Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το πρώτο που μας απασχολεί είναι η γιγάντωση μέσα σε ένα χρόνο μιας εταιρείας. "Η MINOAN FLYING DOLPHINS" δεν είναι μία εταιρεία που υπάρχει εδώ και χρόνια. Δημιουργήθηκε το 1998 μετά από τη συγχώνευση της εταιρείας "SERES", τα γνωστά κίτρινα δελφίνια του Αργοσαρωνικού και του πλοίου "HIGH SPEED" των "Μινωϊκών Γραμμών".
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Καμαρώστε τι έλεγε ο λεβεντοσωτήρας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης για το ναυάγιο του «Σαμίνα» το 2000 ως υπεύθυνος Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας !!! - Λόγος για γνήσιους μερακλήδες!!!
Ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ως υπεύθυνος Ναυτιλίας
της Νέας Δημοκρατίας εξαπέλυε μύδρους κατά της τότε ηγεσίας του
υπουργείου του οποίου σήμερα προΐσταται σχετικά με το ναυάγιο του Εξπρές
Σαμίνα στις 26 Σεπτεμβρίου του 2000.
Από την ομιλία του Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στη Βουλή
«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το ναυάγιο του ΕΧΡRESS SAMINA έφερε
στην επιφάνεια μαζί με τους νεκρούς και την ελληνική πραγματικότητα.
'Εφερε στην επιφάνεια το μέγεθος της ανυπαρξίας του κρατικού μηχανισμού,
της ανικανότητας, της διαπλοκής, του κομματισμού, την αλαζονεία, την
ανυπαρξία ευθύνης και την απροθυμία της Κυβέρνησης να ρίξει φως. 'Αραγε,
ποτέ κανείς και για τίποτα δεν ευθύνεται σ'αυτόν τον τόπο;
Ο Υπουργός είχε μόλις αναλάβει, άρα τι ευθύνη να φέρει; Ο πρώην
Υπουργός τα ρίχνει στην επιτροπή ανταγωνισμού. Ο πλοιοκτήτης απειλεί και
με καταχωρήσεις του εμφανίζεται ως οραματιστής. Και εμείς, η υπεύθυνη
Βουλή, έχουμε συζητήσει το θέμα μόλις είκοσι λεπτά. Εδώ και χρόνια σ'
αυτήν την Αίθουσα σας προειδοποιήσαμε με τον πλέον υπεύθυνο τρόπο, για
τις παραλείψεις και τους κινδύνους που κρύβει η πολιτική σας. Εσείς
κωφεύσατε. Τώρα είναι η στιγμή να ζητήσουμε τις ευθύνες σας. '
Εχοντας εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες ελέγχου που μας παρέχει ο
Κανονισμός και το Σύνταγμα ζητάμε τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για
την κατάσταση που επικρατεί στην ακτοπλοϊα. Σε καμιά περίπτωση δεν
είμαστε ούτε εισαγγελείς ούτε προσπαθούμε να ποινικοποιήσουμε την
πολιτική ζωή της χώρας. Εμείς απλά εκφράζουμε το λαϊκό συναίσθημα, που
ζητά να ερευνηθεί η αλήθεια.
Αυτή η αλήθεια που δεν ερευνήθηκε ούτε στη "RICOMEX", ούτε στο
"FALCON", ούτε ακόμα και σ' αυτήν την υπόθεση Οτσαλάν. Δεν είναι
λαϊκισμός ούτε προσπάθεια εκμετάλλευσης του πόνου των συνανθρώπων μας.
Αυτό αποτελεί κορυφαία υποχρέωση της Αντιπολίτευσης. Το ίδιο άλλωστε θα
έπρεπε να ζητάτε και σεις, που με τόση ευκολία μιλάτε για άπλετο φως,
που μιλάτε για μαχαίρι που θα φθάσει στο κόκκαλο. Δυστυχώς, όταν
πρόκειται για κόκαλα άλλων τότε το ζητάτε με ευκολία.
'Οταν πρόκειται, όμως, για το δικό σας κόκαλο, τότε οχυρώνεστε πίσω
από ασήμαντες δικαιολογίες και αστείες προφάσεις. Αυτά που σήμερα θα
αναδείξουμε δεν ακούγονται για πρώτη φορά στην Αίθουσα αυτή. 'Ηδη εδώ
και ένα χρόνο έχουμε μιλήσει για τους κινδύνους του μονοπωλίου στην
ακτοπλοϊα και ευτυχώς δεν ήμασταν μόνοι μας. Κυβερνητικοί Βουλευτές,
αλλά και τα κόμματα της Αντιπολίτευσης συμμερίστηκαν τις απόψεις μας.
'Εχουμε επισημάνει τους κινδύνους που φέρνει ο κομματισμός στο Λιμενικό
Σώμα. 'Εχουμε διαπιστώσει τις αδυναμίες στην έρευνα και διάσωση ναυαγών
στο Αιγαίο. 'Εχουμε αναδείξει τους πλημμελείς ελέγχους στα πλοία.
'Εχουμε προτείνει την απελευθέρωση στην ακτοπλοϊα. Εσείς έχετε κωφεύσει.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το πρώτο που μας απασχολεί είναι η γιγάντωση μέσα σε ένα χρόνο μιας εταιρείας. "Η MINOAN FLYING DOLPHINS" δεν είναι μία εταιρεία που υπάρχει εδώ και χρόνια. Δημιουργήθηκε το 1998 μετά από τη συγχώνευση της εταιρείας "SERES", τα γνωστά κίτρινα δελφίνια του Αργοσαρωνικού και του πλοίου "HIGH SPEED" των "Μινωϊκών Γραμμών".
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το πρώτο που μας απασχολεί είναι η γιγάντωση μέσα σε ένα χρόνο μιας εταιρείας. "Η MINOAN FLYING DOLPHINS" δεν είναι μία εταιρεία που υπάρχει εδώ και χρόνια. Δημιουργήθηκε το 1998 μετά από τη συγχώνευση της εταιρείας "SERES", τα γνωστά κίτρινα δελφίνια του Αργοσαρωνικού και του πλοίου "HIGH SPEED" των "Μινωϊκών Γραμμών".
Η εταιρεία αυτή μέσα στο 1999 προέβη στην αγορά εβδομήντα έξι πλοίων
που αποτελούσαν και συνεχίζουν να αποτελούν σχεδόν το σύνολο του
ακτοπλοϊκού μας στόλου. Σχεδόν το σύνολο των πλοίων που εξυπηρετούν τα
νησιά του Αιγαίου, εκτός από αυτά που εξυπηρετούν τις πορθμειακές
γραμμές. '
Ηταν τόσο μεγάλη η έκταση αυτής της εξαγοράς ώστε, ο περίφημος κατά
την "MINOAN FLYING DOLPHINS" οραματιστής κ. Σφηνιάς, να δηλώνει τον
Απρίλιο του 2000 οτι δεν υπάρχει πλέον ανάγκη για την ένωση ακτοπλόων
εφοπλιστών εφόσον υπάρχει η "MINOAN FLYING DOLPHINS". Αυτή τη λογική της
μονοπωλιακής αλαζονείας διαπιστώσαμε και αργότερα, όταν ο πρόεδρος των
Μινωϊκών Γραμμών κ. Κληρονόμος προσπαθούσε να δηλώσει αναρμόδιος αφ'ενός
για το ναυάγιο του "EXΠΡΕΣ ΣΑΜINA", πλοίου της εταιρείας του, ενώ στη
συνέχεια απειλούσε ότι δεν θα περάσει καλά όποιος διαταράξει το
μονοπώλιό του στην Κρήτη. Είναι χαρακτηριστικό ότι την ίδια ακριβώς
περίοδο, το 1999, οι κρατικές τράπεζες που μέχρι εκείνη τη στιγμή
χρηματοδοτούσαν την ελληνική ακτοπλοϊα, σταμάτησαν να χρηματοδοτούν τους
παραδοσιακούς εφοπλιστές, ανακαλύπτοντας ως δια μαγείας ότι έχουν δώσει
θαλασσοδάνεια, οδηγώντας τους έτσι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.
Απαιτείται μια απάντηση στην αποκάλυψη του Προέδρου κ. 'Εβερτ ότι από
το ένα δισεκατομμύριο δολάρια που έχει στη διάθεσή της η Εθνική Τράπεζα
ως πλαφόν χρηματοδότησης στο σύνολο της ναυτιλίας, το 8,8% περίπου έχει
πάρει ο όμιλος "των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ". Προκαλεί ακόμα περισσότερα
ερωτηματικά το γεγονός ότι στο κρίσιμο διάστημα Ιουλίου 1999-Μαρτίου
2000 το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας αρνείται τη δρομολόγηση πλοίων σε
παραδοσιακούς εφοπλιστές ακόμα και για νεότευκτα πλοία. Xαρακτηριστικό
είναι το παράδειγμα του πλοίου "SEA SPEED 1" του οποίου τη δρομολόγηση
το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας αρνήθηκε στους εφοπλιστές κ. Γούτο και
κ. Αγαπητό, αν και ήταν νεότευκτο, και υπερταχύπλοο. Το ίδιο πλοίο πήρε
άδεια σκοπιμότητας όταν περιήλθε στην κυριότητα της "MINOAN FLYING
DOLPHINS"- και σήμερα κυκλοφορεί ως "FLYING CΑΡ-4".
Για να δικαιολογήσει την άρνησή του ο τότε Υπουργός κ.Σουμάκης είπε
ότι το πλοίο αυτό δεν έχει γκαράζ και δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τα
φορτηγά που τροφοδοτούν τα νησιά μας. Τότε ας μας εξηγήσει πως έδωσε
τέσσερις άδειες στην M.F.D. για πλοία νεότευκτα και υπερταχύπλοα που δεν
εξυπηρετούν φορτηγά. Ας έρθουμε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, αυτήν την
περίφημη επιτροπή. Γιατί η μονοπωλιακή σχεδόν εκμετάλλευση του Αιγαίου
δεν απετέλεσε αντικείμενο έρευνας από την επιτροπή; Δεν θα έπρεπε να
κινηθεί αυτεπαγγέλτως τουλάχιστον βάσει των δημοσιευμάτων; Και αν όχι
βάσει των δημοσιευμάτων, τότε από τον Πρωθυπουργό που έχει λάβει
καταγγελτικές επιστολές από εφοπλιστή στις οποίες βέβαια, ποτέ δεν
απάντησε.
Και δεν είναι απορίας άξιο πώς η καινούρια σύνθεση της Επιτροπής
Ανταγωνισμού έχει στη σύνθεσή της ως αναπληρωτή πρόεδρο πληρεξούσιο
δικηγόρο των "ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ"; Και αφού δεν επελήφθη η Επιτροπή
Ανταγωνισμού, ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας δεν έπρεπε να της
παραπέμψει το θέμα; Δεν έπρεπε να ασχοληθεί ο ίδιος με τη δημιουργία του
μονοπωλίου αφού όλες αυτές οι μεταβιβάσεις των πλοίων ενέπιπταν στην
αποκλειστική αρμοδιότητά του, εφόσον χρειαζόταν η έγκριση της
γνωμοδοτικής επιτροπής ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών για το θέμα; Κυρίες και
κύριοι συνάδελφοι, μας ζητάει η Κυβέρνηση να πιστέψουμε σε μια σειρά από
σατανικές συμπτώσεις. Είναι σύμπτωση ότι ο πρόεδρος των "ΜΙΝΩΙΚΩΝ
ΓΡΑΜΜΩΝ" και της "MINOAN FLYING DOLPHINS" ο κ. Κληρονόμος είναι πρώην
Ευρωβουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ.; Είναι σύμπτωση ότι ο αντιπρόεδρος της M.F.D.
κ.Σφηνιάς είναι μέλος ομάδας προβληματισμού που βρίσκεται κοντά στον
Πρωθυπουργό; Είναι σύμπτωση ότι ο κ.Σουμάκης είναι υπεύθυνος οικονομικών
και ταμίας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και ευνοούμενος του Πρωθυπουργού; Είναι
σύμπτωση ότι η MFD χρηματοδοτήθηκε με τεράστια ποσά από την κρατική
Εθνική Τράπεζα; Αποδείξτε μας ότι δεν είναι σύμπτωση ψηφίζοντας τη
σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής.
Αν δεν το κάνετε, αυτό θα σημαίνει ένδειξη ενοχής. Κυρίες και κύριοι
συνάδελφοι, η Κυβέρνηση τελευταία έχει αρχίσει να μιλάει για την αξία
του ανταγωνισμού. Δυστυχώς, όμως, στην πράξη αρκείται στο να δημιουργεί
μονοπωλιακούς προμηθευτές του δημοσίου, όπως άλλωστε κάνει στον Ο.Τ.Ε.
Το ίδιο περίπου συνέβη και στην ακτοπλοϊα. Τις γραμμές του ιδιαίτερου
οικονομικού ενδιαφέροντος, όπως της Κρήτης, τις κρατούσε κλειστές.
Αναλογιστείτε ότι σ'αυτές τις γραμμές το κόστος του ναύλου για μια
οικογένεια είναι διπλάσιο ανά μίλι απ' ό,τι είναι στις γραμμές
Ελλάδος-Ιταλίας, που εξυπηρετούνται από τις ίδιες εταιρείες και με πλοία
πιο γρήγορα και πιο σύγχρονα. Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, ότι αφού
συντηρούσε και κρατούσε τα επονομαζόμενα "φιλέτα" της ακτοπλοϊας κλειστά
στον ανταγωνισμό, μετά ενίσχυσε μία και μόνη εταιρεία, ώστε να θέσει
εκτός μάχης όλες τις υπόλοιπες. Και θα αναρωτηθεί κανείς: Πού βρίσκεται
το μεμπτό εφόσον η MFD εξαγόρασε όλες τις άλλες εταιρείες; Εδώ κάνουμε
ένα κορυφαίο λάθος. Κανείς και ποτέ δεν κατέβαλε μετρητά για τις
εξαγορές. Αυτό που έκανε η MFD ήταν ότι πουλούσε προσδοκία εισαγωγής στο
χρηματιστήριο υπερτιμολογώντας από τη μια πλευρά τα αγορασθέντα
καράβια, τα αντέλλασε στη συνέχεια με μετοχές και μετά αφού τελείωσε τις
εξαγορές, έκανε μια γενναία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ώστε ούτε οι
εφοπλιστές μέτοχοι να κατέχουν σημαντικά μερίδια, αλλά ούτε και οι νέοι
επιχειρηματίες, οι άσχετοι με το χώρο, να μπορούν να ελέγξουν το τι
συνέβαινε.
Ουσιαστικά οπλίσατε μια εταιρεία με τη δύναμη να εκβιάζει το ελληνικό
κράτος ανά πάσα στιγμή και να μπορεί ο κ.Σφηνιάς να δηλώνει "εγώ έχω
ογδόντα έξι καράβια και εγώ βάζω τους κανόνες". Αυτά συνέβαιναν βέβαια
όσο καιρό ακόμη το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας τίποτα δεν έλεγε για
απελευθέρωση. Και ας σημειώσουμε σ'αυτό το σημείο, ότι ακόμα και οι
πρόσφατες άδειες που εκδόθηκαν, οι νέες άδειες σκοπιμότητας, δεν
αποτελούν ανταπόκριση του Υπουργείου σε καινούρια αιτήματα των
εταιρειών. Είναι αιτήματα των εταιρειών που χρονίζουν χρόνια στα
συρτάρια του Υπουργείου και κάτω από το βάρος της πίεσης της κοινής
γνώμης ήρθε ο Υπουργός να τα υλοποιήσει. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
το δεύτερο θέμα που πρέπει να εξετάσουμε είναι ο τρόπος λειτουργίας του
Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Τ
Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας πρέπει και οφείλει να θεωρείται ως ένα υπουργείο στρατηγικής σημασίας».
Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ένα χρόνο μετά το ναυάγιο της Πάρου
«Ένα χρόνο μετά την πολύνεκρη ναυτική τραγωδία ασφαλώς η μνήμη
γυρίζει πίσω στα αθώα θύματα, τις οικογένειες τους αλλά και στους
ηρωικούς στρατιώτες και ψαράδες της Πάρου που έσωσαν την ζωή εκατοντάδων
επιβατών του μοιραίου πλοίου. Η τραγωδία αυτή που συγκλόνισε ολόκληρο
τον ελληνικό λαό ανέδειξε μια νοσηρή πραγματικότητα και έφερε στο
προσκήνιο την «άλλη Ελλάδα» για την οποία ο ίδιος ο κ. Σημίτης μίλησε
προκειμένου η κυβέρνηση του να αποποιηθεί τις τεράστιες ευθύνες της.
Δυστυχώς ένα χρόνο μετά αυτή η «άλλη Ελλάδα» του κ. Σημίτη δεν έχει
αλλάξει. Η διαδικασία για την απόδοση της δικαιοσύνης κινείται με
απογοητευτικούς ρυθμούς παρά τις αρχικές βαρύγδουπες διαβεβαιώσεις της
κυβέρνησης ενώ και η κατάσταση που επικρατεί στα μεγάλα λιμάνια της
χώρας εξακολουθεί να είναι απογοητευτική. Απαράδεκτες λιμενικές
υποδομές, κανένα μεγάλο έργο, συχνή ταλαιπωρία των επιβατών και πολλά
άλλα προβλήματα συνθέτουν το σκηνικό στην ακτοπλοία το οποίο χωρίς
υπερβολές παραπέμπει μια εικοσαετία πίσω. Δυστυχώς το τραγικό ναυάγιο
του EXPRESS SAMINA που έφερε στο προσκήνιο την αδιαφάνεια και το
καθεστώς της επιχειρηματικής ασυδοσίας που δημιουργήθηκε με αποκλειστική
ευθύνη της κυβέρνησης, δεν συγκίνησε τους αρμοδίους. Κατά την προσφιλή
τους τακτική αρκέστηκαν σε ημίμετρα και καλύφθηκαν πίσω από την
Κοινοβουλευτική πλειοψηφία προκειμένου να αποφύγουν τη σύσταση
Εξεταστικής Επιτροπής που θα διερευνούσε σε βάθος όλες τις πτυχές του
ναυαγίου. Ας μην αυταπατώνται όμως. Όσο επώδυνο και αν είναι αργά ή
γρήγορα θα εξαναγκαστούν να απαντήσουν για τα τραγικά λάθη και τις
παραλείψεις τους, που οδήγησαν σε αυτή την πολύνεκρη τραγωδία».
Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης δύο χρόνια μετά το ναυάγιο της Πάρου:
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΒΗΜΑ,
ΓΡΑΦΙΚΟΙ,
ΝΔ,
ΞΕΦΤΙΛΙΚΙΑ,
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου