

Ακριβώς όμως επειδή τιμώ την ευαισθησία τους, απορώ με την ολιγωρία τους.

Δεν μπορεί να τους συγκινεί η «λίστα Πέτσα» και να μην τους συγκινεί η «λίστα Παππά».

Διότι εδώ προκύπτει ότι μέσα στο Μέγαρο Μαξίμου ο Παππάς έστηνε τηλεοράσεις και εφημερίδες με μαύρο χρήμα από την Αραπιά μέσω κυπριακών λογαριασμών, με «μπροστινούς» και παραμάγαζα, με συμβόλαια-μαϊμού και μαϊμουδιές παντός είδους.

Αυτά καταθέτει ο Καλογρίτσας στη Δικαιοσύνη με ονόματα και διευθύνσεις. Πράγματα αδιανόητα, τουλάχιστον σε ευρωπαϊκή δημοκρατία.

Να διευκρινίσω ότι μόνο το ξέπλυμα μαύρου χρήματος (ακόμη κι αν είναι υπέρ της «ερευνητικής δημοσιογραφίας» ή του «μαγαζιού»…) αποτελεί βαρύτατο ποινικό αδίκημα κι έχει ταρίφα δέκα με δεκαπέντε χρονάκια. Αμφιβάλλω αν το «ηθικό πλεονέκτημα» μετράει στα ελαφρυντικά.

Δεν θέλω λοιπόν να υποτιμήσω την ευαισθησία των ευαίσθητων, αλλά μπροστά στη «λίστα Παππά» η «λίστα Πέτσα» μοιάζει με ταμείο φιλοπτώχου.

Κι όχι μόνο αυτό. Διαβάζω τη δήλωση του Παππά και τη δήλωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ μετά τις καταγγελίες Καλογρίτσα. Διαπιστώνω ένα περίεργο πράγμα: και οι δυο ξέχασαν να τις διαψεύσουν!

Τίποτα. Λέξη. Για «ξαναζεσταμένο φαγητό» μίλησε ο Παππάς. Για τους συνεταίρους του Καλογρίτσα ο ΣΥΡΙΖΑ.

Αλλά για την ταμπακιέρα, τσιμουδιά.

 Παιδιά, αυτά που λέει ο Καλογρίτσας είναι αλήθεια ή δεν είναι; Εγιναν ή δεν έγιναν;

Εντάξει, θα μου πείτε, συμβαίνει και στα καλύτερα παιδιά. Ενα μυαλό είναι αυτό. Ξεχνάει.

Εκτός βεβαίως κι αν δεν είναι ξεχασιάρηδες αλλά προνοητικοί. Σου λέει «κάτσε μη βγουν τίποτα κασέτες όπως με τον Μιωνή και τρέχουμε!».

Συμμερίζομαι λοιπόν την προνοητικότητά τους. Ευαίσθητοι είναι οι άνθρωποι, δεν είναι βλάκες.

Διότι...

 

ΕΘΝΙΚΑ ΣΟΥΡΓΕΛΑ - ΣΥΡΙΖΟΦΑΣΙΣΤΑΡΑΔΙΚΟ: Τα αδέλφια

Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΟΥΛΓΕΡΙΔΗ

Προφανώς και ήταν προσωπική η άποψη της Ζανέτ Τσίπρα. Δεν χρειάζεται υποβολέα όταν βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από το μαντείο (εκλεγμένο μέλος της Κεντρικής Επιτροπής είναι άλλωστε). Ούτε χρειαζόταν να κουβαλήσει στους ώμους της το βάρος της οικογενειακής συνευθύνης με το οποίο επιφορτίστηκε χωρίς να το επιθυμεί. Πόσα να αντέξει το δικό της κόμμα ύστερα από τη δυσφήμηση που έχει εξαπολύσει στην απέναντι πλευρά για οικογενειοκρατία; 

Αλλά ποια είναι ακριβώς η προσωπική της άποψη;

«Οποιος διαφωνεί με τη γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να παραιτηθεί»

Πρώτο δεδομένο: γνωρίζει απέξω τη γραμμή

Δεύτερο: στο όνομα αυτής της αγίας, ομοουσίου και αδιαιρέτου γραμμής σέκτες και αιρέσεις δεν επιτρέπονται. Στα μάτια της λαϊκής βάσης το κόμμα πρέπει να λειτουργεί σαν αρχηγικό. Σαν να υπάρχει ένας σκληρός πυρήνας που ελέγχει ντιρεκτίβες και διατάζει την έξωση από τον παράδεισο.

Αρκεί, ωστόσο, ένα φεϊσμπουκικό ξέσπασμα – σπορ στο οποίο επιδίδεται η Ζανέτ Τσίπρα ήδη από τις «αγανακτισμένες ημέρες» του 2012, όταν με τα ίδια κεφαλαία γράμματα έκανε λόγο για...

ΕΘΝΙΚΟΙ ΚΑΤΣΑΠΛΙΑΔΕΣ - ΝουΔοΣΥΡΙΖΑίικο ΛΑΘΡΟΜΑΧΜΟΥΤΑΡΑΔΙΚΟ: Ποιος είναι πρόσφυγας;


 Του ΑΝΔΡΕΑ ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

Μπορούμε να τελειώνουμε πλέον οριστικά με τη συζήτηση για το ποιος ακριβώς είναι πρόσφυγας; 

Σύμφωνα με τη διεθνή σχετική νομοθεσία τέτοιοι είναι όσοι κινδυνεύουν στη χώρα τους από πολέμους, διώξεις και κάθε είδους βία (για λόγους θρησκευτικούς, φυλετικούς, σεξουαλικού προσανατολισμού ή φύλου). 

Αυτονόητα αυτό ισχύει μέχρι να διασχίσουν τα σύνορα της χώρας στην οποία κινδυνεύουν.  

Επίσης οφείλουν όλοι αυτοί να σέβονται τους νόμους της χώρας της οποίας αιτούνται την προστασία. Η παραβίαση των συνόρων σαφώς συνιστά παράνομη πράξη. Κι αυτόματα εξαιρεί κάποιον από το δικαίωμα αίτησης ασύλου. Οπως και η αυθαίρετη και παραβατική του συμπεριφορά στη χώρα στην οποία βρίσκεται

Οι εμπρησμοί, οι καταλήψεις ιδιοκτησιών, η απείθεια στους νόμους, η παρεμπόδιση συγκοινωνιών, η εγκληματική συμπεριφορά (ληστείες, απειλές κατά της ζωής, βιαιοπραγία κατά οργάνων της τάξης κ.ά.) συνιστούν σαφείς αιτίες αποκλεισμού από δικαίωμα αίτησης ασύλου.

Αυτά όλα βέβαια για χώρες ευνομούμενες που σέβονται τον εαυτό τους. Στην Ελλάδα η Αστυνομία πασχίζει εδώ και μία εβδομάδα να πείσει (!) τους παράνομους μετανάστες που έκαψαν τη Μόρια να εισέλθουν στη νέα δομή που έχει δημιουργηθεί στο Καρά Τεπέ. Με τον διάλογο, για λόγους δημοκρατικής ευαισθησίας

Αλλά ο διάλογος λειτουργεί μέχρι να ψηφισθεί κάποιος νόμος. Η εφαρμογή του δεν εξαρτάται από την πορεία του διαλόγου ανάμεσα στις Αρχές και τους πολίτες. Δεν συζητά η Αστυνομία με κάποιον που εμπλέκεται σε παραβατική συμπεριφορά. Αν εγκληματεί δηλαδή ή αν παραβιάζει τον κώδικα οδικής συμπεριφοράς. Στο Μεξικό απελάθη έλληνας τηλεπαρουσιαστής γιατί μίλησε απρεπώς σε ντόπιο τελωνειακό. Τι θα συνέβαινε αν ζητούσατε διάλογο με γερμανό, άγγλο, γάλλο ή ρώσο αστυνομικό που θα σας παρατηρούσε για παραβατική συμπεριφορά; Αναφέρομαι όμως πάντα σε χώρες που σέβονται τον εαυτό τους.

Οσοι βέβαια τελικά μπαίνουν σε μια άλλη χώρα οφείλουν να σέβονται τους νόμους, τις συνήθειες και τις αξίες των κοινωνιών που τους δέχθηκαν. Κι όχι να απαιτούν να αλλάξουν αυτοί για να κυριαρχήσουν οι δικοί τους. Τους οποίους μάλιστα υποτίθεται πως εγκατέλειψαν λόγω εκεί οπισθοδρόμησης, καταπίεσης ή βαναυσοτήτων. 

Κάτι εξίσου βέβαια παράλογο είναι η φυγή από χώρες στις οποίες ούτε πόλεμοι ούτε εμφύλιες συγκρούσεις υπάρχουν. Σε μερικές μάλιστα (Νιγηρία, Σουδάν, Σομαλία κ.ά.) οι μόνοι που διώκονται είναι οι χριστιανοί. Εδώ όμως φθάνουν κατά εκατοντάδες οι μουσουλμάνοι. Στην πόλη Αΐν Ντάρα του Λιβάνου έχουν διαφύγει λ.χ. πολλοί ορθόδοξοι χριστιανοί από το Ιράκ κι αλλού.  

ώς γίνεται κι εδώ καταφεύγουν μόνο μουσουλμάνοι;

Πολλοί μάλιστα, φεύγοντας από χώρες όπου αισθάνονται καταπίεση ή απειλή, σίγουρα βρίσκουν ασφάλεια πριν φθάσουν στην Ελλάδα.  

Οι σιίτες Χαζάρας λ.χ., αν απειλούνται στο Αφγανιστάν από τους σουνίτες Παστούν, είναι απόλυτα ασφαλείς στο γειτονικό σιιτικό Ιράν. Αλλά και οι αφγανοί σουνίτες, αν διώκονται από άλλες γειτονικές φυλές ή λόγω κοινωνικο-θρησκευτικής καταπίεσης, βρίσκουν εύκολα ασφάλεια στο Ιράκ, στον Λίβανο ή στην Τουρκία.  

Είναι τελείως παράλογο να ζητούν άσυλο, εμφανιζόμενοι σαν πρόσφυγες, στην Ελλάδα! Kαι είναι πολύ περισσότεροι όσοι έρχονται απ’ όσους εντοπίζονται. Σε κάθε κακοκαιρία βυθίζονται ή εκπέμπουν SOS πλοία γεμάτα ανεντόπιστους μετανάστες. 

Λόγω υψηλής γεννητικότητας, σύντομα στην Ευρώπη οι μουσουλμάνοι θα γίνουν περισσότεροι από τους χριστιανούς (βλ. Alev Scott «Ottoman Odyssey», Riverrun, 2017, σελ. 217).

Αντιμετώπιση του Προσφυγικού δεν γίνεται με μελοδραματικούς βερμπαλισμούς
. Χρειάζεται...

ΕΘΝΙΚΟΙ ΚΑΤΣΑΠΛΙΑΔΕΣ - ΝουΔοΛΑΘΡΟΜΑΧΜΟΥΤΑΡΑΔΙΚΟ: 7η Ταξιαρχία - Η μετακόμιση της ντροπής


Από τον Χρήστο Μπολώση

 

Το να κλείνει η κυβέρνηση μεσάνυχτα τα περίπτερα για να μην αγοράζουμε μπίρες και γλεντάμε στις πλατείες ή να μοιράζει στα νήπια μάσκες για κύκλωπες απλώς τη γελοιοποιεί και πολύ λίγο με νοιάζει.

Το να σκέπτεται όμως να μεταφέρει την 7η Ταξιαρχία, προκειμένου στις ολοκαίνουργιες εγκαταστάσεις της να στεγάσει λαθρομετανάστες, αυτό είναι άλλου είδους αστοχία.   

 

Γνωρίζουν, μωρέ, πού βρίσκεται η 7η Ταξιαρχία;  

 

Αν δεν το ξέρουν, απέχει μόνο 4 χιλιόμετρα από τον Εβρο

 

Εκεί λοιπόν σχεδιάζουν να εγκαταστήσουν λαθραίους τουρκολάγνους, διώχνοντας τον Ελληνικό Στρατό; 

 

Και η στρατιωτική ηγεσία συναινεί; 

 


Το ξεγύμνωμα των συνόρων με ξεκάθαρη την απειλή και τον ελληνοτουρκικό διάλογο δημιουργεί άσχημους συνειρμούς. 

 

Μήπως...

ΕΘΝΙΚΟΙ ΚΑΤΣΑΠΛΙΑΔΕΣ - ΝουΔοΞΕΦΤΙΛΑΡΑΔΙΚΟ : «Πονοκέφαλος» πρώην «μακεδονομάχων» για τις Πρέσπες


 Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ

Η είδηση «ξερή» , χωρίς σχόλια, είναι ότι η Βουλή πρέπει να ψηφίσει άμεσα τρία μνημόνια που απορρέουν από τη Συμφωνία των Πρεσπών – απορρέουν ως υποχρέωση και προς εφαρμογή της Συμφωνίας με τη Βόρεια Μακεδονία.

Η δεύτερη είδηση, επί του συγκεκριμένου, είναι πως η σχετική συζήτηση μετατίθεται από εβδομάδα σε εβδομάδα.

Η τρίτη είδηση, «ξερή» και αυτή, επί του παρόντος, είναι ότι η Νέα Δημοκρατία δεν μπορεί να βρει εισηγητή για να υποστηρίξει ενώπιον της Βουλής τα τρία κείμενα, και εμμέσως τη Συμφωνία των Πρεσπών!  

Να εξηγήσω έτι περαιτέρω: η συνεχής μετάθεση της συζήτησης δεν οφείλεται στην αδυναμία του προεδρείου της Βουλής να προσδιορίσει κάποια ημερομηνία λόγω ας πούμε βεβαρημένου προγράμματος, αλλά διότι όσοι βουλευτές εκ της ΚΟ βολιδοσκοπήθηκαν να υποδυθούν τον ρόλο του εισηγητή και του ειδικού αγορητή, αρνήθηκαν άλλοι ευσχήμως και άλλοι de profundis.  

Τι να εισηγηθούν άλλωστε οι «μακεδονομάχοι»;

Το θέμα δεν είναι απλό, αντιθέτως. Δεδομένου δε ότι εμπλέκονται και άλλοι παράγοντες στην υπόθεση (λέγε Αντώνη Σαμαρά), μπορώ μετά βεβαιότητος σχεδόν να εκτιμήσω ότι αποτελεί ήδη έναν από τους παράπλευρους (πλην κορωνοϊού και ελληνοτουρκικών) πονοκεφάλους του προέδρου Κυριάκου.  

Διότι άντε και πες σου λέω εγώ ότι βρέθηκαν εισηγητής και ειδικοί αγορητές να υποστηρίξουν τα μνημόνια κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής. Αν όμως λίγο πριν από την ψηφοφορία σηκωθεί ο Ευκλείδης Τσακαλώτος, ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος και απευθυνόμενος στην πλειοψηφία πει «με συγχωρείτε κύριοι, με όλο τον σεβασμό που έχω στο πρόσωπό σας, διότι εγώ δεν σας θεωρώ πολιτικούς απατεώνες όπως ο άλλος, δεν κάνουμε μια ονομαστική ψηφοφορία, να μετρηθούμε κιόλας;», τι θα γίνει;

Θα διακινδυνεύσει μια ονομαστική ψηφοφορία θέτοντας θέμα κομματικής πειθαρχίας ο πρόεδρος Κυριάκος; 

Εχω σπίρτα και παίζω σε μια αποθήκη τίγκα στο μπαρούτι, το λένε αυτό…

(Και δεν συζητώ καν την τροπή που θα λάβει η συζήτηση: με τον Τσίπρα να ζητάει 158 συγγνώμες για τα όσα έλεγαν κατά τις Συμφωνίας ο Κυριάκος και οι της ΝουΔου, το καλοκαίρι του 2018)

Τούτων δοθέντων, συν τον κορωνοϊό και συν τα μπαστούνια με τα ελληνοτουρκικά, επιθυμώ να ελαφρύνω κάπως την ατμόσφαιρα, αφιερώνοντας στον πρόεδρο Κυριάκο...

ΕΘΝΙΚΩΝ ΝουΔοΣΥΡΙΖΑίων σουργελαράδων κωμωδία

 




Σαν σήμερα (30/9/ΧΧΧΧ)

 

1846: Ο δρ Γουίλιαμ Μόρτον χρησιμοποιεί για πρώτη φορά τον αιθέρα ως αναισθητικό για την εξαγωγή δοντιού, στο Τσάρλεστον της Μασαχουσέτης.
1922: Η ελληνική κυβέρνηση αποδέχεται τη συμφωνία της Διάσκεψης των Μουδανιών, με την οποία δίδεται στους Τούρκους και η Ανατολική Θράκη μέχρι τον Έβρο.
1988: Ο Ανδρέας Παπανδρέου υποβάλλεται σε εγχείρηση ανοιχτής καρδιάς στο Χέρφιλντ του Λονδίνου.
1955: Σκοτώνεται σε τροχαίο ο Τζέιμς Ντιν.
1978: Πεθαίνει ο Λαυρέντης Διανέλος.







2018: Εφυγε από τη ζωή σε ηλικία 94 ετών ο τραγουδιστής Σαρλ Αζναβούρ ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του ευρωπαϊκού -και όχι μόνο- πενταγράμμου
 
 
 
 
 


30/9/2019: Πέθανε  στη Νέα Υόρκη, σε ηλικία 74 ετών, (εξαιτίας πολυοργανικής ανεπάρκειας και σηψαιμικού σοκ, επιπλοκών του τραυματισμού της στη σπονδυλική στήλη που είχε υποστεί πριν από τέσσερα χρόνια) η θρυλική αμερικανίδα ερμηνεύτρια της όπερας Τζέσι Νόρμαν 

ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ και ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΦΛΩΡΟΚΑΤΣΑΠΛΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Είναι τόσο σκληρή η αύξηση της θητείας;


 Του ΚΩΣΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗ

Πριν από μερικά χρόνια είχα παρακολουθήσει μία ορκωμοσία νεοσύλλεκτων. Ένας αξιωματικός υπενθύμισε στους νέους ότι δεν επιτρέπεται να έχουν επάνω τους κινητά τηλέφωνα. Συμβαίνει, μου είπαν, συχνά στις μονάδες, να ακούγονται ringtones την ώρα της πρωινής αναφοράς. Οι μεγάλοι της παρέας γελάσαμε.  

Να πηγαίνεις στη σκοπιά με το κινητό και να κάνεις skype με το κορίτσι ή τη μαμά σου; Σε παρακαλώ τώρα… 

Η αλήθεια είναι ότι όσο μεγαλώνεις, τα της θητείας σου φαίνονται εξεζητημένη πολυτέλεια. Η δική μου γενιά υπηρέτησε 21 μήνες στον Στρατό Ξηράς και 24 στην Αεροπορία και στο Ναυτικό. Μία θητεία ενός έτους ακούγεται ως θέμα που δεν αξίζει καν να συζητήσεις. Εμείς γράφαμε γράμματα, τα παιδιά τώρα έχουν στην τσέπη το κινητό και το tablet ή το laptop στον στρατιωτικό σάκο. Υπάρχουν κάποιοι που μπορούν να δουλέψουν ή τέλος πάντων να το προσπαθήσουν από τον θάλαμο του λόχου τους. 

Σήμερα η θητεία είναι 9 μήνες στην ξηρά και 12 στον αέρα ή στη θάλασσα. 

Η κυβέρνηση σκοπεύει να προχωρήσει σε αύξηση της θητείας στα Οπλα του Στρατού Ξηράς. Οι εννέα μήνες θα γίνουν δώδεκα. Εναλλακτικά, αναφέρουν οι πληροφορίες, οι κληρωτοί θα μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε θητεία 9 μηνών στα σύνορα και δώδεκα στα αστικά κέντρα.  

Τα της υποχρεωτικής στράτευσης στα 18 απορρίπτονται χωρίς δεύτερη συζήτηση. Δεν είναι μόνο το «δράμα» που θα ακολουθήσει, είναι και η διαχειριστική αδυναμία της στράτευσης όλων των δεκαοκτάχρονων σε μία σειρά. 

Να συμφωνήσουμε με συνοπτικές διαδικασίες ότι η ο χρόνος της θητείας είναι σημαντικός για την πατρίδα και εντελώς χαμένος για τους νέους άνδρες. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, ο Στρατός δεν σου προσφέρει απολύτως τίποτα. Ακόμα και τα περίφημα «μαθήματα ζωής» δεν πρόκειται να σου χρειαστούν πουθενά. Κάτι τέτοια τα έλεγαν (και ίσχυαν) παλαιότερα, όταν, πράγματι, τα παιδιά μάθαιναν στον Στρατό ότι υπάρχουν και άλλοι τύποι ανθρώπων -τώρα το ξέρουν από μικρά.  

Λένε επίσης για τη διαδικασία του απογαλακτισμού, της φυγής από τη μητρική θαλπωρή. Και αυτό είναι ξεπερασμένο κλισέ άλλης εποχής. Σε κανέναν δεν κάνει καλό να ξυπνάει αξημέρωτα γεμάτος άγχος για τον τύπο που θα του βάλει τις φωνές. Όμως από την άλλη, μην τρελαθούμε κιόλας, αύξηση θητείας κατά τρεις μήνες δεν είναι δα και κάτι τόσο τραγικό.  

Δεν θα αντιπαραβάλω την εμπειρία της δικής μου γενιάς γιατί η δική μου γενιά δεν έκανε μεταπτυχιακά.  

Δεν θα επικαλεστώ το πατριωτικό καθήκον γιατί δεν συγκινούνται όλοι στον ίδιο βαθμό.  

Ούτε θα πω ότι η νιότη στους καιρούς μας κρατάει πολύ περισσότερο και συνεπώς έχει το περιθώριο να ξοδέψει άλλους τρεις μήνες. 

Απλώς θα θυμίσω ότι...

 

ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ - ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ - ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ: Περί αποστρατικοποίησης των Νησιών του Αιγαίου

Υποστράτηγος ε.α., οικονομολόγος και συγγραφέας του βιβλίου «Εθνική Στρατηγική-Πρόταση για ένα νέο θεσμικό πλαίσιο», η Β’ έκδοση του οποίου έχει ήδη κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις Ι. Σιδέρης.

Η Τουρκία θέτει και πάλι, ενόψει των διερευνητικών επαφών, που θα διεξαχθούν με τη διαμεσολάβηση της προεδρεύουσας στην Ευρωπαϊκή Ένωση,  Γερμανίας, και την υποστήριξη των ΗΠΑ, το ζήτημα της αποστρατικοποίησης των νήσων του Αιγαίου, με αναφορές στη Συνθήκη της Λωζάννης του 1923 και στη Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων του 1947.

Επικαλείται αρχικά το άρθρο 12 της Συνθήκης της Λωζάννης, με το οποίο κυρώθηκε η απόφαση των Μεγάλων Δυνάμεων (πρεσβευτική διάσκεψη του Λονδίνου) του Φεβρουαρίου του 1914.  Με την απόφαση αυτή παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα όλα τα νησιά που κατείχε με το τέλος των Βαλκανικών Πολέμων, υπό την εγγύηση της Χώρας μας ότι δεν θα οχυρωθούν ούτε θα χρησιμοποιηθούν προς ναυτικό ή άλλο στρατιωτικό σκοπό. Εξαιρέθηκαν της παραχώρησης τα νησιά Ίμβρος, Τένεδος, Λαγούσες Νήσοι και Καστελόριζο, που επιστράφηκαν στην Τουρκία ενώ τα υπόλοιπα, πλην Καστελόριζου, Δωδεκάνησα, παρέμειναν στην κατοχή της Ιταλίας.  Το Καστελόριζο στη συνέχεια μεταβιβάστηκε το 1921 στην Ιταλία από τους Γάλλους,  που το κατέλαβαν το 1915 και τελικά με το άρθρο 15 της Συνθήκης της Λωζάννης παραχωρήθηκε κι αυτό με τα άλλα νησιά των Δωδεκανήσων στην Ιταλία.

Η Ελλάδα ισχυρίζεται πως το άρθρο 12 αφορά μόνο σε ζητήματα κυριαρχίας καθόσον τα θέματα της αποστρατικοποίησης καθορίζονται λεπτομερώς με άλλες διατάξεις της Συνθήκης της Λωζάννης. 
 
Στο δια ταύτα υπάρχουν τρία καθεστώτα αποστρατικοποίησης των νησιών του Αιγαίου, τα οποία συνοπτικά αναφέρονται στο παρόν άρθρο για λόγους οικονομίας χώρου. Αναλυτική ενημέρωση μπορεί όποιος επιθυμεί να βρει στο βιβλίο «Ελληνοτουρκικές Σχέσεις» του Καθηγητή Άγγελου Συρίγου, των εκδόσεων Πατάκη, που αποτέλεσε και τη βασική πηγή των σχετικών πληροφοριών στο παρόν άρθρο.  
 
Τα καθεστώτα αυτά είναι τα ακόλουθα:

α) Τα νησιά Λέσβος, Χίος, Σάμος, Ικαρία, σύμφωνα με το άρθρο 13 της Συνθήκης της Λωζάννης είναι μερικώς αποστρατικοποιημένα. Απαγορεύθηκαν τα οχυρωματικά έργα και οι ναυτικές εγκαταστάσεις και οι στρατιωτικές δυνάμεις περιορίζονται μόνο στους κληθέντες σε κάθε νησί να υπηρετήσουν  τη στρατιωτική τους θητεία.

β)  Τα νησιά Λήμνος και Σαμοθράκη σύμφωνα με τα άρθρα 4 και 6 υπάγονται σε καθεστώς πλήρους αποστρατικοποίησης, όπως και η Ίμβρος, Τένεδος και Λαγούσες νήσοι, λόγω της σύνδεσής τους με την ασφάλεια των Στενών του Ελλησπόντου.

Η Συνθήκη της Λωζάννης όμως σε ότι αφορά στο Καθεστώς των Στενών αντικαταστάθηκε από τη Συνθήκη του Μοντρέ του 1936, με την οποία παραχωρήθηκε ο έλεγχος των Στενών στην Τουρκία και επιτράπηκε ο επανεξοπλισμός τους.

Η Τουρκία σήμερα ισχυρίζεται πως η Συνθήκη του Μοντρέ δεν αφορά τη Λήμνο και τη Σαμοθράκη. Ωστόσο κατά την κύρωσή της στην Τουρκική Εθνοσυνέλευση ο τότε Υπουργός Εξωτερικών Ρουστού Αράς δήλωσε με σαφήνεια ακριβώς το αντίθετο. Στην ίδια κατεύθυνση υπάρχει και η επιστολή του Πρέσβη της Τουρκίας στην Αθήνα (6 Μαΐου 1936) προς τον τότε Πρωθυπουργό και Υπουργό Εξωτερικών Ι.Μεταξά με σαφή αναφορά στη Λήμνο και τη Σαμοθράκη. 
 
 Θα πρέπει να σημειωθεί πως εξαιτίας της απουσίας Εθνικής Στρατηγικής, ένα πρόβλημα που διαχρονικά ταλαιπωρεί τη Χώρα, η Ελλάδα δεν ακολούθησε πιστά την παραπάνω επιχειρηματολογία. Το 1969 όταν η Τουρκία διαμαρτυρήθηκε για έργα στο αεροδρόμιο της Λήμνου η Ελλάδα, αντί να απορρίψει τις διαμαρτυρίες ως ανυπόστατες, είπε πως οι εργασίες αφορούν ανάγκες της πολιτικής αεροπορίας, αποδεχόμενη έμμεσα το καθεστώς αποστρατικοποίησης.

γ)  Για τα Δωδεκάνησα προβλέπεται η πλήρης αποστρατικοποίηση με τη Συνθήκη των Παρισίων (άρθρο 14) με την οποία παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα. Η Τουρκία δεν ήταν συμβαλλόμενο μέρος της Συνθήκης αυτής κι άρα δεν έχει το δικαίωμα να την επικαλείται η δε αποστρατικοποίηση ήταν αποτέλεσμα της διαμάχης των Σοβιετικών με τους δυτικούς και δεν αφορά στην ασφάλεια της Τουρκίας.

Η Ελλάδα αποδέχεται τις υποχρεώσεις της από τις Συνθήκες της Λωζάννης και των Παρισίων και παραδέχεται πως από το 1974, μετά την Τουρκική εισβολή στην Κύπρο, ξεκίνησε την στρατικοποίηση των νησιών επικαλούμενη το δικαίωμα της νόμιμης άμυνας, σύμφωνα με το άρθρο 51 του Χάρτη του ΟΗΕ, απέναντι στην Τουρκική απειλή, την οποία ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει.

Η Τουρκία ισχυρίζεται ότι το δικαίωμα της νόμιμης άμυνας δημιουργείται από τη στιγμή που η Χώρα δεχθεί επίθεση. Ως εκ τούτου επιμένει πως είναι παράνομη η στρατικοποίηση των νησιών πριν συμβεί αυτό.  
 
Η Ελλάδα επικαλείται το δικαίωμα της προληπτικής άμυνας όταν η επίθεση είναι επικείμενη και με δεδομένο πως η αμυντική αντίδραση σε ενδεχόμενη επίθεση είναι αδύνατη λόγω της μεγάλης απόστασης που χωρίζει τα νησιά από την ηπειρωτική Ελλάδα.   
 
Γιατί επικείμενη;

Διότι η Τουρκία απειλεί ευθέως τη Χώρα μας με πόλεμο
. Διατηρεί από το 1974 την 4η Στρατιά στη Σμύρνη με κατάλληλες για αποβατικές επιχειρήσεις δυνάμεις και διεξάγει μονίμως ασκήσεις στο Αιγαίο με σενάρια κατάληψης νήσου.

Αμφισβητεί την Ελληνικότητα νήσων ακόμη και κατοικημένων από Έλληνες πολίτες και επιδιώκει την αναθεώρηση της Συνθήκης της Λωζάννης, τελευταία και των Παρισίων, διεκδικώντας ελληνικά νησιά στο πλαίσιο επίτευξης των μαξιμαλιστικών της στόχων. Όπως προκύπτει και από την τελευταία κρίση έχει επιλέξει αντί της διαπραγμάτευσης, της διπλωματίας και της επίλυσης των διαφορών στη βάση των κανόνων του διεθνούς δικαίου, την προβολή στρατιωτικής ισχύος και την χρήση απειλών  στο πλαίσιο προώθησης των συμφερόντων της.

Είναι ξεκάθαρο πως η Τουρκία δεν κινδυνεύει από ελληνική επίθεση στα παράλια της Μικράς Ασίας, όπως υποστηρίζει,  με χώρο εξορμήσεως τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. Τέτοιας μορφής επιχείρηση είναι εκτός των δυνατοτήτων των Ελληνικών Δυνάμεων. 
Πέραν τούτου η Ελλάδα ουδέποτε αμφισβήτησε τα σύνορα όπως ορίστηκαν από τη Συνθήκη της Λωζάννης, ούτε ποτέ πρόβαλλε σχετικές διεκδικήσεις και δεν εκτόξευσε απειλές εναντίον της Τουρκίας. Αντίθετα πάντα υποστηρίζει και αγωνιά για την διατήρηση του υφιστάμενου status quo.

Κατά συνέπεια τίθεται το ερώτημα ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί η επιμονή της Τουρκίας στο ζήτημα αυτό;  
 
Ένας λόγος θα ήταν να μπορέσει όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν (εξασφάλιση εξωτερικής νομιμοποίησης) να καταλάβει με σχετική ευκολία ένα ή περισσότερα από τα νησιά αυτά.    Θα μπορούσε κάποιος επίσης να ισχυριστεί πως ενόψει μιας διαπραγμάτευσης φορτώνει τη φαρέτρα της με όσο το δυνατόν περισσότερα διαπραγματευτικά όπλα, που της προσδίδουν δυνατότητα ελιγμών, δηλαδή αποκτά την ευχέρεια να παραχωρήσει όσα επί της ουσίας δεν την ενδιαφέρουν, όπως το ζήτημα αυτό, για να κερδίσει αυτά που πραγματικά επιδιώκει και επιθυμεί.

Ίσως όμως η απάντηση στο ερώτημα αυτό βρίσκεται στο βιβλίο «Στρατηγικό Βάθος» του πρώην Πρωθυπουργού, Υπουργού Εξωτερικών και κυρίως του εμπνευστή-διαμορφωτή της εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας στα χρόνια του AKP, καθηγητή κ. Νταβούτογλου. Αναφέρει πέραν των άλλων πως...
 

ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ - ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ: Η αποστρατιωτικοποίηση φέρνει ένα νέο Γουδί

Από τον Αλκιβιάδη Κ. Κεφαλά
 

Μετά τις πιέσεις του Βερολίνου οι πληροφορίες ότι θα συμπεριληφθεί στην ατζέντα των διερευνητικών συνομιλιών με την Τουρκία το θέμα της «μερικής» (ολικής) αποστρατιωτικοποίησης των νήσων προεικάζουν τα μελλούμενα στο Αιγαίο.

    Ανάλογη περίπτωση αφοπλισμού ελληνικού εδάφους έγινε τον Οκτώβριο του 1967 με την απόσυρση της ελληνικής μεραρχίας από την Κύπρο, με αποτέλεσμα την τουρκική εισβολή. Οι τουρκικές δυνάμεις με πρόφαση το πραξικόπημα αποβιβάστηκαν στο αφοπλισμένο νησί χωρίς ουσιαστική αντίσταση από την ελληνική πλευρά. Η μεραρχία, η οποία είχε την αποστολή να βομβαρδίσει τα τουρκικά πολεμικά πλοία όταν θα εισέρχονταν στα χωρικά ύδατα της Κύπρου, δεν ήταν εκεί την κρίσιμη ώρα. Αρχικά, η μεραρχία είχε μεταφερθεί μυστικά στην Κύπρο από την κυβέρνηση Παπανδρέου μετά τα γεγονότα του 1963-1964, για να αποσυρθεί, κατόπιν των αιματηρών συγκρούσεων μεταξύ Τουρκοκυπρίων και Εθνικής Φρουράς, στα χωριά Κοφίνου και Άγιος Θεόδωρος. Οι επιχειρήσεις της Εθνικής Φρουράς προκάλεσαν σοβαρή κρίση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

Η Τουρκία χαρακτήρισε «στυγερή πρόκληση» τα επεισόδια και απείλησε με στρατιωτική εισβολή την Κύπρο, αλλά και με πόλεμο την Ελλάδα, απαιτώντας την απόσυρση της μεραρχίας. Με την παρέμβαση Αμερικανών και Βρετανών η δικτατορική κυβέρνηση απέσυρε τη μεραρχία από την Κύπρο.  

Μόνο οι αφελείς στην Ελλάδα αδυνατούν να αντιληφθούν ότι οι σημερινοί σχεδιασμοί της Αγκυρας για τα νησιά και το Αιγαίο δεν είναι διαφορετικοί από τους τουρκικούς σχεδιασμούς για την Κύπρο τη δεκαετία του 1960. Πράγματι, η σύγκριση των σημερινών γεγονότων με τα της Κύπρου αποδεικνύει ότι τα μοναδικά στοιχεία που έχουν διαφοροποιηθεί είναι η γεωγραφία και οι πρωταγωνιστές.

Οι Βρετανοί έχουν αντικατασταθεί από τους Γερμανούς και οι Τουρκοκύπριοι από τους μουσουλμάνους εποίκους. Οι γερμανικοί σχεδιασμοί, η στρατηγική στήριξη που παρέχουν στην Τουρκία και η διαρκής υπονόμευση της Ελλάδας από την επικεφαλής χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι οι γνωστές παράμετροι της εξίσωσης. Οι Γερμανοί εκπαιδεύουν τους Τούρκους στην κατασκευή στρατηγικών και προηγμένων τεχνολογικά όπλων. Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα «Γενί Σαφάκ», η Μέρκελ εξασκεί πίεση στον Μητσοτάκη «ώστε η Ελλάδα να τερματίσει τη στρατιωτική της παρουσία στα νησιά», ενώ παραπονέθηκε στον Μακρόν για τη στήριξή του στις ελληνικές θέσεις.

Η άγνωστη, όμως, παράμετρος της εξίσωσης είναι η στάση του ελληνικού πολιτικού συστήματος, το οποίο από το 2015 εποικίζει συστηματικά τα νησιά του Αιγαίου με μουσουλμανικούς πληθυσμούς, δημιουργώντας ισχυρές ετερογενείς πληθυσμιακές μειονοτικές βάσεις υπό τον έλεγχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με προφανή σκοπό τη βοσνιοποίηση της χώρας. Δοθέντος ότι η Τουρκία έχει αυτοανακηρυχθεί ο προστάτης των μουσουλμανικών πληθυσμών, πιθανές υποκινούμενες ταραχές στα νησιά μεταξύ του χριστιανικού πληθυσμού και των εποίκων είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσουν την αφορμή μιας νέας τουρκικής εισβολής στα αφοπλισμένα νησιά, κατ’ αναλογία των γεγονότων της Κοφίνου στην Κύπρο.

Το πολιτικό σύστημα, λοιπόν, μέσω της ενθάρρυνσης του μουσουλμανικού εποικισμού και του αφοπλισμού έχει παραχωρήσει εμμέσως στην Τουρκία το δικαίωμα της επέμβασης και συνεπώς την επίκληση του καθήκοντός της στην προστασία των μουσουλμανικών πληθυσμών ανά την ελληνική επικράτεια. Αυτός είναι ο λόγος που ζητά την άμεση αποστρατιωτικοποίηση ώστε να δυνηθεί να επέμβει στρατιωτικά χωρίς απώλειες, με άριστες προσχεδιασμένες στρατιωτικές και πολιτικές επιχειρήσεις. 

Η αποστρατιωτικοποίηση των νήσων και συνεπώς η εκμηδένιση της άμυνάς τους καθιστούν όμηρο την Ελλάδα στα χέρια της Τουρκίας, επειδή ανά πάσα στιγμή θα χρησιμοποιεί την απειλή του πολέμου και την κατάληψη των νήσων για ασήμαντες αφορμές. Ενώ στην περίπτωση της Κύπρου η πέμπτη φάλαγγα των Αθηνών, για να δικαιολογήσει την απόσυρση της μεραρχίας, επικαλέστηκε απουσία αεροναυτικής κάλυψης της Κύπρου, σήμερα τέτοιου είδους επιχειρήματα, εάν χρησιμοποιηθούν, θα είναι νομικά έωλα.

Πιθανή διεξαγωγή συζητήσεων από την κυβέρνηση Μητσοτάκη για «μερικό ή ολικό» αφοπλισμό των νήσων του Αιγαίου θα αποτελέσει την ειδεχθέστερη πράξη μειοδοσίας στη νεότερη ελληνική Ιστορία.  

Το πολιτικό σύστημα δεν νομιμοποιείται να επικαλεστεί το επιχείρημα της δικτατορίας για αφοπλισμό με πρόσχημα μια επίπλαστη Pax Tourka.  

Η κυβέρνηση της Ν.Δ., το πολιτικό σύστημα και οι ελίτ, εάν θέλουν να εξακολουθούν να απολαμβάνουν τα υπερ-προνόμια που, «ελέω Θεού», απέκτησαν από τα Μνημόνια και την εξαθλίωση, θα πρέπει...