"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΘΡΗΣΚΕΙΑ και ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΗΛΙΘΙΟΙ: «Ο Ιησούς δεν γεννήθηκε σε σταύλο», υποστηρίζει Βρετανός θεολόγος

 
H γέννηση του Χριστού είναι η πιο διάσημη ιστορία της Αγίας Γραφής, και ξαναζωντανεύει κάθε χρόνο με φάτνες που στήνονται σε όλο τον κόσμο κάθε Χριστούγεννα: Ο Ιησούς γεννήθηκε σε έναν στάβλο, επειδή δεν υπήρχε χώρος στο πανδοχείο, λέει η παράδοση.

Αλλά ένας Βρετανός θεολόγος, ο αιδεσιμώτατος Ιαν Πολ, υποστηρίζει ότι αυτή η παράδοση μπορεί να βασίζεται σε μια εσφαλμένη ερμηνεία της Καινής Διαθήκης, αναβιώνοντας μια αρχαία θεωρία ότι ο Ιησούς δεν γεννήθηκε στην πραγματικότητα μέσα σε έναν στάβλο.

«Λυπάμαι που θα χαλάσω τις προετοιμασίες σας για τα Χριστούγεννα», έγραψε στο προσωπικό του μπλογκ ο αιδ. Πολ, πρώην κοσμήτορας στη Θεολογική Σχολή του Αγίου Ιωάννη, στο Νότιγχαμ.
«Αλλά ο Ιησούς δεν γεννήθηκε σε στάβλο, και, περιέργως, η Καινή Διαθήκη δεν υπαινίσσεται καν κάτι τέτοιο», τόνισε.

Ο Πολ υποστηρίζει ότι η ελληνική λέξη «κατάλυμα», που συνήθως μεταφράζεται σαν «πανδοχείο» ήταν στην πραγματικότητα χώρος σε ένα ιδιωτικό σπίτι - ο ίδιος όρος χρησιμοποιείται για να περιγράψει το δωμάτιο όπου ο Ιησούς και οι μαθητές του έφαγαν στον Μυστικό Δείπνο.

Μια εντελώς διαφορετική λέξη, «το πανδοχείον» χρησιμοποιείται στην Αγία Γραφή για να περιγράψει το μέρος όπου καταλύουν οι ξένοι.

Ο Πολ υποστηρίζει ότι ακόμα και αν υπήρχε ένα πανδοχείο στη Βηθλεέμ, ο Ιωσήφ και η Μαρία δεν θα είχαν μείνει εκεί. Ο μόνος λόγος για τον οποίον ταξίδεψαν στη Βηθλεέμ για την απογραφή ήταν επειδή ο Ιωσήφ είχε οικογένεια εκεί. Και αν είχε, τα έθιμα του πρώτου αιώνα στην Παλαιστίνη απαιτούσαν να μείνει με τους συγγενείς, και όχι με ξένους.

Στο πλαίσιο αυτό, η λέξη κατάλυμα όπου έμειναν ο Ιωσήφ και η Μαρία δεν σημαίνει πανδοχείο, αλλά ένα δωμάτιο στο σπίτι των συγγενών που τους φιλοξένησαν, γράφει ο Πολ.

«Ο σχεδιασμός των παλαιστινιακών σπιτιών (ακόμη και σήμερα) δίνει άλλο νόημα στην ιστορία», συνεχίζει ο Πολ. «Οι περισσότερες οικογένειες ζούσαν σε σπίτια που είχαν ένα δωμάτιο, έναν χαμηλότερο χώρο όπου έβαζαν τα ζώα την νύχτα, και είτε ένα δωμάτιο στο πίσω μέρος για τους επισκέπτες, ή έναν χώρο στην οροφή.

Ο χώρος όπου ζούσε η οικογένεια είχε συνήθως ένα κατώι γεμάτο με άχυρο όπου έβαζαν τα ζώα:  
 
Ετσι ο Ιησούς δεν γεννήθηκε σε έναν απομονωμένο στάβλο, αλλά στον κάτω όροφο ενός σπιτιού αγροτών μέσα σε «φάτνη των αλόγων», καταλήγει ο Πολ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: