ΤΟΥΡΚΙΑ: Ξοδεύει $8 δισ. για 100 μαχητικά, υποβρύχια και ένα μίνι αεροπλανοφόρο!
Της ΟΥΡΑΝΙΑΣ ΓΑΛΑΝΟΥ
Εφιαλτικό αναμένεται να γίνει το αμυντικό πρόβλημα για την Ελλάδα τα
αμέσως επόμενα χρόνια, αφού, όπως ανακοίνωσαν ήδη οι Τούρκοι, σκοπεύουν
να «επενδύσουν» σε εξοπλιστικές αγορές μέχρι το 2016 το ιλιγγιώδες ποσό
των οκτώ δισεκατομμυρίων δολαρίων!
Στην κορυφή βρίσκεται το νέο μαχητικό αεροσκάφος F-35 Lightning II
της Lockheed Martin (θα αγοραστούν περίπου 100) και έπονται τα υποβρύχια
Type 214 από τη γερμανική HDW και το σύστημα αντιαεροπορικής -
αντιβαλλιστικής άμυνας μεγάλου βεληνεκούς.
Και τα δυο προγράμματα, ειδικά αυτό των μαχητικών
αεροσκαφών, αναμένεται να αλλάξουν τις ισορροπίες στο Αιγαίο υπέρ της
Τουρκίας και σε βάρος της Ελλάδας. Ερχονται, άλλωστε, σε μια χρονική
στιγμή που τα οικονομικά δεδομένα της χώρας μας είναι τραγικά, με μεγάλο
θύμα τις Ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις, οι οποίες την ώρα που με δυσκολία
βρίσκουν κονδύλια για την αγορά καυσίμων και ανταλλακτικών δεν μπορούν
σε καμία περίπτωση να σκέφτονται την απόκτηση νέων οπλικών συστημάτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κύκλος εργασιών της τουρκικής αμυντικής
βιομηχανίας για το 2011 ήταν 4,4 δισ. δολάρια, εκ των οποίων το 34,5%
αφορούσε τον τομέα των ηλεκτρονικών, το 15,96% οχήματα και το 13,59%
αεροπορικές κατασκευές. Οι εξαγωγές της το 2011 έφτασαν το ένα δισ.
δολάρια, με το 36,24% να αφορά την ευρωπαϊκή αγορά, το 32,61% τη
βορειοαμερικανική και το 19% τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική.
Εν τω μεταξύ, μέχρι το 2014 θα έχει οριστικοποιηθεί από την Turkish
Aerospace Industries (TAI) το σχέδιο για το μαχητικό αεροσκάφος που θα
παραχθεί είτε σε συνεργασία με τη Νότια Κορέα και την Ινδονησία (KF-X) ή
θα προχωρήσουν μόνοι τους οι Τούρκοι, αναζητώντας άλλους εταίρους, ένα
πρόγραμμα το οποίο έχει σημειώσει καθυστέρηση δύο ετών. Στόχος παραμένει
να είναι επιχειρησιακό το 2023, στα εκατοστά γενέθλια της Τουρκικής
Δημοκρατίας.
Μάλιστα εκεί οφείλεται και η καθυστέρηση έναρξης του προγράμματος
κατά δύο χρόνια, το γεγονός ότι δεν συμφώνησαν αρχικά με τη Νότιο Κορέα
σε ό,τι αφορά τα ποσοστά βιομηχανικής συμμετοχής, αλλά και τα
επιχειρησιακά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους, καθώς η τουρκική Αεροπορία
επιζητεί ένα μαχητικό εστιασμένο στον αγώνα αέρος-αέρος, αφού το F-35
προορίζεται κυρίως για αποστολές πρώτης κρούσης!
Τη στιγμή που η Ελλάδα έχει εισέλθει σε μία οικονομική περιπέτεια, η
οποία αγγίζει πλέον το στενό πυρήνα των Ενόπλων Δυνάμεων, ενώ αυξάνεται η
τουρκική επιθετικότητα, η Τουρκία, που συνεχίζει να εξοπλίζεται σαν
αστακός, είναι ήδη έτοιμη για το μεγάλο βήμα, το οποίο θα την βάλει στο
στενό «κλαμπ» των χωρών που κατασκευάζουν δικά τους μαχητικά αεροσκάφη!
Ειδικότερα, στην τελευταία του συνεδρίαση, το τουρκικό συμβούλιο
αμυντικής βιομηχανίας αποφάσισε οριστικά την αντικατάσταση των F-16 από
εγχώριας ανάπτυξης και παραγωγής νέο μαχητικό αεροσκάφος, βάσει του
προγράμματος F-X!
Το μαχητικό ναι μεν θα αντικαταστήσει το F-16 στο διάστημα 2023-2030,
αλλά ένας άλλος στόχος είναι να υπάρξουν και εξαγωγές επιπλέον των 250
μονάδων που έχει καταρχάς ανάγκη η τουρκική Αεροπορία.
Το γιγάντιο πλοίο
Εν τω μεταξύ, ένα εντυπωσιακό πλοίο συντονισμού θαλάσσιων αποβάσεων,
στην ουσία δηλαδή ένα ελαφρό ελικοπτεροφόρο ή και «μίνι» αεροπλανοφόρο,
από το οποίο θα μπορούν να επιχειρούν και κάθετης αποπροσγείωσης
μαχητικά αεροσκάφη F-35B JSF, τα οποία θα ενσωματωθούν στο οπλοστάσιο
της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας τα αμέσως επόμενα χρόνια, περιγράφουν
οι απαιτήσεις για το νέο τουρκικό πλοίο LPD/LPH, εκτοπίσματος
18.000-25.000 τόνων που δόθηκαν στη δημοσιότητα.
Πρόκειται καθαρά για ένα «επιθετικό» πρόγραμμα, το οποίο εκκινεί τη
ναυπήγησή του το 2015, με την προοπτική να είναι πλήρως επιχειρησιακό το
2022! Με το πλοίο αυτό η Τουρκία θα μπορεί να εκτελεί ευρείας έκτασης
αποβατικές επιχειρήσεις ή επιχειρήσεις υποστήριξης αποβάσεων στα...
δυτικά των ελληνικών νησιών!
Εκτός και αν έχει κάποιος αμφιβολία ως προς το πού σκοπεύει να
χρησιμοποιήσει το πλοίο -ή, καλύτερα, τα πλοία, αφού προγραμματίζεται η
κατασκευή και δεύτερου- η Τουρκία. Στο Κουρδιστάν λιγάκι δύσκολο, κατά
της Ρωσίας μάλλον αδύνατον, αλλά υπάρχουν κάποια ενοχλητικά νησιά τα
οποία κάνουν την Τουρκία να «ασφυκτιά», όπως συνέβαινε και με τον ζωτικό
χώρο που χρειαζόταν η Γερμανία του Χίτλερ πριν από τον Β' Παγκόσμιο
Πόλεμο.
Σύμφωνα με σημειώματα που έχουν δώσει οι αρμόδιοι επιτελείς του
ΓΕΕΘΑ στον αρχηγό των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στρατηγό Μιχάλη
Κωσταράκο, προκύπτει ο εξής προβληματισμός, που μόνο ανησυχίες μπορεί να
προκαλέσει: «Δεν κινδυνεύουν μόνο τα νησιά, αλλά υπάρχει μεγάλος
κίνδυνος υπερφαλάγγισης και πλαγιοκόπησης της οχυράς γραμμής του Εβρου.
Αν καταφέρουν και αποκτήσουν έστω και για λίγες ώρες αεροπορική υπεροχή
έτσι ώστε το συγκεκριμένο "μίνι" αεροπλανοφόρο να μπορέσει να δράσει στα
ανοικτά του Κόλπου του Σάρου, τίποτα δεν θα το εμποδίσει να αποβιβάσει
στην πλάτη μας ένα ολόκληρο σύνταγμα».
Πληροφορίες από την Τουρκία αναφέρουν ότι έχουν καταλήξει σε
ναυπηγικά σχέδια από την Ιταλία (εκεί το συγκεκριμένο πλοίο
χρησιμοποιείται ως αεροπλανοφόρο, από όπου επιχειρούν μαχητικά κάθετης
αποπροσγείωσης ΑV-8B και θα επιχειρούν μελλοντικά τα F-35B) και της
Νότιας Κορέας, και από αυτές τις χώρες θα γίνει η επιλογή του βασικού
σχεδίου το οποίο θα προσαρμοστεί στις τουρκικές ανάγκες.
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Ετικέτες
(ΕΦΗΜ)ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ,
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ,
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ,
ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ,
ΤΟΥΡΚΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου