Οι δύο έφηβες στο διπλανό τραπέζι προσπαθούσαν επί μισή ώρα να βγάλουν μια σέλφι. Οχι μια οποιαδήποτε, αυθόρμητη σέλφι, αλλά την τέλεια, για να την ποστάρουν.
«Και γιατί είναι παράξενο;» θα πουν κάποιοι. «Ολοι δεν το κάνουμε λίγο ή πολύ;».
«Η φωτογραφία δεν έχει να κάνει με αυτό που φωτογραφίζεται αλλά με το πώς φαίνεται αυτό που φωτογραφίζεται», έλεγε ο θρυλικός φωτορεπόρτερ Γκάρι Γουίνογκραντ, ο σημαντικότερος ίσως, «χρονικογράφος» των ΗΠΑ μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Μολονότι ο ίδιος απαθανάτιζε στιγμές αλήθειας, αφτιασίδωτες, από τους δρόμους του Μανχάταν και του Λος Αντζελες μέχρι τις φάρμες του Τέξας, προφανώς κατανοούσε την τεράστια σημασία του φαίνεσθαι στη φωτογραφία.
Αν δεν είχε φύγει νωρίς από τη ζωή σε ηλικία 56 ετών (το 1984), θα είχε ενδιαφέρον να δούμε πώς θα έβλεπε τη μετάλλαξη της τέχνης του τις τελευταίες δεκαετίες. Πώς θα σχολίαζε τους συναδέλφους του, που πλέον αφιερώνουν πιο πολλή ώρα στην επεξεργασία του υλικού με το photoshop παρά στην ίδια τη φωτογράφιση, αλλά και τους «φωτογράφους της διπλανής πόρτας», όσους δηλαδή απλώς έχουμε ένα κινητό με κάμερα, και τις αμέτρητες εφαρμογές που η τεχνολογία μας προσφέρει απλόχερα για να δείχνουμε πιο λεπτοί, πιο λαμπεροί, πιο νέοι. Για να μας θαυμάζουν και να μας ζηλεύουν.
H Nτανάι Μέρσερ, που ζει στο Ντουμπάι, είναι influencer με σχεδόν ένα εκατομμύριο ακολούθους στο Instagram. Η ίδια συστήνεται ως «ακτιβίστρια της αυτοπεποίθησης». Καθημερινά ανεβάζει φωτογραφίες στις οποίες αναδεικνύει όχι τα κάλλη αλλά τα υποτιθέμενα ψεγάδια της: κυτταρίτιδα, τοπικό πάχος, ραγάδες, ρυτίδες. Το κοινό της την αποθεώνει.
Στα σχόλιά τους οι γυναίκες την ευχαριστούν που τις εμψυχώνει. Κάποιες εκμυστηρεύονται ότι επί χρόνια παλεύουν με τη νευρική ανορεξία (που μόνο στις ΗΠΑ είναι η τρίτη συχνότερη νόσος στις εφήβους και οδηγεί στον θάνατο το 5-20% όσων νοσήσουν).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου