Εδώ είναι το κυρίως πρόβλημα της ελληνικής πολιτικής και κοινωνίας και όχι στον Ζουράρι καθαυτό, ο οποίος δικαιωματικά απολαμβάνει το παίγνιο. Διαφαίνεται ένας αδίστακτος κυνισμός, όχι στον πυρίκαυστο, αλλά στους κομματικούς και όχι μόνον μηχανισμούς, που ενώ γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται, τον χρησιμοποιούν ωστόσο εν ψυχρώ.
Ως καρύκευμα, υποτίθεται, ως φίρμα, ως σοβαρό διανοούμενο, ως ένα είδος μορφωμένου Ψωμιάδη, ως παοκτσή, ως φωτοσκίαση, ως τι;
Κανείς δεν ξέρει, ούτε οι ίδιοι.
Το ωραιότερο όμως βρίσκεται στο ότι ο Ζουράρις είναι αυτός που δουλεύει τους πάντες συστηματικά, εκτρέφοντας βαθιά περιφρόνηση προς όλους, ξέροντας εντός του την εκτεταμένη αναξιότητα και την πολιτική άνοια που δέρνει το πολιτικό τοπίο. Παίζει μαζί τους ειρωνικά θεωρώντας τους ηλίθιους, αξιοκαταφρόνητους, θέτει υπεράνω όλων το περιούσιο «εγώ» του, πιστεύοντας ακράδαντα πως είναι ευφυέστερος όλων. Και ίσως είναι, εν προκειμένω, αφού τους χρησιμοποιεί αυτός, ξέροντας καλά πως νομίζουν ότι τον χρησιμοποιούν εκείνοι. Εξαπατάει τους απατεώνες. Φοράει το μαύρο γιλεκάκι και τα πεδιλάκια του μέσα στη Βουλή, φοράει τα μπλουζάκια του, πετάει κανένα πυρότουβλο, παίρνει και τα φράγκα. Είναι κομπλέ.
Ο Ζουράρις παίζει, ως Ελλην αεί παις. Το χόμπι του είναι η πρόκληση ως αυταξία. Απλώς για να τον προσέξουν ή να τον αγαπήσουν εκείνη τη στιγμή που μιλάει.
Εχει αυτή την αέναη ανάγκη της διαρκούς καταξίωσης της στιγμής, αδιαφορώντας για τις συνέπειες και το γενικότερο τοπίο - όπως η γάτα που για ένα ψάρι πούλησε το σπίτι. Είναι μια βαθιά ψυχική ανάγκη αυτό, όταν πιστεύεις στο «γεννήθηκα θεά, δοξάστε με». Είναι βασικό, κυρίαρχο χαρακτηριστικό αυτοθαυμαζόμενου Ελληνα που το έχουν κι άλλοι πολιτικοί και όχι μόνο - η πιο θεαματική περίπτωση ίσως να είναι ο Βαρουφάκης.
Κοινά στοιχεία;
Αστική οικογένεια, πιθανότατο πρόβλημα αγάπης (ή αναγνώρισης) απ' την πλευρά κάποιου γονέα στην παιδική ηλικία, ιδιαίτερη ευφυΐα, καλές σπουδές. Ακολουθούν η ταξική προδοσία (ακόμα και ο ΠΑΟΚ αυτό εκφράζει, τη συναναστροφή με τα λαϊκά παιδιά για να γίνει αποδεκτός), η διαρκής πρόκληση, η επιδειξιομανία, η πιθανώς επαναλαμβανόμενη συμβολική πατροκτονία, από ένα δομημένο ήδη, κυρίαρχο, παραληρηματικό υπερεγώ, στο μέγεθος του Καναδά. Αυτά είναι τα καταφανώς κοινά στοιχεία σε όλους της ταξιανθίας που συνήθως χρησιμοποιούν την υποτιθέμενη Αριστερά ως όχημα εκτροφής της εγωπάθειάς τους - αγαπούν δήθεν τον λαό, ενώ δι' αυτού χρηματίζουν απλώς τον αυτοδοξαζόμενο εγωτισμό τους.
Γιατί όχι, αφού ο λαός προσφέρεται και τους κάνει βουλευτές;
Θα ήταν (αστική) αγένεια να αρνηθούν.
Γιατί λοιπόν ο εκάστοτε Τσίπρας γοητεύεται απ' τον Βαρουφάκη και τον Ζουράρι;
Εκεί είναι το ζουμί - κι όχι μόνο ο Τσίπρας, αλλά, όπως ξέρουμε, όλα σχεδόν τα πολιτικά κόμματα.
Γιατί ο Ζουράρις και ο Βαρουφάκης έχουν σε μεγάλο βαθμό δίκιο. Οχι σε απόλυτο, αλλά σε μεγάλο βαθμό - διότι υπάρχει προφανώς και ένας μικρός αριθμός πολύ σημαντικών πολιτικών προσώπων. Αλλά για μεγάλο αριθμό πολιτικών που βρίσκονται σε διάφορα κόμματα με τις γνωστές διαδικασίες και κριτήρια, ο Ζουράρις και ο Βαρουφάκης μάλλον έχουν δίκιο: δεν τυγχάνουν αντάξιοι της θέσης τους, εφόσον είναι εκείνοι που τους θαυμάζουν, τους εγγράφουν στο κόμμα τους και τους κάνουν υπουργούς.
Το είπε ο Γκρούτσο Μαρξ και οι ως άνω δύο το ξέρουν: «Ποτέ δεν θα πήγαινα σε μια λέσχη που θα δεχόταν ως μέλος της κάποιον σαν και μένα».
Και βέβαια, τουλάχιστον ο Ζουράρις, ο Βαρουφάκης και μερικοί άλλοι έχουν και ευφυΐα και μόρφωση και χιούμορ, σε αντίθεση με πολλούς πολιτικούς - νοβοπάν. Εξ αυτού, κι όχι μόνο απ' το διογκωμένο υπερεγώ τους, προκύπτει και η δύσκολα κρυπτόμενη περιφρόνησή τους για τους ντεκαφεϊνέ υποκριτές που σήμερα υπουργοποιούν τις άπιστες και αχειραγώγητες πριμαντόνες και αύριο ανακαλύπτουν το κραυγαλέα προφανές.
Ο Ζουράρις το φχαριστιέται και το γλεντάει (συν τον μισθό) και ο Βαρουφάκης το διασκεδάζει κανονικά.
Βουντού, βουντού, και πάντα και παντού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου