Την ίδια μέρα εξεγέρθηκαν οι μουσουλμάνοι κρατούμενοι των φυλακών Κορυδαλλού . Σαν αφορμή για την αναταραχή σε ολόκληρο το μουσουλμανικό κόσμο θεωρείται ένα βίντεο που ανέβασε κάποιος στο διαδίκτυο με σκηνές προσβλητικές για τον προφήτη των ισλαμιστών.
Στον ισλαμικό μεσαίωνα, η έννοια της ελευθερίας του λόγου και της έκφρασης είναι άγνωστες με αποτέλεσμα τα στίφη των πιστών να θεωρούν την ανοχή των δυτικών κυβερνήσεων σαν συνενοχή και πρόθεση προσβολής των ιερών και οσίων τους... Σαν ιμπεριαλιστικό δάκτυλο εν ολίγοις.
Το αποτέλεσμα είναι, δυτικές χώρες να κλείνουν τις πολιορκούμενες πρεσβείες όπως - όπως, μουλάδες να επικηρύσσουν έναντι αμοιβής πολίτες της Δύσης, ριζοσπάστες στη Δύση να ρίχνουν και άλλο «λάδι» στη φωτιά δημοσιεύοντας προσβλητικές γελοιογραφίες για τον προφήτη.
Παράλληλα στις ΗΠΑ ακραία στοιχεία οικτίρουν την πυροσβεστική συμπεριφορά της αμερικάνικης εξωτερικής πολιτικής, ζητώντας την δυναμική επέμβαση και εξολόθρευση των φανατικών και όσων θα τύχει να βρίσκονται γύρω τους... (Τι τις έχουμε τις πυρηνικές κεφαλές...).
Μια επέμβαση του Ισραήλ στο Ιράν αυτή την περίοδο θα δημιουργούσε συνθήκες μεγάλης αναταραχής στις σχέσεις της Δύσης με το Ισλάμ και προφανώς στις σχέσεις όλων με όλους.
Το περί ου ο λόγος βίντεο με το προσβλητικό υλικό αποτελεί την αφορμή της ισλαμικής έκρηξης. Το Ισλάμ έχει περιέλθει σε μια περίοδο αναταραχών τα τελευταία δυο-τρια χρόνια.
Η αιτία είναι το αδιέξοδο που επιφυλάσσουν οι κοινωνίες του Ισλάμ για την πολυπληθή νεολαία τους. Οι New York Times το θέτουν από μια ορθή σκοπιά το ζήτημα: «Βαθύτερες δυνάμεις δρουν στο εσωτερικό αυτών των κοινωνιών, ωθούμενες κυρίως από τη διάχυτη δυσφορία για την έλλειψη θέσεων εργασίας, την οικονομική στασιμότητα και τις δεκαετίες καταπίεσης από τις προγενέστερες κυβερνήσεις...».
Η άνοδος των τιμών των τροφίμων κατά σημαντικό μέρος ευθύνεται για την αραβική έκρηξη. Η Αίγυπτος είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας σιτηρών στον κόσμο. Στο δικό μας οικογενειακό προϋπολογισμό τα τρόφιμα αντιπροσωπεύουν μικρό ποσοστό των εξόδων, έτσι η άνοδος των τιμών πιέζει τα έξοδα αλλά δεν δημιουργεί ασφυξία. Σε χώρες όμως που το 80% των εσόδων του οικογενειακού προϋπολογισμού πάει για τα στοιχειώδη τρόφιμα, ο διπλασιασμός της τιμής βασικών ειδών οδηγεί σε σιτοδεία...
Οι υλικοί όροι συνήθως αποτελούν ισχυρότερα αίτια από την θρησκοληψία και άλλες ιδεοληψίες. Οι τελευταίες όμως αποτελούν αφορμές εκδήλωσης της δυσαρέσκειας καθώς αποτελούν εύκολο τρόπο ερμηνείας του κόσμου και ως εκ τούτου προνομιακό πεδίο διείσδυσης και χειραγώγησης διάφορων σεχτών που προσπαθούν να επωφεληθούν από τη διάχυτη δυσαρέσκεια που προκαλεί η πενία.
Ας μην πάμε μακριά η κοινωνική ένταση και δυσαρέσκεια που έχει προκαλέσει σε μεγάλη μερίδα της ελληνικής κοινωνίας η κρίση της χρεοκοπίας έχει δημιουργήσει κατάλληλο έδαφος για την ανάπτυξη των άκρων του πολιτικού φάσματος και της ανάλογης μισαλλοδοξίας.
Μοιραία το κράτος στην προσπάθεια να προλάβει τους δυσαρεστημένους ενίοτε γίνεται «βασιλικότερον» του «βασιλέως».
Χθες π.χ. η δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος εντόπισε και συνέλαβε τον διαχειριστή μιας σελίδας σε πόρταλ κοινωνικής δικτύωσης, επειδή παρωδούσε κάποιον προφήτη (δεν γνωρίζω αν ανήκει στη επίσημη εκκλησία ή κάποια παραεκκλησιαστική κατηγορία, αλλά μου φαίνεται δύσκολο η επίσημη εκκλησία να αποδέχεται την ικανότητα μαντείας το μελλούμενων και μάλιστα και την εμπορική εκμετάλλευση των προϊόντων αυτής της δραστηριότητας...).
Παρ’ όλα αυτά ο διαχειριστής του «Γέροντος Παστίτσιου» συνελήφθη για προσβολή των θείων. Βέβαια σε μια ευνομούμενη κοσμική πολιτεία το πρόβλημα θα το αντιμετώπιζε ο πωλών προφητείας σε απελπισμένους και μη...
Καθώς η ορθοδοξία έχει βαθιές ρίζες στην λαϊκή συνείδηση, δεν είναι τυχαίο που βλέπουμε πολιτικούς της αριστερής πλευράς, του διαλεκτικού υλισμού να ασπάζονται τα θρησκευτικά σύμβολα ή τους πολιτικούς της άκρας δεξιάς που μέχρι χθες στο περιθώριο θαύμαζαν το δωδεκάθεο, τώρα να έχουν μεταβληθεί σε «ταλιμπάν» της ορθοδοξίας.
Η σύλληψη του 27χρονου διαχειριστή και σατιριστή έγινε μετά από επερώτηση της Χρυσής Αυγής στη Βουλή.
Όπου φτωχός, απελπισμένος και δεισιδαίμων λοιπόν όλο και κάποιος θα βρεθεί να τον παρηγορήσει και να του υποσχεθεί μετά θάνατο ευτυχία, με αντάλλαγμα την εδώ και τώρα υποταγή και αποδοχή της εξουσίας του.
Σημασία σαν κοινωνία έχει να αντέξουμε τις επιπτώσεις της κρίσης με πνεύμα συνοχής και αλληλεγγύης και κυρίως σώας τας φρένας της κοινής λογικής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου